به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۰۹:۰۳
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ساعت ۱۷:۲۸
کد مطلب : ۱۴۸۰۵
آنان در مخالفت با روحانی مصمم هستند اما...

افراطيون خوب بدانند روحانی قصد تسلیم‌شدن ندارد

گروه سياسي: عدم موفقیت سه تن از وزرای پیشنهادی روحانی در کسب رای اعتماد از نمایندگان مجلس اصولگرا خوشحالی زیادی را برای جریان افراط به همراه داشت. این گروه که نشان داده با تفکر بسته‌ي خود جز به منفعت جناحی خویش به هیچ چیز دیگری حتی منافع نظام و خواست مردم نمی اندیشد به قصد ناکامی دولت اعتدال سعی نمود علیرغم توافقات روحانی با چهره‌هاي معتدل مجلس در پیشنهاد کابینه‌اي فراجناحی که تضمین کننده‌ي وحدت ملی باشد سه مهره‌ي اصلی صفحه‌ي شطرنج سیاسی دولت را بزند.
افراطيون خوب بدانند روحانی قصد تسلیم‌شدن ندارد
اشکان بنکدار جهرمی

اگرچه شاهد بودیم که دولت انعطاف لازم جهت تعامل با مجلس را دارا بوده و حتی حاضر به کنار گذاشتن برخی چهره‌هاي اولیه‌ي مطلوب خویش نیز مي‌باشد تا مسیر گرفتن رأی اعتماد با سلامت کامل طی شود ولی جبهه‌ي افراط به شدت تلاش نمود تا از جایی که حس مي‌زد کمترین بازخورد منفی در افکار عمومی را دارد، تفکر اعتدال را از بدنه‌ي اجتماعیش یعنی جوانان جدا کند.

تعیین سرپرست برای سه وزارتخانه‌ي مذکور به ویژه گزینش توفیقی جهت سرپرستی وزارت علوم تحقیقات و فن آوری و همچنین انتصاب محمدعلی نجفی به ریاست سازمان میراث فرهنگی موجب شد که شادی جریان افراط چندان دوامی نداشته باشد. این گروه انتظار این را داشت که پس از رأی عدم اعتماد سه گانه‌ي خود، روحانی از پیگیری مطالبات مردم در حوزه‌ي جوانان باالاخص دانشگاهیان که به نوعی مشتاقترین بخش تحول خواه جامعه محسوب مي‌شوند کوتاه بیاید و ضمن چرخش، در مسیر برآوردن تمایلات آنان عمل نماید.

روحانی اما نشان داد هر چند که به جِدّ اهل تعامل است جایی برای تسلیم در برنامه‌ي خود لحاظ نکرده است. تعیین جعفر توفیقی که از نظر سیاسی در جرگه‌ي اصلاح طلبان جای دارد کافی بود تا توپخانه‌ي افراط علیه دولت به کار افتد. این گروه که حتی از سوی نخبگان سیاسی هم جناح خود به استنکاف از شنیدن پیام مردم در انتخابات 24 خرداد متهم است در ادعایی عجیب از رئیس جمهور مي‌خواهد که به رأی و نظر این گروه که در تقابل با خواست جامعه در ردّ سه وزیر پیشنهادی تجلّی یافت، گردن نهد.

بخش افراطی جناح اصولگرا که جز به عدم توفیق روحانی نمی اندیشد در فراری رو به جلو منتخب مردم را دعوت به شنیدن پیام مجلس مي‌نماید و تفسیری غیر واقعی از گزینش توفیقی ارائه مي‌دهد. یک نماینده‌ي عضو جبهه پایداری در حالی از نارضایتی دانشجویان از این انتصاب سخن مي‌گوید که خبرها حکایت از چیز دیگری دارد و گزینش توفیقی توانسته است شادی را به اردوگاه دانشگاهیان که از رأی عدم اعتماد به میلی منفرد ناخشنود بودند بازگرداند.

این نماینده، بدون اشاره به جنس مطالبات اصلاح طلبانه‌ي مردم سعی نموده توفیقی را سهم اصلاح طلبان به عنوان یک گروه سیاسی معرفی کند در حالی که پاسخ مثبت مردم در انتخابات اخیر ریاست جمهوری به جریان اعتدال و اصلاح، نشان دهنده‌ي این است که اصلاح طلبی در کل جامعه به ویژه حوزه‌ي دانشگاه، اکنون خواست مردم است و کوچک جلوه دادن این خواست در حد مطالبه‌ي یک جریان سیاسی، جفایی بزرگ و نابخشودنی در حق جامعه‌ي ایرانی است.

در واقع روحانی و دولتِ وی همگی سهم مردم هستند و روحانی نشان داده قصد ذره‌اي کوتاه آمدن در تحقق خواست مردم را ندارد. اما به پندار اصولگرایان افراطی، مردم، کشور و نظام همگی متعلق به آنها و در همه حال سهم ایشان هستند. جریان افراط به نظر مي‌رسد در همه حال خود را در قامت گروه پیروز مي‌بیند و چنان از در دفاع از خواست مردم سخن مي‌گوید که گویی رأی اکثریت را در پشتیبانی خود دارا مي‌باشند.

پایداری‌ها در مخالفت با دولت روحانی آن چنان مصمم هستند که به زعم ادعایشان در پیروی از ولایت، به نظر نمی رسد قصد تمکین از فرمایشات مقام معظم رهبری در توصیه به حمایت از دولت اعتدال را داشته باشند. رفتار این گروه در این مورد نشان دهنده‌ي فاصله‌ي زیاد حرف ایشان تا عمل است. افراطیون علیرغم متهم نمودن جناح رقیب به عدم ذوب در ولایت نشان دادند که پایبندی آنها به ولایت نیز فقط تا وقتی است که منافعشان اقتضا مي‌کند. برای آنها عقیده به ولایت تنها به وسیله‌اي مي‌ماند که با آن مي‌توان رقیب را از میدان به در نمود. سرانجام این که روحانی در گزینش‌هاي اخیرش نشان داد که پیام 24 خرداد اکثریت مردم را مهمتر از ادعای 24 مرداد گروهی حداقلی از مجلسیان مي‌داند.

بهرام
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۷:۳۳
برای افراطیون هیچ چیز جز خودشان مهم نیست و در جای خود حاضرند از هر ارزشی عبورکنند تا به خواسته خود برسند . (114923)
ایرانیان نیوز
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۰۰:۰۶
فوری فوری
شنیدید؟
میگن احمدی نژاد سرانجام
12 مرداد 92 از خواب بیدار شده !!!!!!! (115037)
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۰۷:۱۸
منظورتون افراطیون هر دو جناح است دیگه (115071)
میرحسین
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۷:۴۸
وزن جبهه پایداری را در انتخابات92 دیدیم.
هیس! شکست خورده ها حرف نمیزنند..
درود بر توفیقی و معین (114925)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۷:۴۹
من یه دانشجوئم و از انتخاب دکتر توفیقی واقعن خرسندم.
از دکتر روحانی هم مچکرم که هنوز به قولی که به ما داد پایبنده... (114926)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۸:۵۴
اگه الان بحث آموزش بود شما قطعا فرهنگی بودی !!!! (114952)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۸:۵۹
اگر شما هم تعصبات و افراط را کنار بگذاری و واقعا از روی منطق حرف بزنی میبینی که مجلس با رایی بالا مابقی وزراء را انتخاب کرد ، وقتی منطق نداشته باشید بحث کردن بی فایده است وقتی در ابتدایی ترین چیز که همان وظیفه مجلس است تردید و شبهه افکنی میکنید نمی شود با شما از در منطق وارد شد و این افراطی گری دقیقا برازنده شماست.
یادتان رفته مجلس ششم با اقلیت مجلس چه کرده بود ؟
آیا واقعا آنجا برای ملت کار می کرد یا جناحی ؟ (114954)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۹:۰۴
شما که دم از رهبری می زنید خوب است بدانید که رهبری فرمودند مجلسی ها وزرای صالح را برگزینند ، اگر مجلس را دکور فرض کرده اید که وای بر این تفکر !
چرا که این تفکر دامن خود شما را هم در آینده خواهد گرفت و اگر مجلسی اصلاح طلب تشکیل گردد و رایی به مخالفت از یک وزیر اصولگرا دهد قطعا طبق پندار شما ، آن مجلس در صدد تقابل با آن دولت خواهد بود. (114956)
پریسا
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۷:۵۱
احسنت

والله ما دیگه دلمون خون شد از دست این گروه. . . (114927)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۷:۵۸
روحانی کوتاه نیا (114930)
علیرضاا
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۸:۰۸
یک جریان سیاسی خوب همیشه همه نیروهایش را رو نمیکنه بلکه مهره هایی را برای روز مبادا نگه میدارد و به آنها گفته میشه که فعلا شما اظهار نظر یا رفتاری خاص نداشته باش که برای سال هزار و سیصد و نود و چهار ! لازم هستی .
الان هم اگر مجلس با گزینه های مطرح نزدیک به اصلاحات مشکل داشت وقت معرفی نیروهای سفید ولی با افکار سید محمد خاتمی است .
مسلما بعد از انتخاب شدن هم آنقدر باید زیرکانه و محتاطانه رفتار کند که هم به هدف نزدیک تر شود و هم به مشکل استیضاح برخورد نکند تا زمانی که نیروهای مجلس تغییر کنند . (114934)
محمد
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۸:۱۷
استنکاف از شنیدن پیام مردم در انتخابات 24 خرداد.خیانت به ملت وکشور ایران عزیز است این افراطی ها میخواهندکشوررا یا بادست خود یا رفتار افراطی به جنگ بکشند.بزرگان سروران وجناب آقای روحانی شمارا سوگند میدهم به رای مردم در24خرداد تسلیم نشوید ومواظب ملت وکشورعزیزمان باشید.تاخدای نکرده مردم ناامیدنشوند (114936)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۸:۲۹
سنگ اندازی در کارهای این دولت درواقع تقابل با خواست اکثریت قاطع مردم است (114939)
مير آهنگر
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۸:۵۰
من امسال دانشگاه دولتى مركز استانمون قبول شدم! تو اين هشت سال دانشجوها فقط از وضعيت خفقان و قانون گريزى دانشگاه مىناليدن ولى حالا كه آقاى توفيقى اومده همشون اميدوارن و به ماها نويد يه وضعيت خوب رو مىدن! (114945)
سبز
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۸:۵۱
بنفشيم بنفشيم. . . . .
آقاى روحانى مطمئن باش اگر كه به وعده هات عمل كنى مردم تا آخر ازت حمايت مىكنن!!! (114946)
احمد
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۸:۵۳
اميدوارم حدس و گمانم در مورد روحانى درست باشه و در برابر پايدارى تماميت خواه كوتاه نياد! (114949)
اصلاح طلب
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۸:۵۵
دکتر روحانی شخصی محافظه کار است و بر خلاف تحلیل شما بنده معتقدم که وی هرگز قصد مقابله با مجلس را ندارد و قطعا دکتر توفیقی به عنوان وزیر معرفی نخواهد شد شک نکنید. (114953)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۲۰:۵۰
قطعا دکتر توفیقی از این مجلس رای اعتماد نمی گیره دل خودمون خوش نکنیم....
مگر دست های پشت پرده و..... (114987)
ج ل ا ل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۹:۰۰
معلوم شد برای روحانی احترام به نظر مردم بالاتر از مصالحه با افراطیون و متحجرین است (114955)
یکی
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۹:۱۲
من به عنوان دانشجو راضیم از انتخاب دکتر توفیقی
روحانی مچکرییییم (114958)
مجید
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۱۹:۲۸
افراطيون خوب بدانند روحانی قصد تسلیم‌شدن ندارد (114960)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۲۰:۰۷
اتصاب دکتر توفیقی و نجفی موجی از شادی امید را در تحول خواهان به راه انداخته است...پیش به سوی مجلس 94 (114979)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۲۰:۱۲
آیا واقعا شما نمبینید اصحاب قتنه چه بر سر مردم آورد حالا می خواهید این افراد را به وزارت برسانید واقعا که خیلی رو دارید (114983)
میرمحمد
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۲۲:۵۲
اینجا جا دارد که از زحمات آقای رویانیان مدیر عامل پرسپولیس تشکر کنم. (115017)
ایرانداد
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۰۵:۴۴
آقای میرمحمد! با نظرت موافقم ولی این مطلب ربطی به این خبر ندارد. چون عده ای میگن پرسپولیسی ها را نگاه کن. (115065)