به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۰:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۶/۱۶ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب : ۱۱۵۶۷۰

انفجارهای پی در پی و تیراندازی در کابل

گروه بین الملل: از حدود نیمه شب گذشته، چند انفجار در کابل روی داده و صدای تیراندازی در نقاطی از شهر به گوش می‌رسد.
ی‌بی‌سی محل وقوع انفجارها را محله شهرنو کابل گزارش کرده و گفته است که تیراندازی‌هایی در این محل روی داده است. درگیری در صبح سه شنبه همچنان ادامه دارد.ساعتی پیش صدای انفجار دیگری به گوش رسید. شدت انفجار به قدری بود که شیشه پنجره ساختمان‌های نزدیک محل انفجار را شکست.
 
صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله افغانستان کشته شدن دست کم یک نفر و زخمی شدن شش نفر دیگر را تایید کرده است. صدیقی گفته است که تا کنون دست کم سی نفر از ساکنان محل درگیری از این محل تخلیه شده‌اند.به گفته سخنگوی وزارت داخله افغانستان، هدف بمب‌گذاری مهاجمان در بامداد سه شنبه، یک سازمان غیردولتی بوده است.
 
خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع پلیس کابل گفته است که دو فرد مسلح وارد ساختمان موسسه امدادرسانی "کر اینترنشنال" شدند که یکی از آنان کشته شده اما نفر دیگر در ساختمان سنگر گرفته و به مقاومت ادامه می‌دهد.
 
این حمله یک روز پس از کشته شدن حداقل ۲۴ نفر و زخمی شدن ۹۱ نفر در جریان دو انفجار انتحاری پی در پی در نزدیکی وزارت دفاع افغانستان در کابل گزارش می‌شود.گروه طالبان پیشتر با انتشار خبرهای دو انفجار روز دوشنبه مسئولیت آن حملات را عملا به عهده گرفت.در آن دو انفجار علاوه بر تعدادی از غیرنظامیان، شماری نظامی و از جمله یک سرلشکر ارتش افغانستان هم جان خود را از دست دادند.
 
همچنین، اعلام شد که مسئول حوزه امنیتی دوم پلیس کابل و معاون او نیز در میان کشته شدگان دو حمله قبلی بوده اند.حملات دوشنبه، ۱۱ روز بعد از حمله افراد مسلح به دانشگاه آمریکایی افغانستان انجام شده که در جریان آن، ۱۶ نفر جان خود را از دست داده بودند.