به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۱۷ ساعت ۰۱:۲۳
کد مطلب : ۱۱۰۹۹۲
نیمه نهایی؛ پرتغال 2 ....ولز صفر

پرتغال اولین فینالیست یورو 2016 شد

گروه ورزشی: تیم فوتبال پرتغال با درخشش کاپیتان «کریستیانو رونالدو» به فینال جام ملت های اروپا صعود کرد و به رویای ولز پایان داد.
پرتغال اولین فینالیست یورو 2016 شد
به گزارش ایرنا، نخستین دیدار مرحله نیمه نهایی یورو 2016 بین تیم های ولز و پرتغال با قضاوت «یوناس اریکسون» از سوئد در شهر لیون برگزار و پرتغال با کسب پیروزی 2 بر صفر راهی دیدار پایانی شد تا برای دومین بار در این رویداد مهم فینالیست شود. پرتغال پیش از این در سال 2004 نیز به دیدار نهایی جام ملت های اروپا صعود کرده بود که با قبول شکست یک بر صفر مقابل یونان از رسیدن به جام قهرمانی بازماند. تیم ملی ولز که نخستین حضور خود در یورو را تجربه می کرد و عملکرد فراتراز انتظاری داشت با قبول این شکست، رویای های خود را برباد رفته دید.

این دیدار حساس با احتیاط از سوی دو تیم آغاز شد و در ادامه پرتغالی ها تسلط بیشتری بر روند بازی پیدا کردند. در ادامه ولزی ها با اتکاء به سرعت گرت بیل و رابسون کانو نمایش بهتری از خود نشان داده و روند این دیدار را به تعادل کشیدند. نیمه نخست این دیدار حساس با وجود تلاش بازیکنان، بدون خلق حتی یک موقعیت خطرناک به اتمام رسید تا همه چیز به نیمه دوم کشیده شود. در نیمه دوم پرتغال بازهم کار را بهتر آغاز کرد و در دقیقه پنجاهم ارسال «رافائل گوئررو» با پرواز بلند و ضربه سر تماشایی «کریستیانو رونالدو» همراه شد و گل نخست این دیدار برای پرتغال به دست آمد.

در دقیقه 52 ضربه رونالدو در بین راه به «نانی» رسید و این مهاجم گل دوم را برای پرتغال به ثمر رساند تا تیمش در آستانه حضور در فینال قرار بگیرد. در دقیقه 65، شوت نانی و واکنش ضعیف دروازه بان ولز موجب شد تا «ژائو ماریو» در بهترین فرصت برای گلزنی قرار بگیرد که این بازیکن ناباورانه توپ را بیرون زد. هرچند ولز برای جبران نتیجه تلاش زیادی انجام داد، اما توان رسیدن ایجاد موقعیت گلزنی را نداشت و گرت بیل ستاره این تیم نیز شب ناامید کنده ای را پشت سر گذاشت. عملکرد مناسب خط دفاعی پرتغال و ناتوانی ولزی ها در فاز هجومی سبب شد تا نتیجه 2 بر صفر تا پایان 90 دقیقه باقی مانده و پرتغال جواز حضور در فینال را کسب کند.

در دیگر دیدار نیمه نهایی، یورو 2016 پنجشنبه شب تیم های فرانسه و آلمان در ورزشگاه ولودروم شهر مارسی به مصاف هم می روند. فینال پانزدهمین دوره رقات های جام ملت های اروپا روز یکشنبه هفته آینده در ورزشگاه استادوفرانس شهر پاریس برگزاز خواهد شد.

**ترکیب پرتغال: روی پاتریسیو، برونو آلوز، خوزه فونته، رافائل گوئررو، کریستیانو رونالدو، ژائو ماریو، دانیلو، رناتو سانچس(آندره گومز)، نانی(ریکاردو کوارشما)، سدریک و آدرین سیلوا(موتینیو). سرمربی: فرناندو سانتوس

**ترکیب ولز: واین هنسی، کریس گانتر، نیل تیلور، جیمز چستر، اشلی ویلیامس، جو آلن، اندی کینگ، رابسون کانو، گرت بیل، جو لدلی(سم ووکس) و جیمز کالینز(جاناتان ویلیامس). سرمربی:کریس کولمن