به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۲۸ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : ۹۱۰۸۰

ساخت قایق تفریحی با ضریب آلایندگی صفر

گروه فناوری: مهندسان کار ساخت قایق فوق مدرن تفریحی را به اتمام می رسانند که ضریب آلایندگی زیست محیطی آن صفر است.
ساخت قایق تفریحی با ضریب آلایندگی صفر
این قایق تفریحی لوکس توسط شرکتی ترکیه ای Nedship و با همکاری Solarwave که در زمینه به کارگیری فناوری صفحات خورشیدی تخصص دارد ساخته می شود.
Solarwave ۶۲ عنوانی است که برای این قایق فوق مدرن تفریحی برگزیده شده است. بخش مهمی از این سیستم حمل و نقل دریایی که بیش از ۱۸ متر طول دارد با استفاده از کامپوزیت کربنی ساخته شده است. کار بر روی این پروژه از سال ۲۰۰۸ آغاز شده است. طی این مدت نمونه پیش ساخته این قایق ساخته شده و پس از انجام آزمایشات مختلف حالا نمونه اصلی در دست ساخت است که تا تکمیل پروژه فاصله زیادی ندارد.

صفحات خورشیدی ۱۵ کیلوواتی بوده این قایق به مجموعه باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی پیشرفته ای متصل است و جالب اینکه تعداد این باتری ها با توجه به نیاز صاحب قایق قابل تغییر است. انرژی الکتریکی تولید شده توسط این مجموعه برای حرکت با آلایندگی صفر قایق و همچنین راه اندازی تمامی سیستمهای درونی آن چه در روز و چه در شب کافی به نظر می رسد.

میانگین سرعت این قایق تفریحی بین ۷ تا ۱۳ گره دریایی است. Solarwave ۶۲ به ژنراتور برق اضطراری نیز مجهز است که انرژی مورد نیاز آن در مواقع بحرانی را تأمین می کند. قیمت این فناوری جدید دریایی بین ۲.۲۵ تا ۲.۵ میلیون دلار است.

مرجع : مهر