به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۲۱:۴۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۱۷۳۵۱
نهادهای غذایی سازمان ملل اعلام کردند:

842 میلیون گرسنه در جهان وجود دارد

گروه جامعه:​ نهادهای غذایی سازمان ملل با اعلام اینکه از هر هشت نفر در جهان، یک نفر سوءتغذیه مزمن دارد، هشدار دادند بعضی از مناطق جهان در کاهش گرسنگی تا سال 2015 شکست می‌خورند.
842 میلیون گرسنه در جهان وجود دارد
در جدیدترین گزارشی که از سوی نهادهای غذایی سازمان ملل منتشر شد، برآورد شده که 842 میلیون نفر یا 12 درصد از جمعیت جهان در فاصله سال 2011 تا 2013 گرسنگی مزمن داشتند که 17 درصد در مقایسه با شمار گرسنگان جهان در فاصله سال 1990 تا 1992 کاهش یافته است. آمار جدید کمتر از 868 میلیون نفر برآورد شده در فاصله سال 2010 تا 2012 و 1.02 میلیارد نفر در سال 2009 است اما این گزارش خاطرنشان کرده که پیشرفت در عمل به اهداف توسعه هزاره برای نصف کردن گرسنگی در جهان تا سال 2015 بعید است.

طبق گزارش سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، برنامه جهانی غذا (WFP) و صندوق بین المللی توسعه کشاورزی (IFAD) بعید است بسیاری از کشورها بتوانند به اهداف مورد توافق رهبران جهان که در سال 2000 در سازمان ملل تعیین شد، دست پیدا کنند. در ادامه این گزارش گفته شده که کشورهایی که طی دو دهه گذشته درگیر منازعه بوده‌اند به احتمال زیاد در کاهش گرسنگی پسرفت خواهند داشت. کشورهایی که به آب‌های آزاد دسترسی ندارند با چالش‌های ثابت در دسترسی به بازارهای جهانی روبرو هستند در حالیکه کشورهای دارای زیرساخت و موسسات ضعیف با محدودیت‌های بیشتری مواجه خواهند بود.

این سه نهاد سازمان ملل در گزارش "وضعیت ناامنی غذایی در جهان در سال 2013 سوءتغذیه یا گرسنگی را نداشتن غذای کافی برای یک زندگی فعال و سالم و عدم توان برای تامین انرژی روزانه مورد نیاز تعریف کرده‌اند.به عقیده این نهادها، اجرای سیاست‌هایی به منظور افزایش تولید کشاورزی و دسترسی به مواد غذایی، برای کاهش گرسنگی با وجود فقر گسترده ضروری هستند. این سیاست‌ها به همراه حمایت اجتماعی و تدابیر دیگری که درآمد خانواده‌های فقیر را برای خرید غذا افزایش می‌دهند، می‌توانند حتی اثر مثبتی بر کاهش گرسنگی داشته باشند.

اکثر مردم گرسنه یا 827 میلیون نفر در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند که شیوع سوءتغذیه در آنها 14.3 درصد برآورد شده است. بر اساس گزارش رویترز، در آفریقا که در آن از هر پنج نفر یکی دچار سوءتغذیه است دارای بالاترین شیوع گرسنگی است در حالیکه بیشتر مردم دچار سوءتغذیه در آسیای جنوب شرقی هستند.
مرجع : ايسنا

۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۱۱:۰۸
70 ميليونش در ايران هست (139854)
۱۳۹۲/۰۷/۱۰ ۱۶:۴۷
البته اگه ایرانی ها هم نبودند امار تغییر نمی کرد. چون هفتاد میلیون نفر دیگه توی خارج !!!! دارن با پول نفت ملت ایران روزی می خورن. (140106)