به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۲۱:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ ساعت ۲۳:۴۴
کد مطلب : ۴۶۸۳۷۱

انتقاد از استفاده دیوید کامرون از جت لاکچری

انتقاد از استفاده دیوید کامرون از جت لاکچری
گروه بین الملل: وزیر امورخارجه بریتانیا به دلیل استفاده از یک جت گران‌قیمت به ارزش ۴۲ میلیون پوند با امکانات رفاهی خاص و اختصاصی در سفر پنج روزه‌اش به آسیای مرکزی مورد انتقاد قرار گرفت.دیوید کامرون هفته گذشته و در طی یک سفر پنج روزه به کشورهای تاجیکستان، قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان و مغولستان با جت تجاری مدل (امبرائر لینژ ۱۰۰۰) سفر کرد.
اتحادیه هوانوردی که مدیریت این جت را بر عهده دارد در وب‌سایت خود در مورد امکانات این جت نوشته است که یک سوملیه یا متولی شراب (ساقی) در سرو نوشیدنی باب طبع مسافران در داخل هواپیما کمک می‌کند و منوی غذایی مناسب هر مسافر را آماده سازی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این هواپیما می‌توان به میز ناهارخوری اختصاصی آن، به همراه یک محیط استراحت مجزا با مبل‌های بسیار بلند اشاره کرد.امیلی تورنبری، دادستان کل سایه، در ایکس پست کرد: «من متوجه هستم که دیوید کامرون ممکن است برای سفر به چندین کشور در طول یک هفته به اجاره یک هواپیما نیاز داشته باشد، اما این مساله نمی‌تواند استفاده از یکی از مجلل‌ترین جت‌های خصوصی موجود در بازار به ارزش صدها هزار پوند را از جیب مالیات دهندگان توجیه کند.»
قبل از سفر کامرون، دولت بریتانیا اعلام کرد که وزیرخارجه از آن برای ارتقای فرصت‌ها در کسب‌وکارهای بریتانیایی استفاده خواهد کرد و از بودجه ای جدید به ارزش ۵۰ میلیون پوند برای حمایت از حاکمیت و استقلال بریتانیا در سراسر منطقه خبر داد.
در همین حال سخنگوی وزارت امور خارجه بریتانیا با اعلام لزوم چنین سفرهایی در حیطه وظايف وزیرامورخارجه اعلام این هزینه‌ها را «به طور معمول و در راستای شفافیت‌سازی» دانست.
سال گذشته نیز جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه پیشین بریتانیا، به خاطر استفاده از همین نوع هواپیما و هزینه چهارصد هزار پوندی برای یک تور هشت روزه به مقصد کارائیب و آمریکای لاتین مورد انتقاد قرار گرفت.استفاده ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا از سفرهای هوایی کوتاه‌مدت برای سفرهای داخلی در بریتانیا هم انتقادها را برانگیخته است.
دفتر نخست‌وزیری بریتانیا در این باره اعلام کرد که نخست وزیر در فوریه سال ۲۰۲۳ با هلیکوپتر به لندن سفر کرد و صبح روز بعد با هواپیما به جنوب غرب انگلیس پرواز کرد.
سوناک در ماه میلادی گذشته نیز در طی ۱۰ روز سه بار پروازهای داخلی کوتاه مدت را با جت‌های (RAF) انجام داده‌است.
 
برچسب ها: بريتانيا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها