به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۲۱:۴۰
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ ساعت ۱۷:۲۸
کد مطلب : ۴۶۸۰۹۴
طاهره طالقانی:

هیچ مجازاتی در قرآن برای بی‌حجابی نداریم

هیچ مجازاتی در قرآن برای بی‌حجابی نداریم
گروه سیاسی: طاهره طالقانی فرزند آیت‌الله محمود طالقانی از رهبران و بنیانگذاران جمهوری اسلامی ایران، با انتشار ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی با اشاره به بیانیه فعالان اصلاح‌طلب زن در حمایت از خواسته‌های به‌حق زنان گفت: «آیات مربوط به حجاب توصیه به مومنین و مومنات است و زنان پیامبر، و زنان غیر مسلمان و زنان مسلمان می‌توانند حجاب نداشته باشند، این یک توصیه است نه حکم شرعی و دستور واجب.»
طاهره طالقانی در خصوص مجازات افراد بی‌حجاب در قرآن نیز می‌گوید: «هیچ مجازاتی در قرآن برای بی‌حجابی نداریم.» این اسلام‌پژوه با بیان اینکه «حجاب حکم و دستور قرآن نیست و فقط یک توصیه است»، گفت: «اجبار حجاب، آزادی و کرامت زن را پایمال می‌کند و حکومت باید به این تحقیر و خشونت پایان دهد.» گفتنی اینکه، دیروز یک‌شنبه، ۹ اردیبهشت، ۲۰ فعال اصلاح‌طلب زن در داخل ایران در بیانیه‌ای با محکوم کردن «رفتار اهانت‌آمیز» با زنان مخالف حجاب اجباری هشدار دادند که جامعه زنان از خواسته‌های به‌حق خود نمی‌گذرد. این فعالان سیاسی با اشاره به اعتراض بسیاری از مردم ایران به خشونت‌های پلیس در «طرح نور» گفتند: «دیدن این صحنه‌ها بیش از همه برای کسانی که آزادی انتخاب دین و شعائر آن را باور دارند، سخت‌تر ‌‌و غیر قابل تحمل‌تر است.»
امضاکنندگان این بیانیه که اکثرا خود از حجاب استفاده می‌کنند گفتند: «ما باور داریم که سیاست‌های سرکوبگرانه با جامعه زنان و به بهانه حجاب اجباری هم از سر افکار مرتجعانه است و هم از سر به انحراف کشیدن افکار عمومی و سرپوش نهادن بر فساد ‌افسارگسیخته و پیامد‌های ناشی از ناتوانی‌های اداره جامعه است.» در این بیانیهٔ با اشاره به این که «حکومت حق ورود و مداخله به حریم خصوصی شهروندان را ندارد» آمده است: «دین و خرد انسانی اجازه استفاده از اجبار به جای اختیار و آزادی انسان در امور فردی را نمی‌دهد.» این زنان در بیانیه خود همچنین اعلام کردند: «جامعه زنان از خواسته‌های به‌حق خود نمی‌گذرد و ارادهٔ خود را برای تأمین حقوق انسانی و اجتماعی خود بارها به نمایش گذاشته است.»
مریم باقی، معصومه دهقان، زهرا ربانی‌املشی، زهرا رحیمی، رقیه زارع‌پورحیدری، زهره سحابی، دره سحابی، پروانه سلحشوری، فیروزه صابر، طاهره طالقانی، ژاله فرامرزیان، مریم قدس، فاطمه کمالی‌سرایی، نورا کنعانی، الهه کولایی، حبیبه گلرخ، فاطمه گوارایی، زهرا مجردی، فخرالسادات محتشمی‌پور، سعیده منتظری امضاکنندگان این بیانیه هستند.
 
برچسب ها: طاهره طالقانی

کتاب-سنت- اجماع-عقل
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۳/۰۲/۱۰ ۱۷:۴۸
جای تاسف است که طالقانی بر خلاف سیره مرحوم آیت الله طالقانی ره با اظهارت ناقص، مجازات بی حجابی و بی عفتی را شائبه ایجاد میکند.
ایشان به وضوح می داند که منابع فقه شیعه کتاب- سنت- عقل و اجماع است اما فریبکار ا . بسیاری احکام نورانی اسلام صریحا در قرآن نیامده اما در سیره و سنت پیامبر ص و اهل بیت ع هست.
مگر در قرآن گفته شده که زن باید حق طلاق داشته باشد؟ یا نیم اموال همسر را مطالبه کند؟ مگر در قرآن ذکر شده باید مهریه زن تاریخ تولدش باشد ؟
مگر در قرآن ذکر شده است، زن اجازه کشف حجاب دارد؟ (439798)
۱۴۰۳/۰۲/۱۵ ۰۷:۲۰
احسنت ، این جماعت برای توجیه هر عمل زشتی از قرآن و پیامبر اسلام مایه میذارن
از کی تا حالا دختر آیت الله طالقانی اسلام پژوه شدن؟ (439900)
۱۴۰۳/۰۲/۱۰ ۱۹:۳۱
اگه حجاب واجب نیست و فقط یک توصیه هست خودتون چرا حجاب دارید؟! (439812)
۱۴۰۳/۰۲/۱۰ ۱۹:۵۸
لااکراه فى الدين, شما آزاد هستيد که اصل و اساس دين رو اختيار و قبول کنيد يا نکنيد چه برسه به حجاب که جزو فرعيات و فروع دين است (439814)
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۳/۰۲/۱۰ ۲۰:۰۱
خانم طلاقانی چرابرعکس میگین خداونددرسوره نورآیه ۳۱ به پیامبرمیگه به زنهابگوچشمان خودراازنگاه حوس آلودبپوشانن بخاطره همین پوشیه میزدن بعددوباره به پیامبرمیگه به زنهابگودونباله روسریهای خودراجلوسینه بی اندازن ولی هیچ کجای قران کسی روواداربه زورگفتن یاشلاق نکرده اماوقتی داره به این روشنی میگه دونباله روسری خودراجلوی سینه بی اندازن پس دیگه هیچ بهثی نمیمونه بعدشماچراتواین موقعیت که زنهادونبال بهانه برای بی حجابی میگردن اطلاعات وارونه میدیدبخداروسریوبیخیال بشیم دوروزدیگه مشگل لباس داریم (439815)
۱۴۰۳/۰۲/۱۱ ۰۸:۲۸
یه روزی که زیاد دور نیست حکومت بی خیال این قضیه میشه دقیقا مثل آنتن ماهواره که بی خیالش شده (439834)
۱۴۰۳/۰۲/۱۱ ۱۱:۴۲
پس چرا با زنان و دختران محترم ایران این برخوردها می شود؟ (439847)
بي نام
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۳/۰۲/۱۱ ۱۷:۱۵
مشكلشون افراد خودشانند كه با ديدن يك دختر حالشان منقلب ميشه (439859)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۳/۰۲/۱۲ ۲۳:۴۸
اصلا شما بحث تحریک رو بزار کنار. برای مثال برادر شما دو سال از شیر مادرتون خوردن و در بچگی با مادرتون به حمام رفتن. ایا مادرتون زمانی که برادرتون به سن جوانی میرسه به خودش میگه که این بچه از اول منو لخت دیده پس به مادر خودش هم که حس جنسی نداره. بنابراین راحت تو خونه لخت بگردم یا با لباس زیر بگردم. قطعا این کارو نمیکنن. چون میدونن بنا به وقار و شخصیت خودشون و به خاطر زن بودنشون یک سری چیزها رو باید رعایت کنن (439884)
۱۴۰۳/۰۲/۱۵ ۰۷:۲۳
قربونش شما که اصلاً منقلب نمیشی، شما چون منقلب میشی طرفدار شل حجابی هستی عزیزم (439901)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۳/۰۲/۱۱ ۱۷:۵۰
چه جور میگین برای حجاب مجازاتی نیست. اگر این طور نبود پس چرا خدا کسانی که موی سر خودشون رو نمیپوشونن و با بی حجابی لوندی میکنن در قیامت وعده داده که مجازات خواهد کرد. شما مطمینید که کتابی که جلوتون هست کتابه قرانه؟ تن اون مرحوم پدرتونو تو گور نلرزونید (439861)
۱۴۰۳/۰۲/۱۱ ۱۸:۴۴
این آیاتی که ذکر کرده‌ای در نکوهش چشم‌چرانی است و ما ۱۵ آیه حجاب داریم.
در ثانی خدا در قرآن دستور به نماز و زکات و حج و جهاد و روزه و احترام به والدین و ... داده اما هیچ کجاش ننوشته که اگر انجام ندید فلان می‌شود. پس ما دستورات خدا را انجام ندهیم چون مجازاتش را نگفته! (439864)
۱۴۰۳/۰۲/۱۴ ۱۲:۳۳
توصیه به نماز جمعه در قرآن بسیار محکم تر از حجاب است نماز هم در اسلام به جماعت تعبیر می شود و رکعوا مع الراکعین پس جرا برای حضور نداشتن در نماز جمعه و جماعت کسی تعذیر نشده است حجاب واجب است شکی نیست اما تعزیری ندارد این حرکت در جهت حجاب اجباری بخشی از توطئه خالص سازی است یعنی می خواهند بگویند با ما کسانی باید باشند که حتی قران و امام معصوم را هم زیر پا بگذارند این یک جریان و فرقه و بدعت بسیار خطرناک است اینها مغز حرفشان اینه ما از پیامبر و حضرت علی بهتر می توانیم حکومت کنیم آنها ضعیف بودند (439899)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها