به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۰۱:۱۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۱/۰۸ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۱۰۴۰۲۵
مظنون شماره سه فرودگاه بروکسل هم دستگیر شد

لغو راهپیمایی در بروکسل به دلایل امنیتی

گروه بین الملل: سازمان‌دهندگان یک راهپیمایی که قرار بود امروز(یکشنبه) در بروکسل پایتخت بلژیک برگزار شود، اعلام کردند به درخواست وزارت کشور این تظاهرات را لغو کرده‌اند.
لغو راهپیمایی در بروکسل به دلایل امنیتی
هماهنگ‌کنندگان این برنامه تحت عنوان "راهپیمایی علیه وحشت" در بیانیه‌ای گفته‌اند که این راهپیمایی به دلایل امنیتی لغو شده و تاکید کرده‌اند که کاملا این مسئله را درک می‌کنند و آن را "اولویت اصلی" می‌دانند. این راهپیمایی قرار بود در اعتراض به حملات سه‌شنبه گذشته در بروکسل و ایجاد حس همدلی در میان مردم انجام شود. برگزارکنندگان گفته‌اند که پیشنهاد مقامات برای انجام راهپیمایی در روزی دیگر را پذیرفته‌اند. این راهپیمایی پس از آن لغو شد که وزارت کشور بلژیک خواهان لغو آن به دلیل تحت فشار بودن نیروهای پلیس شد.

حملات هفته گذشته در فرودگاه و یک ایستگاه متری پایتخت بلژیک ۳۱ کشته و تعداد زیادی زخمی به جا گذاشت. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در تازه‌ترین تحول در ارتباط با این حملات، مقامهای دادستانی بلژیک علیه سه تن اتهام‌های تروریستی مطرح کردند. دادستانی بلژیک اعلام کرده است که یک مظنون را رسما به "کشتار تروریستی" متهم کرده است. نام این مظنون که روز پنج‌شنبه در مقابل ساختمان دادستانی دستگیر شده، "فیصل سی" اعلام شده است. در جست‌وجوی محل سکونت این متهم هیچ سلاحی پیدا نشده است.

رسانه‌های بلژیک گزارش کرده‌اند که این مظنون همان فردی است که در تصاویر دوربین‌های مداربسته از مهاجمان فرودگاه بروکسل در کنار آنها دیده می‌شود و یک کلاه و جلیقه سبک به تن دارد اما دادستانی بلژیک این گزارش‌ها را تایید نکرده است. دو مظنون دیگر نیز که به نام‌های "ابوبکر الف." و "ربا ن." معرفی شده‌اند، به دست داشتن در اقدامات گروه‌های تروریستی متهم شدند.
مرجع : ایسنا