به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۶:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب : ۱۹۲۴۵

روحانی:مادران​شهدا اسوه‌صبروصلابت​هستند

گروه سياسي:​ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در پیامی به یازدهمین همایش ادبی سوختگان وصل «آب و آینه» که در راستای نکوداشت مادران معظم شهدا و با محوریت ادبیات و شعر دفاع مقدس برگزار می‌شود، بر ضرورت پاسداشت مقام مادران شهدا تاکید کرد.
روحانی:مادران​شهدا اسوه‌صبروصلابت​هستند
  متن این پیام که توسط حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس‌جمهور در مراسم افتتاحیه این همایش قرائت شد، به شرح زیر است:
«بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
می‌روم مادر که اینک کربلا می‌خوانَدم / از دیار دور، یار آشنا می‌خوانَدم
قصه خونین عشقم من که نسل عاشقان / بعد از این در برگ برگ لاله‌ها می‌خوانَدم

این ابیات درخشان زبان حال بسیاری از رزمندگان اسلام بود، در وداع با عزیزترین عزیزان: مادر.
همه ما نیک می‌دانیم به سادگی نمی‌توان به مقام والای آنان که به فرموده امام شهیدان «در قهقهه مستانه‌شان و در شادی وصلشان عند ربهم یرزقون هستند» پی برد اما به بیان خواجه شیراز:
گرچه وصالش نه به کوشش دهند / هر قدر ای دل که توانی بکوش

چاره‌ای نیست جز آن که به قدر وُسع خود بکوشیم تا به عظمت روحی و معنوی کسانی پی بریم که جان خود را فدا کردند تا سعادت دنیوی و ا خروی ما را تضمین کنند. آیا در این راه هیچ‌کس می‌تواند بهتر از مادری که ادب و معرفت به «ثارالله وابن ثاره» را با لالایی‌های شبانه در گوش جان فرزند خود زمزمه کرده است، به ما یاری رساند؟
درود و سپاس همه ما تقدیم به مادرانی که در تربیت فرزندان صالح به بانوی دو عالم فاطمه زهرا(سلام‌الله علیها) و در صبر و صلابت به زینب کبرا(سلام‌الله علیها) اقتدا کردند؛ دو اسوه جاودان که چراغ راه تاریخ و بشریت هستند. دست همه برگزارکنندگان این همایش ادبی را به گرمی می‌فشارم و امیدوارم این همایش لایق این برگ‌های زرین تاریخ این سرزمین باشد.

حسن روحانی
رئیس جمهوری اسلامی ایران»

۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۰:۱۷
همه مردم ایران اسوه صبر و صلابت هستن. با این وضعیتی که کشور داره بجای صبر ایوب باید بگیم صبر ایرانی. (157050)
۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ۱۱:۱۷
كاش به اندازه وسعتون سيلي به دختر ان مير حسين رو هم پيگيري ميكرديد،بي خيال شعار وشعرهاي قشنگ ،اينا واسه اين مملكت أزادي و عدالت نميشه،وزير ومشاورتون هم كه از تخته كردن روزنامه بهار حمايت فرمودن،فك كنم بهتر كلا مثل قضييه دختر ان مير حسين سكوت كنيد تا اينكه از سيلي زنندگان حمايت!!!! (157072)