به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۲۱:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ ساعت ۲۰:۴۴
کد مطلب : ۴۶۸۵۱۵

انواع کرکره برقی و کاربرد انواع کرکره

گروه کسب و کار: کرکره برقی درواقع شکلی مدرن از کرکره دستی قدیمی است که با استفاده از یک موتور الکتریکی به وسیله فرمانی که از ریموت یا گوشی موبایل صادر می شود، باز و بسته می شود. درب ورودی ساختمان یکی از اجزاء مهم در ساختمان محسوب می شود و فرقی نمیکند که کاربری آن تجاری ،مسکونی ،اداری و ... باشد.
انواع کرکره برقی و کاربرد انواع کرکره
ادادور انواع انواع کرکره برقی را با بهترین قیمت و کیفیت عرضه می کند. جهت خرید و مشاوره می توانید با مشاوران ما با شماره ۰۲۱۴۶۱۳۱۲۴۱ در ارتباط باشید.
در واقع کرکره برقی نوعی درب اتوماتیک و درب برقی محسوب می شود. ازخصوصیات یک درب کرکره ای برقی خوب علاوه بر امنیتی که باید برای ساختمان تامین کند ،ظاهر و جلوه زیبایی است که باید از خود نمایان کند.
همانطور که می دانید ، درب کرکره ای برقی که همان کرکره برقی محسوب می شود ، در شرایط آب و هوایی مختلف مقاومت و دوام بالایی دارند و به جهت امنیتی که تامین میکنند، قیمت پایین تری که دارند و ...  بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفته اند. چرا که می توان از آنها با اطمینان خاطر بالایی استفاده کرد.
 
ویژگی های کرکره برقی چیست؟
•    کرکره برقی‌ در مکان های مختلفی از جمله درب پارکینگ، درب حیاط، درب مغازه ها و فروشگاه ها، انبارها، گاراژ، پنجره ها و تراس... کاربرد دارند
•    زیبایی و استحکام بالا و ضد سرقت بودن درب های کرکره برقی
•    قابل استفاده در هر نوع شرایط آب و هوایی
•    باز و بسته شدن درب با دستور ریموت کنترل و گوشی تلفن همراه هوشمند به صورت اتوماتیک
•    طول عمر بالا
•    قابل سفارش درابعاد، رنگ و طرح های متنوع با توجه به سلیقه مشتری
•    دارای امنیت بالا
•    قیمت مناسب
•    سرعت بالای نصب و تولید بالا

انواع کرکره برقی از نظر نوع و متریال به کار رفته:
کرکره برقی مدل های مختلفی دارد، بهترین و بیشترین استفاده و شناخته شده ترین آنها کرکره برقی آلومینیومی، فولادی و پلی‌کربنات است به طور کلی وقتی صحبت از انواع کرکره برقی میشود، تمرکز بر روی جنس تیغه‌های مورد استفاده و سایر قطعات و اجزای سازنده کرکره برقی است
۱- کرکره برقی آلومینیومی
۲- کرکره برقی فولادی و آهنی تک جداره
۳- کرکره برقی فولادی گالوانیزه فومدار
۴- کرکره برقی پلی کربنات شفاف شیشه ای
۵- کرکره برقی رولگیتر میله ای
با توجه به شرایط پروژه، نیاز مشتری، بودجه تخصیص داده شده به کار و .... شما می توانید یکی از انواع کرکره برقی را انتخاب، خرید و نصب کنید.

حال به طور خلاصه به بررسی چند مدل کرکره برقی می پردازیم:

- کرکره برقی آلومینیومی:
این مدل تیغه‌های کرکره برقی آلومینیومی بوده و مناسب مکان‌های پرتردد از جمله درب پارکنیگ ها، مغازه‌ها، سوله‌ها و مکان‌های صنعتی می‌باشد. این تیغه ها ساخته شده از بیلت آلومینیوم می‌باشند و مقاومت بالایی در برابر حرارت و ضربه دارند. تنوع طرح و رنگ این کرکره‌های برقی ، مقاوم در برابر نور خورشید ، مقاوم بودن در برابر فرسودگی و طول عمر بالا ازجمله ویژگی‌های مثبت این تیغه است که آن را تبدیل به رایج‌ترین و پرفروش‌ترین مدل تیغه برای استفاده در ساخت کرکره‌ها کرده است.

 

- کرکره برقی فولادی و آهنی و گالوانیزه:
کرکره های برقی فولادی و گالوانیزه دارای وزن و استحکام بالایی هستند. اگر به دنبال کرکره برقی با وزن سنگین هستین تیغه های گالوانیزه میتوانند گزینه مناسبی باشند ولی برای مکان های پرتردد و شرایط اقلیمی خاص بهتر است استفاده نشود. در چنین شرایطی تیغه های آلومینیومی کاربرد بیشتری دارند.
نوعی از تیغه های گالوانیزه هم بصورت فوم دار هستند، در داخل این نوع از تیغه کرکره برقی فوم تزریق شده، در نتیجه کرکره برقی را در برابر صدا و دما عایق می‌‌کند. جنس این نوع از کرکره‌های برقی، فولادی منیزیم و گالوانیزه است.

- کرکره برقی پلی کربنات:
تیغه‌های پلی کربنات، تیغه‌های شفاف و شیشه ای هستند. این تیغه‌ها مقاومت بسیار بالایی دارند و به همین دلیل گزینه مناسبی برای مکان‌های امنیتی هستند. سایر ویژگی تیغه های پلی کربنات عبارتند از:
•    ضد زنگ
•    ضد خش
•    غیر قابل اشتعال
•    موجود در دو نوع مات و شفاف
•    ظاهر و جلوه زیباتر به نسبت سایر تیغه های کرکره برقی
این مدل از تیغه‌ها رنگ‌های متنوعی دارند و به دلیل ویژگی‌هایی که دارند نسبت به سایر تیغه های موجود در بازار از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

 

-کرکره برقی رولگیتر ضد سرقت:
اگر به دنبال کرکره برقی امنیتی و ضد سرقت هستید کرکره برقی رولگیتر بهترین گذینه می باشد که بیشتر برای بانک و صرافی ها نصب می شود.

کاربرد کرکره برقی لوله ای رولگیتر:
•    کرکره برقی مغازه، فروشگاه، بوتیک و مراکز تجاری و پاساژ
•    کرکره برقی بانک و موسسات مالی (به صورت ویژه برای این کاربرد طراحی شده است)
•    کرکره برقی طلا فروشی، صرافی و جواهر فروشی (به صورت ویژه برای این کاربرد طراحی شده است)
•    کرکره برقی پارکینگ
•    کرکره برقی پنجره (برای حفظ امنیت بسیار مناسب است)
•    کرکره برقی تراس و بالکن (برای حفظ امنیت و تبادل هوا و نور بسیار مناسب است)

کرکره برقی از چه اجزایی تشکیل شده است؟
موتور کرکره برقی، تیغه کرکره برقی، ریل، شفت، صفحه پلیت، اندکپ، جا قفلی، مرکز کنترل و یو پی اس و .... که در ادامه مقاله به معرفی انواع موتور کرکره برقی می پردازیم.

انواع موتور کرکره برقی عبارتند از :
- موتور توبلار یا تیوبلار کرکره برقی یا موتور لوله ای و توکار
- موتور ساید کرکره برقی یا موتور زنجیری و زنجیردار
- موتور سانترال کرکره برقی

موتور توبلار کرکره برقی:
موتور توبلار یا موتور توکار کرکره برقی جز پر کاربرد ترین انواع موتور کرکره برقی محسوب می شود.این موتور برای کارکرد از برق شهر یا همان ولتاژ 220 ولت استفاده می‌کند .البته باید توجه داشته باشید موتور توبلار برای کرکره های نسبتا کوچک که وزن کمی هم دارند استفاده می شود. این نوع از موتور مناسب برای مکان های کم تردد می باشد. برای کرکره های برقی سنگین و بزرگ از موتور توبلار صنعتی استفاده می کنیم.

موتور ساید کرکره برقی:
موتور ساید زنجیری کرکره برقی برای کرکره هایی با ابعاد بزرگ تر گزینه مناسبی هستند. این موتورها گشتاور و قدرت بالایی داشته و هزینه نگهداری و تعمیرات کمتری دارند.

موتور سانترال کرکره برقی:
از موتور سانترال کرکره برقی برای کرکره‌هایی با وزن متوسط استفاده میشود و مناسب مکان هایی با میزان تردد متوسط میباشد. نصب این موتورها به نسبت موتورهای دیگر ساده تر است.از این موتورها برای تبدیل کردن کرکره‌های قدیمی به کرکره برقی استفاده
می‌شود.

درب اتومات شیشه ای:
به طور کلی درب اتوماتیک شیشه ای از اجزای ذیل تشکیل شده است:
1-شیشه سکوریت
۲- پروفیل آلومینیومی
۳- اپراتور درب شیشه ای:

جک پارکینگ:
جک های پارکینگی به طور کلی به دو صورت تک لنگه و دو لنگه تولید می شوند و برای هر دو نوع درب تک لنگه و دو لنگه امکان نصب جک وجود دارد. برخی از جک ها تک لنگه (تک بازو) و برخی دو لنگه (دو بازو) هستند و متناسب با ابعاد و وزن درب جک و توان مورد نیاز جک انتخاب می شود. مهم ترین عامل تعیین کننده در قیمت یک جک بازویی، برند آن جک خواهد بود. جک های ایتالیایی کیفیت بسیار بالا و از طرفی قیمت بسیار بالایی نیز دارند.
 
 
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها