به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۱/۲۲ ساعت ۱۹:۲۹
کد مطلب : ۱۰۴۸۳۸

نخست وزیر اوکراین استعفا کرد

گروه بین الملل: رسانه های محلی اوکراین گزارش دادند، نخست وزیر این کشور امروز (یکشنبه) استعفای خود از سمتش را اعلام کرده است.
نخست وزیر اوکراین استعفا کرد
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، شبکه های تلویزیونی اوکراین به نقل از آرسنی یاتسنیوک، نخست وزیر اوکراین امروز گزارش دادند: من تصمیم گرفتم از سمت نخست وزیری اوکراین استعفا دهم. من قرار است روز سه شنبه، 12 آوریل این استعفای خود را در پارلمان اوکراین ثبت کنم. یاتسئنیوک همچنین گفت، تا زمانی که یک دولت جدید در اوکراین تشکیل نشود بی ثباتی در این کشور اجتناب ناپذیر است. وی تاکید کرد: من از اکنون به بعد اهداف بزرگ تری به نسبت اختیاراتم به عنوان نخست وزیر دولت برای خود در نظر می گیرم.

وی افزود که حزب وی موسوم به "جبهه مردمی" همچنان بخشی از ائتلاف حاکم در پارلمان اوکراین خواهد بود. این استعفای یاتسنیوک در حالی مطرح شده که دولت وی چندی پیش از رای عدم اعتماد پارلمان اوکراین جان سالم به در برد. پترو پروشنکو، رییس جمهور اوکراین، ولادیمیر گرویسمن، رییس پارلمان اوکراین را که از اعضای حزبش است، به عنوان نخست وزیر جدید این کشور معرفی کرد. همچنین چند روز پیش ناتالیا یارسکو، وزیر دارایی اوکراین از تمایل خود برای نخست وزیر شدن و رهبری یک "دولت تکنوکرات" در اوکراین خبر داد.
مرجع : ایسنا