به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۷ - ۱۰:۲۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۴۶۸۴۰۲

به لیگ برتر خوش برگشتی آقای جیمی واردی!

به لیگ برتر خوش برگشتی آقای جیمی واردی!
گروه ورزشی: اگر فوتبال انگلیس را حداقل در ۱۰ سال اخیر کمی دنبال کرده باشید، نام جیمی واردی در ذهن شما یک جایگاه  ویژه خواهد داشت. شاید شما هیچ‌گاه هوادار لسترسیتی نباشید اما واردی و نقشش را نمی‌توانید دستکم بگیرید. واردی برای لسترسیتی همه کار کرده و حالا مارک آلبرایتون، دیگر بازیکن بزرگ تیم فاش می‌کند جیمی واردی صعود تیم به لیگ برتر را قطعی کرد.

لستر و روزهای بد
شروع سال میلادی جدید برای روباه‌ها با عزم جدی این تیم برای رسیدن به لیگ برتر همراه شد. 4 برد پیاپی توانست آنها را از سایر رقبا جدا کند؛ با این حال 3 شکست پیاپی آنها را کمی به دردسر انداخت اما دوباره توانستند مسیر خود را پیدا کنند. این اتفاق چند هفته قبل هم تکرار شد و 2 شکست پیاپی مقابل تیم‌های پایین جدول، ناامیدی هواداران و بازیکنان برای رسیدن به لیگ برتر  را رقم زد.

در ظاهر همه احساس می‌کردند این تیم شاید هنوز توانایی حضور در لیگ برتر را ندارد و حتی سرمربی تیم با تردیدهای زیادی نسبت به آینده سخن می‌گفت. به گونه‌ای، همه امید از دست داده بودند. تاکتیکی نبود که سرمربی در روزهای سخت استفاده نکند و این تیم همانند بسیاری از دیدارهای دیگر، مالکیت، حمله‌های پی‌‎در‌پی یا برق‌آسا را تدارک دید اما نتیجه به باخت می‌رسید. با این حال سرمربی یک برگ برنده هنوز در جیب داشت و در تمام این روزهای سخت تنها آن برگ برنده  توانست امید را در ساق‌های بازیکنان دوباره زنده کند...

پدرِ روزهای سخت لستر
جیمی واردی در نگاه ما شاید یک بازیکن باتجربه و کاپیتان لسترسیتی باشد اما در واقع مارک آلبرایتون 34 ساله، یکی از ستون‌های دیگر روباه‌ها لقب دارد. آلبرایتون از سال 2014 در این باشگاه و حداقل برای طرفداران این تیم، بازیکن شناخته شده‌ای است. او در مورد چگونگی بازگشت باشگاه پس از این روزهای سخت سخنانی می‌گوید که نقش جیمی واردی را برای باشگاه فاش می‌کند.

آلبرایتون گفت: «واردی همه را به یک جلسه فراخواند. جلساتی اختصاصی میان بازیکنان و بدون حضور هیچ کدام از اعضای کادرفنی و یا مدیران باشگاه! این نوع جلسه توسط جیمی باعث شد تا صداقت زیادی ایجا شود.گاهی در نیم‌فصل دوم احساس می‌کردیم بچه‌ها شاید تمام تلاششان را در تیم به نمایش نمی‌گذارند. جلسات خصوصی باعث درخشش دوباره جوان‌های 20 تا 25 سال شد. واردی همانند یک پدر که تمامی مشکلات پسرانش را می‌شناسد کمک کرد تا دوباره به آنچه باید، برسند.»

وصایای جیمی برای آینده
جیمی واردی اکنون 37 ساله است و باتوجه به اینکه پایان قرارداد او در پایان فصل به اتمام می‌رسد، احتمالا او را دیگر در ترکیب نبینیم و شاهد خداحافظی‌اش در پایان فصل باشیم. تیم امید زیادی به تمدید حداقل یک‌ ساله او دارد اما امکان دارد این اتفاق رخ ندهد. پس از قطعی شدن صعود به لیگ برتر با توجه به باخت لیدزیونایتد، جیمی واردی بار دیگر بازیکنان را به جلسه‌ای دعوت کرده و برای تک تک روزهای سخت فصل بعد وصایایی را به هر بازیکن داده است!

ابراسطوره اما در سکوت!
عده‌ای از بازیکنان، توپ‌های طلا را درو کرده‌اند، معدودی بیش از هزار گل را به ثبت رسانده‌اند و افراد زیادی میلیون‌ها دلار قیمت دارند و یا جام‌های متعددی را کسب کرده‌اند. هر کس می‌تواند با یکی از این اتفاقات تبدیل به اسطوره شود اما برای جیمی واردی اوضاع فرق می‌کند. 37 سالگی هر ستاره‌ای را به آستانه انفعال می‌کشاند. اما جیمی یک کاپیتان پرانگیزه است که دیگر بازیکنان را تحریک می‌کند تا به اهداف بزرگ برسند. روزهایی حتی سرمربی این تیم به ناامیدی رسیده و جیمی واردی، لستر را دوباره زنده و باانگیزه به او تحویل داده و تمام این مشخصات نشان از یک ابراسطوره برای لسترسیتی دارد!
مرجع : فوتبال ۳۶۰
برچسب ها: فوتبال جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها