به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۸ - ۰۰:۴۴
 
۲۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب : ۱۸۸۸۶
از رسانه‌ملي اعتدال، طلب مي‌كنيد؟ شوخي نكنيد

بلندگو و تريبوني براي اهالي افراط، اجمعين!

گروه سياسي: سالهاست که دیگر صدا و سیما، ملی نیست، شاید کیهانی! باشد یا فارس‌نيوزی! یا لثاراتی و رجانيوزي! اما هر چه هست، ملی نیست. بدون توجه به افکار و نظرات ایرانیان، هر که را بخواهد مي‌نوازد و به هر که نخواهد و دوست ندارد (اصول‌گرا و اصلاح‌طلب هم فرق ندارد) مي‌تازد.
بلندگو و تريبوني براي اهالي افراط، اجمعين!
مهیار مشتاق

سالهاست که صدا و سیما دیگر رسانه‌اي فراجناحی نیست، بلندگویی است که صرفا تندروی را فریاد مي‌زند و در آن، تنها عده‌اي خاص بدون قبول مسئولیت عواقب آنچه مي‌گویند، هر چه مي‌خواهند، مي‌گویند. رسانه‌اي که وظیفه خود مي‌داند تلاش نماید هر اندیشه‌اي را مخالف با اندیشه مسئولینش تخطئه نماید و هر بازی را که در آن سهمی ندارد، بر هم زند!

هر روز از نرخ بیکاری، بزهکاری و فقر مردم آمریکا و اسپانیا و ... بگوید و اما چشم بر فقر منجر به خود فروشی و دزدی و بزهکاری و ... اتباع ایرانی ببندد. راستی کسی از مسئولین صدا و سیما خبر دارد نرخ کبد چند است؟ آنانکه گاه به آوا و تصویر این رسانه گوش فرا مي‌دهند و چشم مي‌دوزند شهادت دهند براستی تاکنون چند بار از رسانه‌اي که وظیفه خود مي‌داند به جای تمام سازمان‌هاي نظارتی و اجرایی و قضایی انجام وظیفه نماید، گزارشی شنیده‌اند که به مردم توضیح دهد چرا علیرغم هزینه‌هاي ماهیانه میلیاردی در صدا و سیما، رویگردانی جامعه هر روز از برنامه‌هاي این رسانه و اقبالشان به برنامه‌هاي شبکه‌هاي ماهواره‌اي بیشتر مي‌شود؟

کدامیک از مسئولیت غیرتمند این رسانه مي‌تواند اعلام نماید منبع دریافت اخبار چند درصد از اتباع ایرانی، صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران است؟ سالهاست صدا و سیما از مردم فاصله گرفته است. مردم همواره پویا و در حرکت به جلو بوده‌اند و مسئولین صدا و سیما اسیر رخوت، در جا زده‌اند. گرچه شاید گاه وقایعی نظیر انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری تلنگری بر افکار منجمد آنان زده اما یکدندگی آنان بر ادامه خط و مشی پیشین، بدون توجه به خواست جامعه، این رسانه را به همان حالتی که بوده بازگردانده: بلندگویی برای قرائت پیام افراط! تصور نمی‌کنم نیازی برای ذکر مثال باشد، که هر یک از خوانندگان این سطور قادرند خود چند ده مورد را به خاطر آورند.

در حالیکه تنها چند ماه از حضور مردم در خلق حماسه سیاسی سال مي‌گذرد، ظاهرا تاثیر تلنگر اجتماع بر صدا و سیما پایان یافته و این رسانه در راستای استراتژی پیشین خود در ایجاد فاصله هر چه بیشتر از جامعه و گرایشات اجتماعی، تخریب دولت منتخب اکثریت قاطع مردم را در هر زمینه‌اي و به هر بهانه‌اي آغاز کرده است، از شبهه‌افکنی در زمینه مذاکرات هسته‌اي گرفته تا حمله به اظهارات رییس میراث فرهنگی و گردشگری در خصوص مخالفت با محدودیت‌هاي غیر ضرور موجود در جامعه یا به سخره گرفتن سخنان نماینده وزیر بهداشت در سازمان عالی نظام پزشکی در خصوص پرداخت یارانه پزشکی به مردم صرفا توسط جامعه پزشکی و ....!

بی شک انتقاد حق هر صاحب نظر و صاحب اندیشه و رسانه‌اي است. به چالش کشاندن هر تفکر و ایده در شرایطی که فضای مناسب برای مباحثات کارشناسان موافق و مخالف آن ایده فراهم باشد، نه تنها موجب اتخاذ تصمیماتی با منافع ملی و اجتماعی بیشترخواهد شد، که در پرورش و اعتلای همان ایده نیز موثر خواهد بود. بحث بر سر انتقاد نیست، بر سر یک طرفه به قاضی رفتن رسانه‌ای است که خود را رسانه ملی مي‌خواند و بسیاری از ایرانیان و از جمله رییس محترم‌جمهور اعتقاد دارند: «متاسفانه صدا و سیما در عملکرد خود به صورت میلی عمل مي‌کند و به نظرات مردم احترام نمی‌گذارد».

شاید انتظار درک پیام انتخاب مردم از صدا و سیما و حرکت در جهت احترام به این انتخاب و رعایت اعتدال (به عنوان پیام کلیدی انتخابات) در برنامه‌هاي خود انتظار زیاده‌اي نباشد، اما علی الظاهر مسئولین محترم صدا و سیما برای این امر نیازمند دریافت تلنگری دیگرند. در همين راستا هرچند تكراري اما پیام انتخابات را مجددا به مسئولین صدا و سیما گوشزد مي‌نماییم: لطفا اعتدال را در برنامه‌هاي خود رعایت فرمایید؛ لطفا با احترام به انتخاب ما، رسانه ملی شوید!

۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۱:۳۹
جدا يه سوال برام پيش اومده مي خوام بدونم آقاي روحاني ما بايد شرايط كشور رو درك كنيم و هي كوتاه بيايم يا اونهايي كه باعث 8 سال بدبختي مردم شده اند ؟ آيا با كوتاه اومدن ما شرايط بهتر ميشه يا اونها ؟ بهتر نيست بجاي اينكه ما خواسته هايمان را كنار بگذاريم فعلا چند روزي افراطيون دندان بر جگر بگذارند؟ (154724)
سيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۲:۳۰
اين افراطيها از خدا نمترسند چه رسد به روحاني يا هرکي (154799)
(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۱:۴۶
علیرغم اینکه دولت فعلی اعتدالگرا هست و اصلاح طلب نیست اما با این همه رسانه میلی این دولت و بخصوص شخص رئیس جمهور را به صورت موذیانه ای سانسور کرده است. (154731)
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۲:۰۰
باور کنید اکثریت مردم نه سیما را می نگرند و نه صدا را گوش می کنند (154754)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۷:۳۱
موافقم به همه پيشنهاد ميكنم يه ماهواره بگيرن بندازن بام خونشون حال كنن رسانه ملي كيلو چنده؟ (155174)
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۲۱:۵۲
ما از شدت پارازیت ماهواره مون پوکیده (155356)
ناصر ارموی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۲۱:۵۳
کیلویی گرون در میاد باید چن تن چن تن بفروشن (155358)
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۲:۰۹
این رسانه هیچ زمانی ملی نبوده حتی زمان خود شماها (154768)
آزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۲:۱۱
به صدا و سيما دل مبنديد.
طرفداران دولت كنوني خود بايد يك شبكه ماهواره اي (ثبت در مالزي يا امارات و...) البته با رعايت خطوط قرمز نظام راه اندازي كنند.
لطفا اين پيشنهاد را جدي بگيريد. (154773)
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۳:۲۸
چنين شبكه اي اگر راه اندازي گردد، جزء 3 شبكه اول ماهواره اي خواهد شد و صدا و سيما را به محاق فرو خواهد برد. (154866)
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۳:۳۵
اين شبكه مي تواند صداي بسياري از منتقدين افراطيون داخلي همچون زيبا كلام، خاتمي، هاشمي و ... شود. (154873)
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۸:۱۳
باور کن اولین فرکانسی رو که روش پارازیت می فرستن ، همین شبکه خواهد بود (155201)
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۲:۲۴
اين بابا، چيه اسمش... ها ضرغامي رو ميگم، فقط مجري اوامر هستش. (154794)
هرکی
United States
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۲:۵۲
وقتی یه مجری بیست و دو ساله (مجری مجله خبری شبکه یک) برای ایت الله هاشمی خط و نشون میکشه که خیلی از این جماعت صدقه سر ایت الله هاشمی (از رهبران انقلاب اسلامی ایران)دارن نون میخورن ،باید به حال تلویزیون مداح مدار تاسف خورد (154828)
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۳:۰۵
ای بابا مرد میخ آهنین بر سنگ (154843)
سهیل
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۳:۳۱
کو گوش شنوا؟ رسانه ضرغامی به تنها چیزی که توجه نداره شعورمخاطبه
حرفای من وشماهم بادهواست.هرچقدرهم که ماحرص وچوش بخوریم باز اینا کارخودشونو میکنند
این خانه از اساس ویران است......................................................... (154871)
ظفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۳:۳۸
صدا سیما باعث می شود که مردم به ماهواره روی بیاورند چون حقیقت را به مردم نمی گویند.اخبار سوریه را برعکس میگوید.فقط کارش سانسور است.مسئولین صدا سیما بدانند که مردم ماخوشبختانه دارای درک وشور بالائی هستند.وتمام حقایق را می دانند5% (154878)
بلوچستان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۳:۴۳
آقای ضرغامی این مردم شعورشون از تو از اون مجری های که اخبار میگین خیلی خیلی زیاده. (154892)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۹:۲۴
حرفت کاملا صحیحه چون اونا فقت گوینده ان
صداوسیمایی هارو باید بفرستیم انگلیس توی کارگاه های آموزشی بی بیی سی شرکت کنن کار یاد بگیرن (155249)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۹:۲۹
کمترین چیزی که بهش توجه دارید سیاسته و همه ی شما الاف هستید
اگر در ایران کسی مخالفت نکنه با مذاکره با آمریکا ،اونا میگین اینا محتاج ماهستن و امدن گدایی ،ولی وقتی اینجا صدای مخالفها بلند باشه اونا میگن با روحانی و ظریف کنار بیاییم تا مردم احساس شکست نکن و دوباره به احمدی نژاد رای ندن که اون اصلا به ما گوش نمیده (155253)
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۵:۱۱
خوش بحال جلیلی و قالیباف که صداوسیما این همه طرفداری از خط و خطوطشان میکنه!!! اما روحانی با این همه طرفدارو هوادار برعلیه اش حرف میزند!!! (155026)
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۵:۴۶
شما که اين همه روزنامه زنجيره اي داريد چه گلي به سر مملکت زديد . رسانه ملي رو هم که حداقل 8 سال داشتيد و هرکاري خواستيد کرديد . الان هم فقط بجز نق زدن و هوچي گري کار ديگه اي بلد هستيد ..... شما که خودتون خوراک تبليغاتي امريکايي هستيد . (155059)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۹:۲۲
سلام ، اینطور که شما تکلیفت با خودت و با ما روشنه تکلیف صداو سیما با خودش روشن نیست
همینه که هر موجی صداوسیما رو به سمتی میبره (155247)
asad
United States
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۹:۳۶
چه رسانه ملی رسانه افراطیون اگر نظر سنجی کنید معلوم میشه رسانه ملی است یا اصولگرا یان افراطی خدا همه را به راه راست هدایت کند تا مردم از شر این قوم که خود را برتر از مردم میدانند راحت شوند (155257)
مهدی 92
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۲۳:۱۹
دیگه محبوبترین برنامه ها مثل جمعه ایرانی هم باندی شده. همون بهتر با تماشا نکردن تلویزیون حداقل وقت خود را هدر ندهیم. (155409)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۲۳:۴۱
خیلی وقته میلم به رسانه میلی از بین رفته من و تو. (155433)
بنفشه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۰۰:۵۴
شما چقدر ساده اید اینا پول می گیرن واسه همین حرفا و دروغها اگه قرار باشه حقیقت رو بگن که... ولش کن اگه 3 روز صدا وسیما غیر از این باشه ... فاتحه... (155504)