به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۲۱:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ ساعت ۱۸:۴۹
کد مطلب : ۴۶۸۳۵۷

خواص عجیب عرق این گیاه برای نفخ شکم

خواص عجیب عرق این گیاه برای نفخ شکم
گروه سلامت:یکی از انواع عرقیات گیاهی که دارای خاصیت فراوانی است، عرق بهارنارنج است که از شکوفه درخت نارنج گرفته می شود، طبع عرق بهارنارنارنج گرم و خشک است و سرشار از ویتامین های A,B,C است.به گزارش
سلامت نیوز، عرق گیاهی بهارنارنج داراری طبعی گرم و خشک است.

این گیاه تاثیر بسیار خوبی روی سیستم عصبی بدن دارد و سردردهای میگرنی را کاهش می‌دهد.بهار نارنج برای کنترل تشنج و حمله قلبی مفید است و برای تسکین دردهای سینه و تپش قلب نیز از آن استفاده می شود.عرق بهار نارنج یکی از اصلی‌ترین عرقیات برای رفع ضعف اعصاب، غم و افسردگی به‌شمار می‌رود.

این عرق گیاهی برای تقویت معده مفید بوده و مشکلات بی‌خوابی را هم حل می کند.از دیگر خواص این گیاه دارویی می‌توان به درمان آفتاب سوختگی، درمان قرمزی و سوزش پوست، کاهش چروک‌های پوستی و جلوگیری از بروز ترک روی پوست اشاره کرد.همچنین عرق بهارنارنج می‌تواند درمان دردهای معده و سوء هاضمه باشد.

این گیاه اشتها آوراست.عرق بهار نارنج سرشار از انواع آنتی‌اکسیدان است و به پیشگیری از بیماری‌های سخت، مانند سرطان کمک می‌کند.عرق بهار نارنج دارای خواص ضد التهابی است و می‌تواند در کاهش التهاب‌های مختلف در بدن کمک کند، از جمله التهاب مفاصل، التهاب پوستی و التهاب روده.

مصرف عرق بهار نارنج می‌تواند به عنوان یک آرامبخش طبیعی و ملایم عمل کند. این ممکن است بهبود خواب، کاهش استرس و اضطراب را تسهیل کند.عرق بهار نارنج می‌تواند به تنظیم فعالیت سیستم گوارشی کمک کند و مشکلات معده، سوء هاضمه و نفخ را کاهش دهد.مصرف عرق بهار نارنج ممکن است به افزایش متابولیسم بدن کمک کند و در بهبود فرایند چربی سوزی و کاهش وزن مؤثر باشد.عرق بهار نارنج دارای خواص ضد عفونتی است و می‌تواند در مقابله با برخی عفونت‌ها و باکتری‌ها موثر باشد.
برچسب ها: بهار نارنج
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها