به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۱:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب : ۸۵۲۵۴

حذف نام یانوکوویچ از ليست تحت تعقیب‌ اینترپل

گروه بین الملل: به دنبال شکایت وکلای رئیس‌جمهوری سابق اوکراین مبنی بر اینکه اتهامات حقوقی علیه موکل‌شان با انگیزه سیاسی مطرح شده، نام وی از فهرست افراد تحت تعقیب پلیس بین المللی (اینترپل) خارج شد.
به نوشته پایگاه اینترنتی بیزینس تایمز، براساس اتهامات گذشته "ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهوری سابق اوکراین که پس از ناآرامی‌های داخلی فوریه سال 2014 میلادی از قدرت برکنار شد و از ژانویه سال 2015 میلادی تحت تعقیب بود، به خاطر اختلاس و خیانت در امانت با حکم "بازداشت قرمز" اینترپل مواجه شده بود.حکم بازداشت قرمز اینترپل در صورتی صادر می‌شود که اینترپل خواهان دستگیری فردی برای اثبات جرمش در دادگاه باشد. این اخطار، اعضای اینترپل در کشورهای مختلف ارسال می‌شود تا فرد مجرم را پیدا و وی را دستگیر کنند.در همین حال منبعی در توضیح خارج شدن نام یانوکوویچ از فهرست افراد تحت تعقیب اینترپل گفت: این تصمیم دبیرخانه مقر اینترپل بر اساس شکایت‌های یانوکوویچ اتخاذ شده است.

 

وکیل یانوکوویچ نیز گفت: کشورهای عضو اینترپل دیگر دسترسی به داده‌های رهبر سابق اوکراین ندارند و او نیز دیگر یکی از افراد تحت تعقیب نیست.اینترپل به این نتیجه رسیده که در مورد کلیات پرونده تشکیل شده علیه یانوکوویچ، پلیس بین الملل بررسی‌های بیشتر و موشکافانه‌تری در خصوص این پرونده انجام دهد.