به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۲:۵۴
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب : ۸۷۶۰۰

دولت تدبیر و امید دولت راستگویان است

گروه سیاسی: استاندار کردستان گفت: عده‌ای از این‌که رئیس‌جمهور در سفر به کردستان پروژه جدیدی را کلنگ‌زنی نکرده، انتقاد می‌کنند در حالی‌که اولویت کاری رئیس‌جمهور اتمام پروژه‌های نیمه تمام در سطح کشور است.
دولت تدبیر و امید دولت راستگویان است
«عبدالمحمد زاهدی» امروز(چهارشنبه 21 مردادماه) در دومین جلسه‌ی شورای برنامه‌ریزی و توسعه‌ی کردستان، اظهار کرد: جلسات شورای برنامه‌ریزی در کردستان به‌علل مختلفی از جمله تحولات رخ داده در حوزه‌ی برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هم‌چنین سفر رئیس‌جمهوری به کردستان به تأخیر افتاد.

وی افزود: سال 94 به‌علت توافقات هسته‌ای و تحولاتی که پس از آن در کشور روی می‌دهد هم‌چنین سال تدوین برنامه‌ی ششم توسعه، سال حساس و مهمی برای برنامه‌ریزی است و همه دستگاه‌ها کار سنگینی برعهده داشته و باید خود را برای کار بیشتر آماده کنند. استاندار کردستان با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به کردستان، خاطرنشان کرد: این سفر مصوبات خوبی برای استان در بر داشته که این مصوبات وظیفه‌ی دستگاه‌ها را سنگین‌تر می‌کند، چون باید پیگیر اختصاص اعتبارات تعیین شده هم‌چنین اجرای مصوبات در استان باشند.

وی با اشاره به ابهامات به وجود آمده در کردستان پس از این سفر، تصریح کرد: سفر رئیس‌جمهوری به کردستان سفر هیئت دولت نبود بلکه سفر رئیس‌جمهور و همراهانی بود که حضور آنان در استان لازم بود. زاهدی با اشاره به این‌که سفر دولت «تدبیر و امید» به استان‌ها نسبت به گذشته متفاوت است، خاطرنشان کرد: مجموعه‌ی تصمیماتی که باید در سفرهای استانی اتخاذ شود، قبل از سفر گرفته می‌شود و برای این تصمیمات، کار کارشناسی دقیقی در همه‌ی زمینه‌ها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در سفرهای رئیس‌جمهوری پروژه‌هایی با بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی پیگیری و اجرا می‌شود و نکته مهمی که در این دولت و سفرهای استانی آن وجود دارد، چنان‌که رئیس‌جمهوری نیز بیان کرده‌اند، این است که رئیس‌جمهوری تعهد جدیدی برای دولت بعد از خود ایجاد نمی‌کند. استاندار کردستان با اشاره به این‌که 400 هزار میلیارد تومان پروژه‌ی نیمه‌تمام در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: اتمام این پروژه‌ها اولویت کاری رئیس‌جمهوری است و تا اتمام این پروژه‌ها هیچگونه تعهد جدیدی ایجاد نمی‌شود.

وی از اختصاص 100 درصدی اعتبارات اعلام شده از سوی رئیس‌جمهوری برای کردستان خبر داد و افزود: تا پایان سال مالی 95 این اعتبارات که رقم قابل توجهی است، اختصاص داده می‌شود. زاهدی خاطرنشان کرد: مردم نباید انتظار داشته باشند با سفر رئیس‌جمهوری به هر استانی همه‌ی مشکلات آن استان به طور کامل برطرف شود بلکه آنچه برای رئیس‌جمهور اهمیت داشت و آن را با جدیت پیگیری می‌کنند، مشکلات اساسی و زیربنایی استان است.

وی با اشاره به تصویب اختصاص اعتبار 880 میلیارد تومانی از سوی رئیس‌جمهوری به کردستان برای 31 پروژه، آن را رقمی چشمگیر دانست و افزود: وزارتخانه‌های مختلف هم در زمینه‌های مختلف تعهداتی داشتند که میزان دقیق اعتبار آنها تاکنون مشخص نیست. وی اعتبار وزارتخانه‌ها را بیشتر در حوزه‌ی راه روستایی، آب روستایی، گازرسانی به روستاها، احداث بیمارستان و ... نام برد.

استاندار کردستان هم‌چنین از اختصاص اعتبار و چاره‌اندیشی برای برطرف کردن مشکل کم‌آبی 6 شهر خبر داد و افزود: ارزش میزان هزینه شده متعاقباً تعیین می‌شود. وی دولت تدبیر و امید را دولت راستگویان نامید و اظهار کرد: همه‌ی تلاش این دولت صداقت در برخورد با مردم و برطرف کردن مشکلات آنان است.

زاهدی با اشاره به این‌که اعتبار تعیین شده در آخرین سفر رئیس‌جمهوری قبل از سفر به کردستان در کل بخش‌ها معادل اعتبار اختصاص داده شده به حوزه‌ی عمرانی استان کردستان است، خاطرنشان کرد: اختصاص این میزان اعتبار، نشان‌دهنده‌ی توجه‌ی ویژه‌ی دولت «تدبیر و امید» به کردستان است. وی با اشاره به این‌که عده‌ای کلنگ‌زنی را تنها کار لازم در سفر رئیس‌جمهوری می‌دانند، خاطرنشان کرد: در گذشته بسیاری از پروژه‌ها در کردستان کلنگ‌زنی شده که تاکنون انجام نشده و هیچ نتیجه‌ای برای استان در بر نداشته است.

استاندار کردستان ادامه داد: رئیس‌جمهوری نمی‌خواهد کلنگی را به زمین بزند که امکان اجرا کردن آن وجود نداشته باشد. وی با انتقاد از واکنش عده‌ای از مردم و مسئولان استانی به این‌که رئیس‌جمهور در سفر خود مشکلات استان را مطرح نکرده است، چنین سخنانی را کفران نعمت و نق زدن و بی‌مهری به دستاوردهایی دانست که این سفر برای استان داشته است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم برنامه‌ی ششم توسعه به‌درستی تدوین شده و همه‌ی دستگاه‌ها بتوانندخود را برای شرایط پس از توافق هسته‌ای آماده کنیم. زاهدی از مردم، مسئولان، نیروهای نظامی و انتظامی هم‌چنین رسانه‌ها برای حضور در جریان سفر رئیس‌جمهور تشکر کرد.
مرجع : ایسنا