به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۱۳:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب : ۴۶۷۵۲۷

حرکات این ربات شما را انگشت به دهان می‌کند

حرکات این ربات شما را انگشت به دهان می‌کند
گروه فیلم: تلاش شرکت های روباتیک برای حفظ رقابت در این عرصه به جایی رسیده است که تقریبا هر هفته یک روبات انسان نما رونمایی می شود، اما هنوز هیچکدام در سرعت و دقت به پای مدل چینی آستریبات (Astribot) نمی رسند.
....
ماه گذشته، شرکت هوش مصنوعی اوپن ای آی دو روبات عجیب معرفی کرد. یکی، روبات تاکننده لباس از شرکت نروژی ۱X که مهارت‌های چشمگیر لمس نرم را نشان می‌دهد و دیگری روباتی از شرکت فیگر که توانایی استدلال زبان طبیعی نسل بعدی را نشان می‌دهد.
 
در ماه جاری نیز شرکت Boston Dynamics با مهارت حیرت‌انگیز تعبیه‌شده در روبات جدید اطلس همه را شگفت‌زده کرد. در شرق آسیا نیز شرکت چینی یوبی تک روبات سخنگو با لمس نرم را با نام Walker S رونمایی کرد.
اما ویدیوی امروز که مهارت‌های یک روبات مجهز به هوش مصنوعی معروف به S۱ را از یک شرکت تابعه نسبتا ناشناخته Stardust Intelligence مستقر در شنژن چین به نام Astribot نشان می‌دهد، همه را انگشت به دهان کرد.

این روبات سریع و دقیق است و این بر خلاف همه روبات هایی است که تاکنون دیده ایم. به گفته شرکت آستریبات، این روبات انسان نما می تواند حرکاتی را با حداکثر سرعت ۱۰ متر در ثانیه انجام دهد و بار ۱۰ کیلوگرمی را در هر بازو تحمل کند. همانطور که ویدیوی این روبات نشان می‌دهد، این سرعت به اندازه‌ای است که می‌توان یک رومیزی را بدون آنکه کوهی از لیوان تکان بخورند، از زیر آنها بکشد.

اما این روبات نه تنها سریع است، بلکه فوق‌العاده دقیق است، از باز کردن و ریختن نوشیدنی، پوست کندن آرام خیار، چرخاندن پن کیک در ماهیتابه تا نوشتن با خط خوش، همه را به بهترین شکل نسبت به همتایان خود انجام می دهد.
همچنین این روبات در تقلید حرکات انسان بسیار ماهر است، به این معنی که باید یادگیرنده خوبی باشد.
مرجع : همشهری آنلاین
برچسب ها: ربات انسان‌نما
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها