به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۴۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۷/۲۷ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۱۱۸۸۱۴
به بهانه دستگیری یاشار سلطانی

بيشتر از اصلاح‌طلب، اصلاح‌طلب‌نما داريم

بيشتر از اصلاح‌طلب، اصلاح‌طلب‌نما داريم
داريوش احمديان

گروه سياسي: هنگامی که به آرمان‌ها و اهداف اعلامی دو جریان عمده‌ی سیاسی کشور نگاهی می‌اندازیم مشاهده می‌شود که توجه به آزادی رسانه‌ها و حمایت از فعالان این عرصه در جریان اصلاح طلبی نمود بیشتری داشته است و این موضوع با مقایسه‌ی عملکرد دولت اصلاحات در فاصله سالهای 1376 تا 1384 با دولت اصول‌گرایان در سالهای 1384 تا 1392 به وضوح قابل مشاهده است.

نتیجه‌ی چنین امری این است که ناخودآگاه آدمی این توقع را دارد که جماعتی که با تابلوی اصلاحات و بواسطه‌ی تایید بزرگان این جریان سیاسی وارد نهادی شده‌اند در این قبیل موضوعات به آرمان‌های این جریان سیاسی پشت نکرده و حامی آزادی رسانه‌ها باشند. دستگیری یاشار سلطانی مدیر سایتی که موضوع املاک در شهرداری تهران را مطرح کرده بود از مصادیقی است که حضراتی که نام اصلاح طلب را بر خود نهاده‌اند می‌بایست در آن خودی نشان داده و اقداماتی موثر را انجام دهند.

غرض از این نوشته تایید آن چه پیش آمده نیست و حتی فرض را بر این می‌گذاریم که آن گزارش کاملا جعلی باشد و اقدام آن سایت هم به قصد تخریب (دورترین و بدترین فرض ممکنی که می‌توان در این باره متصور بود)، با این وجود هم نوع مواجهه با یک فعال رسانه‌ای به هیچ وجه نباید این گونه باشد و به سادگی می‌شد با تکذیبه‌ی نهادهای مربوطه مسئله حل گردد و کار به میله‌های سرد زندان نکشد.
نمایندگان اصلاح طلب حاضر در شورای شهر و فراکسیون امید مجلس در برابر این موضوع چه واکنشی از خود نشان داده‌اند؟

پاسخ به این سوال در یک کلام واکنش عافیت طلبانه خواهد بود. از چند مصاحبه‌ی تعداد اندکی از نمایندگان که بگذریم و هم چنین چند دقیقه بحثی که در شورای شهر تهران درباره‌ی این موضوع بوجود آمد دیگر هیچ عکس العملی را در قبال این موضوع شاهد نیستیم. در حالی که ابزاری که در دست حضرات نماینده مجلس و شورای شهر است بسیار بیشتر از چند مصاحبه است. ابزارهایی مثل بیانیه رسمی فراکسیونی خطاب به قوه قضاییه، سوال از شهردار و حتی استیضاح، سوال از وزیر دادگستری، بیان این موضوع در نطق‌های پیش از دستور دو فردی که از جریان اصلاح‌طلبی می‌توانند در جایگاه رییس مجلس قرار بگیرند و. . .

این سکوت به هیچ وجه نمی‌تواند نشانه‌ی خوبی برای آرمان‌های جریان اصلاحات باشد، ممکن است شمای خواننده‌ی این مطلب بگویید که پس چرا این ایراد را به دولت نمی‌گیریم؟ پاسخ به این سوال بسیار ساده است؛ از دولت روحانی در این نوع موضوعاتِ مرتبط با سیاست داخلی به کلی قطع امید کرده‌ایم و این گونه که پیداست این بیماری اشتباه گرفتن انفعال با اعتدال به دیگران هم سرایت کرده است و کم کم باید از فراکسیون امید هم ناامید شد.

اصل اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۷/۲۷ ۱۱:۴۸
بسیاری ازاصلاح طلبان حقیقی براین اعتقادنداگربرخی ازاصلاح طلبان نمامثل همان آقاییکه حقوق شصدمیلیونی میگرفت اصلاحات راپروژه برای نیل به قدرت ومطامع مادی تلقی نمی نمودندوتوده های تهی دست رادرعمل یارمیبودندونیزبزرگان اصلاحات درقبال زیاده خواهان ناکارآمدسکوت نمیکردندوبه شایستگان درابعادمختلف درمدیریت کشوربیشتربهامیدادندبیشک اوضاع کشورازهرنظربهترجلوه وجایگاه شان مستحکم ترمیگردید.متاسفانه همان وضع نامطلوب راالآن هم داریم بنحویکه ادعامیشوداگراحمدی نژاداجازه ورودپیدامیکردروحانی به خطرمی افتاد!یعنی اوضاع ... (344156)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۷/۲۷ ۱۱:۵۶
همین که نمایندگان مجلس و شورای شهری که با پشتوانه رای مردم و البته با تابلو جریان اصلاحات وارد مجلسین شدند نتوانند و یا میل مبارک بر سکوت عافیت طلبانه اقتضاء بر سکوت باشد ، دیگر جایی برای اظهار نظر مخاطب نمی ماند و بهتر این است که خفه خون بگیرم . (344157)
ایرانیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۷/۲۷ ۱۲:۴۶
یعنی دوران آقای هاشمی آزادی بیان وجود نداشته یا دولتشون به حساب نیومده شاید هم بگیر و ببند ها زیاد بوده....
در مورد آزادی در مطبوعات هم فکر میکنم در دولتها دچار اشتباهید (344162)
علی 60
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۷/۲۷ ۱۳:۰۳
باسلام
سیاستهای منفعلانه متولدین دهه 30و40 اصلاحطلبان سالهای سال است که متولدین دهه60و70 رابه عواملی دچارکرده که امروزه مشاهده میکنیم
باتوجه به جنگ باعراق وانفجارجمعیتی دربین سالهای 1360تا80 وگرفتن رأی آنهادرسن 16سالگی تابه حال متاسفانه آن دونسل جزءدردسرهای مدام برای جوانان هیچگونه ثمراتی نداشته است.
همیشه قوانینی راوضع کرده اندکه به علت منفعت شدن خودوخانوادهایشان موجب سرخوردگی وبیکاری وبی علمی دهه 60و70 گردیده است...... (344163)
علی60
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۷/۲۷ ۱۳:۱۳
باسلام
انتخابات شوراها آینده متعلق به متولدین دهه 60و70 میباشد.
لطفاً دهه60درکلان شهرها ودهه 70 درشهرهای زیر20هزارنفرو روستاها ثبت نام کرده وکمپینی درحمایت ازخودتشکیل دهند (344165)
بهلول دیوانه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۷/۲۷ ۱۳:۵۳
جناب احمدیان بزرگوار خیلی هاهستندکه ذات ناخالصی دارندووقتی خرشان ازپل میگذره دیگه پشت سرشان روهم نگاه نمی کنند!!!ریاکاری وسلسله جنباندن توی این مملکته نهادینه شده وحتی تبلیغ میشه وشیوع پیداکرده است.تشخیص حق ازباطل یا عدالت ازظلم کارچندان سختی نیست اماهمه به این نتیجه رسیده اندحق یاعدالت آنچیزی است که گفته میشودنه آنچه می بینند!!پایه تمامی انقلابهای جهان براحساسات پاک مردم بناشده وبرهمین اساس خیلی ها خودشون انقلابی می دونند نه مسئول ودیپلمات سیاسی!!مگه خود تومیتوانی این کامنت روکامل بذاری!!حتما"سانسورش ... (344166)
محمد
France
۱۳۹۵/۰۷/۲۷ ۱۴:۰۷
بی خود امیدوار نباشید که در موضوع پشتیبانی از آزادی و آز دی خواهی رسانه ها و مطبوعات اصلاح طلبان جرات پیگیری ندارند ونمونه بارز آن عدم پیگیری برداشتن حصر موسوی وکروبی و نیز ادامه دستگیری معلمان و بستن مطبوعات و گرفتاری نویسندگان و ... که هیچ اقدام عملی صورت نگرفت . (344167)
مسعود
Romania
۱۳۹۵/۰۷/۲۸ ۰۲:۱۸
عجیبه که هنوز شماها اصرار دارید که رفع حصر بشه.
بعد از رفع حصر فکر میکنید اون دو نفر آزاد میشن.؟
مسلماً بعد از رفع حصر، اعدام منتظر اونهاست (344208)
مهربان توسی
Romania
۱۳۹۵/۰۷/۲۷ ۱۷:۰۰
آفرین موافقم (344175)
کاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۷/۲۷ ۱۸:۵۸
تقصیر کسانی است که اصلاح طلبان اصیل را رد صلاحیت کرده و اصلاح طلب نماها را تایید می کند. شما علت را رها کرده و معلول را چسبیده اید زیرا می ترسید. خب وقتی شما خودتان محافظه کارید و از شدت ترس به خودسانسوری دست می زنید از آن نماینده که وامدار این شوراست توقع نداشته باشید که بی پروا حرف بزند. سرنوشت نمایندگان مجلس ششم پیش چشمانمان است.شما ورد خوبی آورده اید لیکن سوراخ دعا را گم کرده اید. (344188)
اصلاحگرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۷/۲۷ ۱۹:۵۸
من وقتی نطق بی منطق قدوسی در مجلس را چند روز پیش دیدم واقعا به عافیت طلبی برخی نمایندگان که با لیست امید به مجلس راه پیدا کردند پی بردم ! جای تأسف است چرا آن همه اهانتی که ایشان از صدر تا ذیل الاح طلبان کردند و همه را با قیاس مع الفارق برچسب لشکریان یزید زده اند سکوت پیشه کردند و حتی هنوز بزرگان لیست چون آقای عارف نطق دندان شکنی به ایشان نداده اند!؟
با وجود اینکه مردم حامی اصلاحات بخاطر صحبتها یی با تنش کمتر از سوی مخالفین از تریبونهای میشنویم خون جگرمیخوریم جای بسی تأسف دارد که در خانه ملت.. (344193)
مسعود
Romania
۱۳۹۵/۰۷/۲۸ ۰۲:۱۵
به خاطر رفتار قبیله ای اصلاحات و اصولگرا هست.
اگر یاشار سلطانی ها در قبیله اونها نباشند، کسی اهمیت به آنها نمی دهد.
(مثلاً سایت بهار کاملاً مستقل رفتار میکنه) (344207)