به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۲۱:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ ساعت ۱۸:۱۷
کد مطلب : ۴۶۸۴۸۴

علیرغم ممنوعیت‌ها میلیون‌ها نفر از واتس‌اپ استفاده می‌کنند

گروه فناوری: رئیس پیام‌رسان واتس‌اپ می‌گوید که در کشورهایی که این اپلیکیشن در آنها ممنوع است، «ده‌ها میلیون نفر» با ترفندهای فنی به آن دسترسی پیدا می‌کنند.
علیرغم ممنوعیت‌ها میلیون‌ها نفر از واتس‌اپ استفاده می‌کنند
ویل کتکارت به بی‌بی‌سی‌نیوز گفت: «تعجب خواهید کرد اگر بدانید چه تعداد زیادی راه آن را پیدا کرده‌اند.» «واتس‌اپ» مثل خیلی دیگر از اپلیکیشین‌های غربی در ایران، کره شمالی و سوریه ممنوع است. چین هم در ماه آوریل به جمع کشورهایی پیوست که آنها را منع کرده‌اند. سایر کشورها، از جمله قطر، مصر، اردن و امارات متحده عربی، در برابر امکاناتی مثل تماس صوتی توسط این اپ مقاومت می‌کنند.
کتکارت به بی‌بی‌سی نیوز گفت: «گزارش‌های جسته گریخته زیادی از استفاده مردم از واتس‌اپ داریم و وقتی بعضی از کشورهایی که در آنها مسدود هستیم را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که ده‌ها میلیون نفر همچنان به واتس‌اپ وصل می‌شوند.» چین همچنین به اپل دستور داد کاربران چینی را از دانلود واتس‌اپ از طریق فروشگاه اپ منع کند، اقدامی که آقای کتکارت «باعث تاسف» خواند - هرچند این کشور هرگز یک بازار بزرگ برای واتس اپ نبود.
با این حال کاربران اندروید همچنان می‌توانند واتس اپ را بدون رفتن به فروشگاه‌های رسمی دانلود کنند. کتکارت گفت که ظهور «شبکه‌های خصوصی مجازی» (وی‌پی‌ان) و «سرویس پراکسی» واتس اپ که ژوئن گذشته راه افتاد کمک کرده است در دسترس بماند.
برچسب ها: واتس‌اپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها