به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۳ - ۱۳:۱۲
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۱۵۵۶۸

روحانی صدای مردم را شنیده است!

روحانی صدای مردم را شنیده است!
اسماعیل حسین‌پور

گروه مقالات: خوب به خاطر دارم در سال 76 که «سید محمد خاتمی» رئیس جمهوری ایران شد در حالی که شور و شادمانی و امید و وحدت فضای کشور را فراگرفته بود یکی از نشریات تندرو و مدعی اخلاق گرایی در نخستین روز فعالیت دولت اصلاحات شعر «هم مرگ بر جهان شما نیز بگذرد...» سیف فرغانی را به چاپ رساند و فردی دیگر این رأی را مصداق« اکثرهم لا یعقلون » و... دانست و خاتمی، با صبری پرشکوه و شیرین آن همه نامهربانی و کفن برتن کردنها و واویلاهای برخی را تاب آورد و دم برنیاورد هرچند تاوان این مردم باوری را هم مردم و هم سید صبور آن سالیان داد ولی خاتمی همچنان با مردم و درکنار مردم ماند.

حالا با گذشت چندین سال از آن روز و آن رأی، امروز با رأی آگاهانه مردم به دکتر حسن روحانی خیلی‌ها که در خواب هم چنین رأیی آشفته حال و پریشانشان مي‌کرد قصد مصادره این رأی را داشتند که زود خیمه خیال شان فرو خوابید و با شتابی بغض آلود به صف مخالفان دولت پیوستند و با امر و نهی به رئیس جمهوری خواستند بر تصمیم‌هاي بخردانه روحانی اثر گذار باشند که ناکام ماندند و در طول این مدت اندک، تمام فضای ذهن و زبان شان را درد و دغدغه نسبت به فردای دولت فرا گرفته است و درحالی که دولت با انتصاب افراد با تجربه و کارآمد در حال مدیریت فضا برای بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه و رفع دغدغه بزرگان نظام است است. افراطيون نگون‌بخت از همين اوان كار، خواب توطئه را مي‌بینند و به روياهاي رنگين خويش دلخوش نموده‌اند.

روحانی اما با صبر و سکوت و درایت خویش، مسند امور را یکی پس از دیگری به نیروهای مورد وثوق مردم مي‌سپارد و این باعث شادمانی مردم و بیمناکی عده ای شده است که منافع خویش را از دست رفته مي‌بینند. روحانی با انتصاب‌هاي خود و با خطابه‌هاي بی‌خطایش به خوبی ثابت کرده است که صدای مردم را شنیده است، مي‌داند مردم چه مي‌خواهند و کشور در این شرایط خاص باید با چه کسانی به سامان شود ولی برخی‌ها که دست شان از داشته‌هاي دیروز کوتاه شده است دوست دارند ادامه چینش کابینه و پست‌هاي آینده باز هم با سلیقه آنها صورت گیرد و این بیانگر این است که خیلی‌ها پیام همین مردم که خالق حماسه سیاسی و صاحب انقلاب هستند را هنوز درک نکرده‌اند و در عالم منیت‌هاي خود سیر مي‌کنند، هنوز خود را ذیحق مي‌دانند و هنوز باور ندارند دولتی دیگر با اراده‌ي مردم بر مسند امور نشسته است.

مردم نامحرم نیستند و باید بدانند آنان که 8 سال با وعده و شعار« دولت یار» از «چاه جمکران» سر برآوردند و این اواخر در «تخت جمشید »خیمه زده بودند و «معجزه هزاره سوم» لقب گرفته بودند با ملت و مملکت چه کرده‌اند. آنان که دیروز ساکت و امروز ناآرام شده‌اند و فریادشان در هر کوی و برزن بلند است خوب مي‌دانند که یاران دیروزشان با این ملک ومیهن چه کردند و چه خطاها کردند و آنها چشم بر خطایشان بستند، چه دروغ‌ها گفتند و عده ای ناشنیده از کنارش گذشتند ولی حاضر نشدند صادقانه از مردم برای حمایت از آن خیره سران خانه نشین از ملت پوزش خواهی کنند.

مردم ساکنان صبور نشسته بر جاجیم جوانمردی اند، عقابان بال گستر که از آن ستیغ خیره در ما هستند و همه چیز در نظرشان عیان است. مردم عزیز همواره‌اند نه عزیز تا روز انتخابات و پای صندوق رأی و راهپیمایی و استقبال. مردم خوب مي‌دانند کار به دستان چه مي‌کنند، چه چیزهایی و چه کسانی سد راهشان مي‌شوند. خوب مي‌دانند جایگاه والای رأی شان در نگاه پست برخی‌ها چه قدر پایین است. خوب مي‌دانند بعضی‌ها منافع شان را بیشتر از آنها دوست دارند هرچند در عمل نان نام مردم را مي‌خورند.

مردم به مدیریت روحانی و مردان کابینه اش سخت امید بسته‌اند، کابینه‌ای که با درایت و خردورزی واعتدال پیش مي‌رود و با همت دولتمردان و حمایت مردم، نابسته‌ترین درها از پی هم گشوده مي‌شود. بی شک دکتر روحانی خوب مي‌داند چه کسانی همره و همراه همواره او هستند و در این راه با عزمی راسخ پای پیش مي‌گذارد و ناخشنودی برخی تنگ نظران طعنه زن را با بلند همتی و لبخند از سر مي‌گذراند چرا که خوب مي‌داند مردم یار و درکنار او هستند. او به راستی صدای مردم را شنیده است و این صدای تغییر خواه را باور دارد و برایش حرمت قائل است.

۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۳:۰۶
کجا صدای مردم رو شندیده دیروز تو شهر من گچساران ریختن تو خیابون هر دختری رو که چشمشون دیده گرفتن این بود اون دموکراسی و آزادی که قرار بود برقرار بشه؟ حداقل میذاشتن یکم بگذره بعد خودشونو نشون بدن (122094)
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۵:۱۳
برادر اختيار گشت ارشاد دست رييس جمهور نيست چون فرمانده نيرو انتظامي از جاي ديگه منصوب ميشه. ولي زمان ميخواد تا رييس جمهور بتونه فضاي امنيتي كشور رو به فضاي اخلاقي سابق( زمان اصلاحات) برگردونه. اينا نياز به وقت و چانه زني سياسي داره. (122140)
محسن
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۲۲:۰۹
اگر زنان جامعه بی حجاب وعریان بشن با لباسهای زننده که امروزه در کلان شهر هایی همچون تهران به صورتی که زمینه بی بند وباری و فساد و روابط ناصحیح را در جامعه فراهم کنند وجوانان ونوجوانان دختر وپسر را به سمت ازادی های بی قید وبند
غربی سوق دهند ایا این فضای اخلاقی است؟ نکته دوم انکه انهایی که کلمه امنیتی رابه کار میبرند با فریب افکار عمومی مردم بدنبال مقاصد سیاسی خودشان هستند چرا که امنیت در جامعه برای همه مفید است و برای افراد خلافکار نباید امنیت وجود داشته باشد. همه باید بیدار باشند (122271)
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۵:۳۴
ببخشید که روحانی یک ماهه سرکار اومده انتظار دارین همین یک ماهه همه ی مشکلات حل بشه ؟!!
بعد هم مگه گشت ارشاد زیر نظر رییس جمهوره؟!!
جهت اطلاع دوستان :فرماندهان ارشد نیروی انتظامی توسط رهبر جمهوری اسلامی ایران تعیین می‌شوند اما عملکرد نیروی انتظامی زیر نظر وزیر کشور است (122143)
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۸:۳۱
اگه گشت ارشاد زیر نظر رهبره چرا احمدی نژاد طرحشو امضا کرد؟ا. . . .رئیس قوه مجریه یک طرح رو امضا کرده مثل زمینهای نمایشگاه که یهو امضا کرد به اسم صدا سیما و دهها امضای دیگه.وقتی رئیس مجریه امضا میکنه باید انجام بشه حالا دولت جدید میتونه تجدید نظر کنه یا لغو کنه. . . . (122220)
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۲۲:۱۴
اینایی که میگن دولت مسئول گشت ارشاد نیست !دولتی که نتونه یه گشت ارشادو جمع کنه به نظر من بدرد لایه جرز میخوره (122274)
فرداد
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۲۲:۲۳
من خاتمی را دوست دارم چون دقیقا پای حرفش ایستاد اصلا شروع به سیاسی کاری نکرد به مخالفان مردمسالاری باج نداد اینهایی هم که میگویند سطح توقعات را باید کم کرد نخیر اتفاقا باید سطح توقعات را بالا برد تا بتوان کمی از حقوق ملت را از حلقوم قوای سه گانه بیرون کشید (122278)
کوشان
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۴:۰۳
احسنت و درود (122117)
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۴:۰۷
نشنیده مردم و جیگر فرض کرده (122122)
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۵:۳۰
یه خبر خیلی خیلی بد برای افراطیون.عربستان و امارات و قطر از این به بعد هزینه های حضور نیروهای غرب و ناتو را در منطقه تامین میکنند .آقای افراطی به خاطر افراطی گری شماها غرب داره ما رو محاصره میکنه به خیال این هم باش که روسیه بیاد کمکتون.روسها به فکر منافع خودشون هستند .من فقط نگران این هستم که تر و خشک با هم بسوزه.اگه به ایران حمله کنند دیگه اصلاح طللب و اعتدال گرا نمیشناسد. . . . اونوقت تا سالها افراطیون حسرت میخورن که چرا نذاشتن اصلاح طلبان امور رو بدست بگیرن.آقایون افراطی تا دیر نشده ادبیات خودتون رو تغییر بدین.البته اگه واقعا دلسوز نظام هستین. (122142)
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۷:۰۷
فرمول ریاضی اعتدال :
(افراطی تندرو )منهای ( اصلاح طلب میانه رو) +(اصلاح طلب تند رو) منهای (افراطی میانه رو) تقسیم بر عقلانیت = اعتدال. (122178)
ایرانداد
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۰۳:۲۸
افراطی میانه رو !!!!!!!!!!!!!!! (122347)
مهدی 92
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۲۲:۲۹
دولتمرد پیروز کسی است که جلوتر و فراتر از خواست مردم حرکت کند. (122287)
استوکولو
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۲۲:۳۶
واقعا میگم روحانی رو دوست دارم ولی کاری ازش برنمیاد آه حالا ببینید. (122293)
محمد از مشهد
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۲۲:۵۴
تا مرد سخن نگفته باشد خوب و بد او نهفته باشد / خواهشن کمی فرصت بدین آقای روحانی همه چیز را درست میکند افراط و تفریط در این دولت ممنوع است (122302)
ایرانی
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۰۳:۲۳
"روحانی صدای مردم را شنیده است" اگر پارازیت ها مزاحم نشوند!!! (122346)
حسين صولتي
United States
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۰۷:۴۳
خداوند به شما ريس جمهور منتخب مردمي و همه خير خواهان اين اين مرز و بوم رحمت و بركت بدهد و به همه بد خواهان كمي عقل و درايت عنايت بفرمايند
اميدواريم كه بشود همه خرابكاري هاي كه در هشت سال گذشته انجام گرفته اصلاح شود (122361)