به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۲۲:۴۰
 
۵۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۱۱ ساعت ۰۰:۳۴
کد مطلب : ۱۰۰۲۱۱
فرمانده نیروی هوافضای سپاه:

اجازه برقراری رابطه با آمریکا را نمی‌دهیم

گروه سياسي: همزمان با انتشار مصاحبه رييس‌جمهور با روزنامه لوموند دال بر اينكه اختلافات ایران و آمریکا ابدی نبوده و ما تلاش می‌کنیم روزی به این اختلافات برای همیشه پایان دهیم، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران گفت: هیچ‌گاه اجازه برقراری رابطه با آمریکا را نمی‌دهيم.
اجازه برقراری رابطه با آمریکا را نمی‌دهیم
به گزارش فارس، فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه هیچگاه اجازه رابطه با آمریکا را نمی‌دهیم و این ارتباط برقرار نخواهد شد، گفت: برخورد سپاه با خواسته آمریکا درباره توان موشکی «تهاجمی» است. سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم یادواره شهدای مدافع حرم منطقه ۹ که در دانشگاه شهید ستاری برگزار شد، گفت: در دهه دوم و سوم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در بین برخی فرماندهان و مسئولین انقلاب ابهام و دغدغه جدی وجود داشت که سرنوشت انقلاب چه خواهد بود آن هم در حالی که نسل جدید نه انقلاب را دیده اند و نه ۸ سال دفاع مقدس را.

وی ادامه داد: در آن دوره چندین بار از رهبر معظم انقلاب شنیدیم که «نسل امروز اگر از جوانان دهه اول بهتر نباشند کمتر نیستند» و امروز نیز با توجه به حوادث پیرامون در این موضوع به یقین رسیدیم. فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه با کوتاه آمدن و عقب نشینی در برابر دشمن چیزی درست نخواهد شد،‌ خاطرنشان کرد: امروز موضوع تحریم موشکی را مطرح می کنند و انتظار عقب نشینی ما را دارند اما برخورد سپاه پاسداران با این خواسته آمریکا تهاجمی خواهد بود. ما فعالیت های خود را مضاعف کردیم و خواسته آمریکایی ها در کشور نتیجه عکس داشته است.

وی در این رابطه با تاکید بر اینکه هیچ وقت به آمریکا اعتماد نداریم، گفت: همان طور که امام راحل فرمودند، رابطه بین ایران و آمریکا رابطه گرگ و میش است و ما هم هیچگاه اجازه این ارتباط را نمی‌دهیم و این ارتباط برقرار نخواهد شد. حاجی زاده با بیان اینکه دست نشانده های آمریکا با پول های سعودی دنبال ناامن کردن کشور هستند، خاطرنشان کرد: ما به شما قول می دهیم که آن ها کاری را پیش نخواهند برد ولی آنچه که موجب نگرانی دوستداران نظام شده، مسئله نفوذ و فریب است چراکه امروز دشمن روی برخی از مسئولین مشغول کارمی‌کنند هرچند مردم پاسخ این اقدامات را در انتخابات خواهند داد.

وی در رابطه با انتخابات آ‌تی گفت: نیروهای انقلابی را بر مسند مسئولیت هایی در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری انتخاب کنید چرا که نیروهای انقلابی می توانند از این نظام و انقلاب دفاع کنند و ما فعلا در حال صبر انقلابی هستیم. سردار حاجی زاده در این رابطه افزود: ما در مقابل اقداماتی که در گوشه و کنار در حال انجام است آستانه صبری داریم و فعلا مامور هستیم که با مسائل صبورانه رفتار کنیم ولی آ‌نجا که با اساس نظام و انقلاب اسلامی برخورد داشته باشد، عکس العمل مان محافظه کارانه نخواهد و ما بر سر آن چیزی که ۲۰۰ هزار برای آن شهید دادیم، معامله نخواهیم کرد. وی در پایان با بیان اینکه امروز سپاه و بسیج از هر زمانی قوی تر هستند و این حرکت به صورت تصاعدی ادامه دارد، خاطرنشان کرد: سپاه به وظیفه خود آ‌شنا است و با بصیرت اجازه هیچ عملی را به دشمنان نخواهد داد و خواسته ما از امت حزب الله نیز این است که همگی وحدت و انسجام خود را حفظ کنیم.

اظهارات رييس‌جمهور درباره رابطه با آمريكا

گفتني اينكه، روز شنبه برخي رسانه‌‌ها، نوشتند كه روزنامه لوموند، مصاحبه با رئیس‌جمهوری اسلامی ایران با این روزنامه و شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی "فرانس ٢٤" و "فرانس کولتور" را منتشر کرده  كه در این مصاحبه، حسن روحانی به پرسش‌هایی در باره روابط ایران و آمریکا پاسخ داده است.  رييس‌جمهور گفته است: طی 37 سال گذشته اختلافات زیادی بین ایران و آمریکا انباشته شده و بسیار مشکل است که همه این اختلافات در یک زمان کوتاه برطرف شود. به هنگام گفتگو با باراک اوباما، به او گفتم که ما خواهان کاستن از تنش‌های فیمابین هستیم و این‌طور بنظر می‌رسد که این تنش‌ها کاسته شده‌اند. پس از برگزاری انتخابات در ایران و آمریکا، تلاش‌ها در این زمینه افزایش خواهد یافت. باید تصریح کنم که بین دو کشور ایران و آمریکا اختلافات ابدی نبوده و ما تلاش می‌کنیم که روزی به این اختلافات برای همیشه پایان دهیم.