به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۱۹:۰۱
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ساعت ۰۳:۱۳
کد مطلب : ۲۵۰۴۶
دروغ‌نیوزهای ترسو و سفر هاشمی به کرمان

چرایی شارلاتانیزم رسانه‌اي جریان افراط و نقاب!

شارلاتانیزم رسانه‌اي پنج قانون ماکیاولی دارد که هر فرد منصف و آگاه به مسائل سیاسی روز جامعه، براحتی مي‌تواند اثر و نقش این قوانین را در خبرسازی‌های رسانه‌هاي افراط و نقاب به نظاره نشیند.
چرایی شارلاتانیزم رسانه‌اي جریان افراط و نقاب!
حسن فاتحی

گروه سياسي: از زمانیکه موضوع سفر آیت اله هاشمی رفسنجانی به زادگاه خویش مطرح شده است، رسانه‌هاي وابسته به جریان افراط و استبداد بخاطر ترس ازجایگاه معنوی وسیاسی آیت اله هاشمی رفسنجانی با عجله و شتاب ناشیانه‌اي شروع به خبرسازیهای دروغ و جهت دار نموده‌اند تا به باور خویش، بلکه قامت خورشید را در زیر ابرهای سیاه مخفی نموده باشند.

امروز برای اطلاع از کم و کیف سفر آیت اله هاشمی به کرمان، در گوگل کلمات "سفر آیت اله هاشمی به کرمان" را جستجو نمودم، با کمال تعجب بجای دسترسی به اصل خبر، با انبوه گمانه‌ها و تیترهای عجیب و غریب سایتهای زنجیره‌اي روبرو شدم که متاسفانه غالب این رسانه‌ها عنوان ارزشی را به گروگان گرفته و در نقاب عنوان ارزشی، عملا" خط تهمت، دروغ، و شارلاتانیزم رسانه‌اي را پوشش داده اند. از دروغ نیوزهای ترسو گرفته تا سانسورنیوز و تحریف‌نیوزهايی که از نام شهیداني چون رجایی و همت و ... بهره ابزاری برده‌اند، با عنوان دانایی خبرسازی کاذب مي‌نمایند تا شايد دست به دست هم داده‌ و به زعم خود شخصیتي مورد اعتماد امام راحل و یار دیرین رهبری انقلاب را ترور شخصیت نمایند و...
...............................

شارلاتانیزم رسانه‌اي پنج قانون ماکیاولی دارد که هر فرد منصف و آگاه به مسائل سیاسی روز جامعه، براحتی مي‌تواند اثر و نقش این قوانین را در خبرسازی‌های رسانه‌هاي افراط و نقاب به نظاره نشیند:

*قانون سانسور
قانونی که دستکاری جهت‌دار در اصل خبر را پوشش مي‌دهد.

*قانون تشکیک
قانونی که با خبرسازی دروغ، در اصل خبر شک و دودلی در مخاطب ایجاد مي‌نماید، مثل خبرسازی دروغ نیوزی که تلاش کرده بود تا با گزارش‌های کاغذی و صوری از قول دانشجویان در افکار عمومی شک بوجود آورد که سفر آیت اله هاشمی انگار به ضرر افرادی از جامعه مي‌باشد و انگار قرارست این سفر حق و حقوق آنها را پایمال نماید!

* قانون انحراف
بجای پردازش به اصل خبر با حاشیه‌پردازیهای کاذب و موج‌سازی‌های دروغ، اصل خبر را تحت الشعاع قرار می‌دهد، همان قانونی که غالب رسانه‌هاي افراط و استبداد بدان بیماری گرفتار مي‌باشند. دروغ نیوزهايی که درفصل سفر آیت اله هاشمی بلافاصله یا خبر دادگاه مهدی یا فائزه و اخیرا" هم فاطمه هاشمی را بزرگ مي‌نمایند تا مثلا" خود آیت اله هاشمی را زیر سوال برده باشند....

* قانون تقطیع واستنباط
 کلام معناداری را برش داده و تنها کلمه یا جمله ناتمامی را منبع استنباط غلط خود برداشت مي‌نمایند.

* قانون بزرگ نمایی وکوچک نمایی
در جهت فرسایش و ایجاد فراموشی، رویکردی که اصل خبر را کوچک مي‌نماید و فرعیات دست چندمی را درشت مي‌نماید تا به نتیجه غلط و غیراخلاقی منتج شود.

بیش از یک هفته است که بنگاه‌های دروغ پردازی افراط و نقاب، انگار جانشان از دهانشان بیرون مي‌آید تا خبر سفر یار دیرین رهبری را به شكلي عادي پوشش دهند، یا اصل خبر را کتمان مي‌کنند ویا اینکه به تشکیک و سانسور پناه مي‌برند، اصول غیراخلاقی که همین قوانین ماکیاولی هشت سال تمام تخم کینه و نفرت و تفرقه را در جامعه رواج داده بود.

حالا دروغ نیوزها باز از نام شهدا و کلمات ارزشی برای خود نقاب درست کنند، آیا جریان افراط و نقاب با این شارلاتانیزم رسانه‌اي بجز هزینه‌آفرینی برای مردم و نظام، و بجز رواج بداخلاقی‌های سیاسی و اجتماعی، کارکرد قابل دفاعی نیز مي‌تواند داشته باشد؟ آنها البته با ضعف شخصيت و البته بی ایمانی، براحتی مي‌توانند دروغ بگوید، تهمت بزنند، ناامنی روانی ایجاد کنند، شایعه درست کنند، و ... ولی در دادگاه وجدان خود همواره در عذابند و در مصاف با جامعه و مردم خويش شرمسار و سرافكنده.

۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۰۶:۳۱
بی بی سی به اینا شرف داره (189081)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۱۴:۲۵
شما که طرفدار غرب هستید حتما با این شارلاتانیزم پیوند بهتری خورده اید آنچنان که حضرت آقا زمان اصلاحات با آن ساختار زنجیره ای روزنامه های اصلاحات تعبیر شارلاتانیزم را درباره آنها به کار برد. و آنچنان که یکی از روزنامه نگاران اصلاحاتچی اعتراف کرد که از امثال هاشمی و برخی اصلاحاتچی ها برای تخریب سپاه ، بسیج و ... برنامه گرفته است. آنچنان که شما هنگام نقض قرار داد ژنو ، عکس اعدام شوهر عمه رئیس کره شمالی را درج می کنید و حال آنکه هنگام قرارداد عکس هایی در سایتتان درج کردید که تمام صفحه سایت را اشغال کرده بود . این یعنی شارلاتانیزم رسانه ای ، ن و القلم و مایسطرون ! چه عنوانی بهتر از این پیدا می کنید ؟ یه سوزن به خودتون یه جوالدوز به دیگران.
والبته نمونه بارز سانسور را می توان در عدم تایید بسیاری از نظرات در همین ساید دید . اینکه نظرات ما را هنگامی تایید می کنید که مطلب شما آرشیو شده باشد چرا ؟ چون نمی خواهید کسی نظر مخالف شما را در سایتتان ببیند... (189221)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۱۸:۵۰
اولا ساید نه سایت
بعدش بهار مثل صراط نیست اگر ناراحتی که نظرت منتشر نمیشه میتونی بری فارس،مهر،رجا،دولت بهار
کسی مجبورت نکرده اینجا باشی
شما سنت نمیرسه همین آقا با اون سید محمد بزرگوار یه ویدئوی 10 دقیقه ای پخش کرد دودمان بعضی ها فرداش رفت به ...
و در نهایت با شرمندگی باید اعلام کنم آب قطعه (189332)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۰۷:۱۹
از سیلی خوردگان مردم در انتخابات 24 خرداد جز این انتظاری نداشته باشید. اینها کسانی هستند که با هشت سال تمام حاکمیت یک دست در سایه خفقان رسانه ای و با درآمدهای نجومی نفتی امروز به شکل رقت انگیزی ورشکسته و سرشکسته شده اند. (189083)
کارمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۰۸:۰۰
این جریان ها دیگه دستشون رو شده و اگه تا آخرزمان هم فریاد بزنن حناشون رنگی نداره بقول معروف نسخشون حتی بدرد خودشون هم نمیخور در ضمن جایگاه آیت الله رفسنجانی با این جور کارها نتها کم رنگ نمیشه بلکه پرنگ تر هم میشه (189084)
رهگذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۰۸:۳۲
خوب بهار جون، آزادی بیان هم یعنی همین. مگه خود شما نمی گین آزادی بیان و قلم حالا خودتون زدین زیرش. آزادی بیان و قلم یعنی اینکه هرچه میخواهد دل تنگت بنویس و بگو. شما که واردی. نه!!!!!! (189087)
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۱۰:۵۸
آخه فقط چیزهایی که به نفعمون باشه رو قبول میکنیم و میگیم درسته (189131)
فرداد
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۱۱:۲۲
ازادی بیان یعنی تهمت و دروغ!!!! عزیز من اگر دین ندارید ازاده باشید در همین سایت های زنجیره ای دروغ هایی مینویسند که ادم شاخ در میاره !من بعضی از سایتهای اصولگرا و تندرو دائما دروغ میبینم که منتشر میکنند ولی تا به حال در سایتها یا روزنامه های اصلاحطلب همچین چیزی ندیدم اگر هم بوده بعدها یا عزر خواهی کردند و یا تکذیب شده . همین چند روز پیش یکی از سایتها خبری منتشر کرد که:مسیح علینژاد خبرنگار فراری فتنه با شوهر دوست صمیمی خود ازاده سلیمی رابطه نامشروع برقرار کرده !!! این در حای است که ازاده سلیمی اصلا شوهر ندارد !! به نظر من اینها نه دین دارند و نه شرافت (189140)
پارس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۰۸:۳۹
دروغ‌نیوز
آفرین به شما خداوکیلی چه مقاله ای نوشتید،ما ایرانیان آموخته ایم هرچه دروغ نیوز و تحریف نیوز و جعبه ی سانسور می گوید انجام دهید را برعکس انجام دهیم و هرچه می گویند بد است بدانیم خوب است و هرچه می گویند انجام ندهید حتما انجام دهیم

درود بر شما گذشت آن زمان که مردم جاهل بودند. (189088)
سروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۰۹:۲۸
سردار بزرگ سازندگي هر چه بيشتر تلاش مذبو حانه عليه شما داشته باشند مارا بيشتر به شما علاقمند مي كنند پس بگذار بكنند. (189100)
ابوسعيدگناوه اي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۱۵:۵۵
خوشم مياد بعضيا تشششششششششششششش گرفتند اي حال ميكنم هرچي اتيش ميگيرند بيشتر هاشمي محبوب تر خاتمي عزيزتر ميرمقدستر و اصلاحات باشكوه تر ميشه (189267)
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۰۹:۳۶
اگر اسم اونها دروغ نیوز باشه اسم شما چیه اونوقت؟؟؟؟ (189102)
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۱۴:۲۰
دروغ نیوز برای بعضی سایت ها کمه! فحاش نیوز به نظرم مناسب تر باشه، چرا که فقط و فقط بلدن فحاشی های امثال ...منتشر کنن. فکر می کنند با این کار سخیفشون ذره ای از محبت محبان کم خواهد شد، خیر! تنها ماهیت غیر اخلاقی و بلکه ضداخلاقی شما آشکارتر از قبل خواهد شد. (189216)
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۱۵:۴۱
کاش نقطه چین پر شده بود! (189257)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۱۶:۰۶
الان این کار شما خیلی اخلاقیه به دیگران تهمت می زنی !!! مشت نشان از خروار است (189271)
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۰۹:۴۶
افراطیون از هاشمی میترسند (189106)
افراطی به قول شما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۱۲:۴۷
هاشمی چی هستش که ازش بترسیم

ما فقط از خدا میترسیم (189178)
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۱۵:۴۰
نه اتفاقا افراطی جون شما فقط و فقط از خدا نمی ترسید. چون تهمت و افترا نقل مجالستان است. (189256)
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۱۰:۵۴
بنظر میاد وقتشه قانونی وضع بشه که کسی حق نداشته باشد از شهدا و علما سوء استفاده استفاده بکنه . و با احساسات مردم بازی کنه . تمام دنیا این کار جرمه و اگر شاکی داشته باشه کارش با کرام الکاتبینه . (189128)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۱۰:۵۴
من خودم بچه رفسنجان هستم در رفسنجان هم گروهی اماده برای حاشیه سازی شده بودند که از طریق رفسنجان حمایت می شدند ولی استقبال مردم انقدر با شکوه بود که اجازه هیچ کاری به افراطیون نداد بعد سایت خانه خشتی رفسنجان هم مانند دیگر سایت های تندرو که نتوانستند از این مراسم چیزی برای خود گیر بیاورند دست به تحریف سخنان ایت الله زدند مهم حضور با عظمت مردم بود که مشت محکمی بر دهان یاوه گویان زدند (189129)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۱۰:۵۸
از همه بدتر صداوسيماي كرمان كه اصلا مانوري روي اين سفر انجام نداد خدا از سرشان نگذرد (189130)
محمد حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۱۱:۵۳
وقتی ذلیل شدن و دست وپازدن های رجانیوز را می بینم از ته دل خوشحال می شوم......تمامی 5 فاکتوری که ذکر کردید در این سایت دروغ افکنی وجود دارد....... نوشته ی شما کاملا به حق و درست بود اما من از یک بعد دیگر به قضیه نگاه می کنم.....

افراطی ها 8 سال همه ی زندگی ما را نابود کردند و ما فقط حرص خوردیم و در جوانی پیر شدیم..... حالا نوبت آنهاست که به خود بپیچند و راه فرار نداشته باشند.....
هر روز سایت رجا و کیهان را چک می کنم و از عصبانیت آنها لذت می برم چون وقتی آنها عصبانی هستند یعنی الحمدلله کارها دارد درست به پیش می رود.... خداوند به رییس جمهور عزیزمان قدرت و توان روز افزون دهد تا مسائل کشور را حل کند..... به خاطر 24 خرداد 92 به خود می بالم. (189152)
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۱۶:۰۸
الان آنچه من در این سایت دیدم و از مطلب شما برداشت کردم اینه که اتفاقا شما فشار بیشتری رو متحمل می وشد... از نوع نگارشتون هم معلومه با چه حقدی نوشیتن... (189274)
محمد حسين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۲۰:۳۹
نه دادش خدا رو شكر ما خوبيم...... شما به دل برادر شريعتمداري برس. (189390)
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۱۶:۳۳
سایتای پایداری که کلا کاری به اونا ندارم.بیشتر سایتای اصولگرا هم که خیلی اژ انصاف و حقیقت دور شدن! ولی بین این سایتا،سایت الف خداوکیلی سایت خوبیه.با اینکه بعضی وقتا از حرفا وکاراش عصبانی میشم ولی حداقل تو انتشار نظرات موافق و مخالف بدون غرض عمل میکنه.من از سایتایی که فقط بقول معروف یه وری غش میکنن و تنها نظرات موافقو انعکاس میدن متنفرم!بهار ممنون که هم نظر موافق رو منتشر میکنی هم نظرمخالف رو (189282)
فاطما
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۲۱:۱۸
اگر شریعتمداری و دارو دسته اش از آقای هاشمی تعریف میکردند مردم نظر خوبی به ایشان پیدا نمیکردند. (189406)