به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۹ - ۰۰:۴۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۲۵ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : ۴۷۰۶۳۷

سبقت دروازه‌بان استقلال از ملی‌پوش پرسپولیس

سبقت دروازه‌بان استقلال از ملی‌پوش پرسپولیس
گروه ورزشی:حساسیت رقابت‌های لیگ برتر جدا از تقابل گروهی، به رویارویی‌های فردی هم کشیده شده است به طوری که دو بازیکن ملی پوش استقلال و پرسپولیس حالا رقابتی شانه به شانه با همدیگر پیدا کرده‌اند.فقط سه هفته دیگر به پایان رقابت‌های لیگ بیست و سوم باقی مانده و از میان استقلال و پرسپولیس یک تیم با کاپ قهرمانی عکس یادگاری خواهد گرفت. جدا از اینکه کسب عنوان قهرمانی به لحاظ اعتبار باشگاهی برای هر دو تیم آبی و قرمز فوق العاده حائز اهمیت تلقی می‌شود، از نظر فردی به ویژه در بحث جایگاه ملی هم رتبه تیم‌ها در عرصه پیکارهای لیگ برتر حائز اهمیت است به طوری که بر اساس قانونی نامرئی در فوتبال ایران، هر تیمی که لیگ برتر را فتح کند تعداد ملی پوشان بیشتری در قیاس با سایر تیم‌های داخلی خواهد داشت. در چنین شرایطی رقابت سید حسین حسینی با علیرضا بیرانوند بر سر کسب عنوان بهترین دروازه‌بان فصل به اوج خود رسیده است و البته شرایط سنگربان ملی پوش استقلال از وضعیت همتای پرسپولیسی خود  بهتر تلقی می‌شود.

در آستانه سبقت از رقیب قدیمی
حسینی تا اینجای کار ۱۵ کلین شیت در لیگ بیست و سوم داشته و بالاتر از علیرضا بیرانوند قرار گرفته که ۱۲ بار موفق به انجام چنین کاری شده است. به این ترتیب اگر سنگربان ملی پوش پرسپولیس طی هر سه بازی باقیمانده خودش هم هیچ گلی دریافت نکند، حسینی فقط اگر بتواند در یک مسابقه دیگر دروازه‌اش را بسته نگه دارد،  از هم پست پرسپولیسی خود در عرصه کلین شیت سبقت می‌گیرد و بالاتر از او می‌ایستد اما نکته مهم اینجاست که حسینی یک رقیب بسیار جدی برای کسب عنوان بهترین دروازه‌بان فصل دارد که اتفاقاً او هم استقلالی تلقی می‌شود. "حسین پورحمیدی" دروازه‌بان اسبق استقلال که هم اکنون وظیفه حراست از دروازه تراکتور را بر عهده دارد تا اینجای کار ۱۶ مرتبه موفق به انجام کلین شیت شده و همین مسئله موجب آن می‌گردد که به یک رقیب فوق العاده جدی برای سنگربان ملی پوش استقلال تبدیل شود. البته پست دروازه‌بانی بسیار خاص است و امیر قلعه نویی برای انتخاب مرد اول خود جهت حراست از قفس توری تیم ملی قطعاً چند مولفه را به صورت همزمان مد نظر قرار می‌دهد.

تقابل گلساز استقلالی با مرد خارجی
جدا از بحث دروازه‌بانی، استقلالی‌ها در عرصه گلسازی هم شاهد رقابت یکی از ملی‌پوشان خود با فوتبالیست دیگری از تیم تراکتور هستند. ابوالفضل جلالی بازیکن جناح چپ استقلال که در این فصل زیر نظر جواد نکونام انصافاً دوباره احیا شده و بار دیگر به تیم ملی همراه پیدا کرده است، هم اکنون با ۱۰ پاس گل بهترین گلساز در مجموعه استقلال تلقی می‌شود و تک گل پیروزی بخش آبی‌پوشان مقابل فولاد هم روی سانتر او به ثمر رسید. ابوالفضل برای اینکه عنوان بهترین پاسور دیگه بیست و سوم را مال خود کند، رقابت شانه به شانه‌ای با ریکاردو آلوز دارد بازیکن خارجی تراکتور که تا اینجای کار ۱۱ مرتبه همبازیان خود را در موقعیت گلزنی قرار داده است.
مرجع : خبرورزشی
برچسب ها: لیگ برتر
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها