به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۲۱:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب : ۴۶۸۴۸۳
با شکستن سنت‌های حزبی

دموکرات‌ها از یک جمهوری‌خواه حمایت می‌کنند

گروه بین‌الملل: چهره‌های ارشد حزب دموکرات در کنگره روز سه‌شنبه اعلام کردند که اگر جمهوری‌خواهان تلاش کنند مایک جانسون را از ریاست مجلس نمایندگان برکنار کنند، به کمک او خواهند رفت.
دموکرات‌ها از یک جمهوری‌خواه حمایت می‌کنند
شماری از دموکرات‌ها اشاره کردند که به این دلیل از جانسون حمایت می‌کند که او برخلاف نظر شماری از محافظه‌کاران در حزب خود، به تصویب ۶۱ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین کمک کرد. تیم رهبری دموکرات‌های مجلس نمایندگان در بیانیه‌ای گفت «وقت آن است که به این فصل از کارشکنی پوتین‌گرایان در حزب جمهوری‌خواه پایان دهیم.» آنها برخی جمهوری‌خواهان مخالف کمک به اوکراین را به کمک به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، متهم می‌کنند. جانسون یک مسیحی مومن انجیلی از لوئیزیاناست که در مورد مسائل اجتماعی مانند سقط جنین گرایش‌های قوی راستگرایانه دارد.
هضم کردن حمایت از جانسون برای بسیاری از دموکرات‌ها که به شدت با سیاست‌های او مخالفند و معتقدند که حزب دموکرات می‌تواند از تلاطم طولانی در حزب مقابل بهره ببرد، کار دشواری است. اما همکاری با رئیس مجلس از کمک به اوکراین فراتر می‌رود.
پیشتر در سال جاری، جانسون برای تصویب یک بودجه عملیاتی برای دولت آمریکا به رای دموکرات‌ها تکیه کرد، که مانع تعطیلی نسبی سازمان‌های دولتی شد و بسیاری از اولویت‌های حزب دموکرات در زمینه مخارج دولت را حفظ کرد. او سه هفته پیش، با رد درخواست اعضای حزب خود، به تجدید مجوز یک برنامه تجسس امنیت ملی که بحث‌انگیز است رای داد. برخی محافظه کاران حتی پیش از رای‌گیری بر سر کمک تازه برای اوکراین به دنبال برکناری او بودند. با این حال به نظر می‌رسد بسیاری از جمهوری‌خواهان، شش ماه بعد از برکناری کوین مکارتی، از چشم‌انداز نبردی تازه استقبال نمی‌کنند.
جانسون، که چهره‌ای نسبتا ناشناس بود، بعد از سه هفته کشمکش و خصومت داخلی در حزب به قدرت رسید.
در این میان دونالد ترامپ یک متحد کلیدی و تا حدودی غیرمحتمل برای جانسون بوده است. رئیس جمهور سابق، که عملا نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ۲۰۲۴ است، هفته پیش در یک مصاحبه رادیویی از جانسون تعریف کرد که «شخص خوبی» است که «خیلی سخت تلاش می‌کند.»
او اشاره کرد که جانسون مجبور است با اکثریتی بسیار کوچک در مجلس نمایندگان کار کند. حمایت دموکرات‌ها از جانسون، در کنار ادامه پشتیبانی ترامپ، احتمالا به آن معنی است که او حداقل تا انتخابات ماه نوامبر در این پست خواهد ماند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها