به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۲۱ ساعت ۰۱:۱۹
کد مطلب : ۴۰۹۱۰۳
نظرات و دیدگاه‌ها

پیچ، مهره و واشر نداریم اما موشک بدم خدمتتان!

گروه جامعه: امیر دبیری‌مهر «پژوهشگر علوم انسانی» در یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت: امروز برای تعمیر آب میوه گیری خانگی، طرح ترافیک خریدم و رفتم ساختمان آلومینیوم در جمهوری. اون طرفها همه چیز پیدا میشه جز جای پارک . ماشین را در پارکینگ چارسو پارک کردم. طبقه سوم اقای سیفی محصولات کن‌وود را تعمیر میکنه...کنوود هم مثل بسیاری از شرکت‌ها در ایران نمایندگی نداره... قبلا شرکت ستاره کیش جهان نمایندگی بوده که ۱۰ ساله به دلیل تاسف‌باری که می‌گویند ریشه در فساد دولتی داشته تعطیل شده...نیم ساعتی که در مغازه بودم بالغ بر ۵ مشتری مراجعه کردند و تقاضای قطعات یدکی لوازم خانگی می‌کردند و با دو پاسخ بیشتر مواجه نشدند 
یا قطعه موجود نبود و ملت سرگردان در طبقات در بازار شام آلومینیوم بودند یا اگر موجود بود از قیمت سرسام‌اور سرگیجه می گرفتند و از آنجا که توان خرید نداشتند بی خیال می‌شدند برای نمونه یک پارچ آب‌میوه‌گیری که بنده بعد از ۶ ماه پیدا کردم سه و نیم میلیون بود یعنی ۳۵ میلیون ریال.
نکته جالب اینجاست که توسعه نامتوازن را باید در کف خیابان و در مغازه‌ها فهم کرد ، در نبود قطعات، در گرانی سرسام اور، در نبود خدمات پس از فروش، در بی‌معنی بودن گارانتی و وارانتی .... نه در گزارش‌های رسمی و رسانه‌های دولتی که با گل و بلبل نشان دادن همه چیز مقامات را فریب می‌دهند و اعتماد مردم را کم می‌کنند.
اخبار صداوسیما و خبرگزاری‌های و روزنامه‌های  رسمی تصویری که از ایران ارایه می دهند که تصویر ایده‌ال در ذهن مقامات کشور است نه ایرانی که مردم در آن زندگی می‌کنند. این کشور و آن کشور زمین تا اسمان با هم فرق دارند. اقایان مسوولان که نگران امیدواری مردم هستید لطفا برای فهمیدن ایران واقعی به کوی و خیابان بروید، به تعمیرگاه و فروشگاه بروید، معامله کنید خرید کنید مترو و اتوبوس و تاکسی سوار شوید شبها ساعت ۱۰ شب به بعد در تهران تردد کنید...ایرانی را خواهید دید که در جهان دیگری است شبیه به همه چیز هست جز ان چیزی که رسانه‌های رسمی از ایران نشان می‌دهند!
********
دبیری‌مهری همچنین در نقد دیگری نوشت: کناره‌گیری هنگامه قاضیانی از جهان بازیگری خیلی معنادار است. او یکی از با شخصیت و اصیل‌ترین هنرمندان سینماست که از حد بازیگری بالاتر و به مقام هنرمندی رسید. خلاف جریان ابتذال و سلبریتی جماعت بود که فضای پلشت سیاستگذاری فرهنگ و هنر کشور نمی‌توانست او را تحمل کند. دوران عجیبی شده هر چه با اخلاق‌تر و ریشه‌دارتر و اصیل‌تر و ادم حسابی‌تر باشی احتمال به حاشیه رفتنت بیشتر است و هرچه نادان‌تر و سبک‌مغز‌تر باشی در بورس‌تر و عزیزتر .... دوران سفاهت‌سالاری است.

۱۴۰۲/۰۳/۲۱ ۰۸:۱۴
آقایان مسوولی که اصلا واژه مسولیت به قد وقواره شما زار می زند ،به کجا چنین شتابان؟!!!!!! (431932)
۱۴۰۲/۰۳/۲۲ ۲۳:۵۴
قبول ندارم! اتفاقاً آقایان مسئول و بویژه مقامات بالا و حتی بالاترین مقام مملکت بارها گفته اند که به وضعیت مملکت آشنایی کامل دارند! و بالاتر از این، رهبری بصراحت گفته هیچکس در مملکت مطلع تر از من نیست! (432094)
۱۴۰۲/۰۳/۲۹ ۱۵:۳۹
کدام مسئول ؟ این جماعت بیشتر بله قربانگوی بالا دستی هستن در مجلس شاید سالی یکبار نوبت نطق نماینده باشه اونهم 7 دقیقه که 5 دقیقه آنرا به دعا برای این و آن و آرزوی طول عمر برای دیگران و 2 دقیقه باقیمانده هم استفاده از الفاظ چاپلوسی تمام و وووو باید فقط گریست (432618)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها