به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۰۸ ساعت ۰۰:۰۴
کد مطلب : ۱۱۰۳۳۵
ایتالیا در مرحله یک چهارم حریف آلمان شد

حذف مدافع عنوان قهرمانی از یورو 2016

گروه ورزشی: تیم ملی اسپانیا مدافع عنوان قهرمانی با شکست مقابل تیم ملی ایتالیا از دور رقابت های فوتبال جام ملت های اروپا (یورو 2016) حذف شد.
حذف مدافع عنوان قهرمانی از یورو 2016
 در این دیدار که دوشنبه شب در ورزشگاه سنت دنیس پاریس فرانسه برگزار شد، تیم ملی ایتالیا با دو گل از سد اسپانیا گذشت و گام به مرحله یک چهارم پایانی گذاشت. گل های این دیدار را جورجیو کیه لینی در دقیقه 33 و گرازیانو پله در دقیقه 1+90 برای تیم ایتالیا گلزنی کردند. ایتالیایی ها بر خلاف تصور ، شروع توفانی مقابل مدافع عنوان قهرمانی داشتند، شاگردان آنتونیو کونته سرمربی ایتالیا با دفاع در یک سوم خط میانی اسپانیا، اجازه بازیسازی را به هافبک های خلاق حریف ندادند.

لاجوردی پوشان ایتالیا با استفاده از اشتباهات فاحش مدافعان اسپانیا،‌ بارها در نیمه نخست دروازه حریف را تهدید کردند و در دقیقه 33 بر روی یک ضربه ایستگاهی و دفع ناقص سنگربان حریف به گل رسیدند تا با پیروزی به رختکن بروند. ویسنته دل بوسکه سرمربی تیم ملی اسپانیا در نیمه دوم تغییراتی را در ترکیب این تیم به وجود آورد تا مدافع عنوان قهرمانی بتواند نتیجه بازی را به تساوی بکشاند.

بازیکنان اسپانیا در نیمه دوم با دوندگی بسیار کنترل میانه میدان را در دست گرفتند و حملاتی را بر روی دروازه ایتالیا طراحی کردند اما درخشش جیان لویجی بوفون سنگربان حریف مانع از گلزنی شاگردان دل بوسکه شد.
تیم ایتالیا در وقت های اضافی بر روی یک ضد حمله به دومین گل خود دست یافت تا ایتالیا به جمع هشت تیم برتر قاره سبز صعود کند. تیم ملی فوتبال ایتالیا در مرحله یک چهارم پایانی یورو 2016 روز 12 تیرماه به مصاف تیم ملی آلمان (قهرمان جهان) می رود.