به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۶/۲۳ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب : ۱۱۶۱۲۴
به علت مخالفت حوزه هنری اين فيلم اکران نمي شود

فروشنده در زنجان اکران نشد

گروه فرهنگي: فیلم فروشنده که بنا بود به مناسبت روز سینما برای اهالی فرهنگ و رسانه در زنجان اکران شود، بنا به گفته مسئول سینما بهمن، با مخالفت حوزه هنری اکران نشد.
فروشنده در زنجان اکران نشد
به مناسبت روز سینما، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، اکران ویژه فیلم فروشنده را برای اصحاب فرهنگ و رسانه این استان پیش بینی کرده بود که در لحظه اکران، مسئول سینما بهمن به بالای تریبون رفت و اعلام کرد: به علت مخالفت حوزه هنری با اکران این فیلم، فایل فروشنده به سینما نرسید و این فیلم اکران نمی شود.فیلم فروشنده نخستین فیلم ایرانی دارنده 2 نشان نخل طلای جشنواره بین المللی فیلم کن محسوب می شود.اکران نشدن فیلم فروشنده، اعتراض اصحاب فرهنگ و رسانه حاضر در جمع را به دنبال داشت و منجر به خارج شدن اغلب آنان از سالن سینما شد.
همین موضوع موجب شد تا مسئول سینمای جوان زنجان، پشت تریبون حاضر شود و نسبت به اقدام حوزه هنری در جلوگیری از اکران این فیلم، اعتراض کند.مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر چرایی جلوگیری از اکران این فیلم، پاسخ دهی را به مدیر سینما بهمن حواله داد.خبرنگاران در ادامه علت اختلاف بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری را جویا شدند که ناصر مقدم منکر وجود هر نوع اختلافی شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: خود حوزه هنری زنجان مانع از اکران این فیلم شد، با آنکه هزینه پخش ویژه آن پرداخت و هماهنگی های لازم برای اکران آن انجام شده بود.
مقدم در پاسخ به این سوال که آیا بناست فروشنده در زنجان اکران شود یا نه، اضافه کرد: تمام فیلم ها باید در زنجان اکران شود.وی ادامه داد: در جریان نیستم و امروز متوجه شده ام که اختلافی پیش آمده و ما هم قدم پیش گذاشتیم تا مشکل حل شود، اما هم اکنون مشکلی که اینجا مطرح کرده اند این است که کد فیلم خوانا نیست و شاید مشکل فنی پیش آمده باشد.
مقدم در ادامه اعلام کرد: قول می دهم هفته آینده بگویم که حوزه هنری اجازه اکران فیلم فروشنده را می دهد یا نه!

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در ادامه به خبرنگاران گفت: ابتدا نرخ خاصی را برای اکران ویژه فیلم فروشنده خواستند که قبول کردیم، اما پس از آن خواستار پرداخت 30 میلیون ریال شدند که مورد اعتراض ما قرار گرفت.جعفر محمدی افزود: با پیگیری ها بنا شد که این سانس را در قبال دریافت 15 میلیون ریال به اصحاب فرهنگ و رسانه اختصاص دهند.وی یادآورشد: با این وجود مسئول سینما بهمن مبلغ را پایین دانست و بار دیگر پیگیری های لازم انجام شد و در نهایت با مبلغ 20 میلیون ریالی توافق نهایی به دست آمد.
محمدی اظهار کرد: خودم به مسئول سینما بهمن اعلام کردم که شاید فروشنده اکران نشود، اما مسئول سینما بهمن با قاطعیت پاسخ داد که کد فیلم را ارسال کرده اند.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: تا کنون کد این فیلم به سینما بهمن نرسیده است و با وجود تماس های پیاپی، هیچ کس پاسخگو نیست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در نهایت با بیان اینکه تا ظهر یکشنبه اعلام کرده بودند که کد فیلم را ارسال کرده اند، گفت: تا چهارشنبه همین هفته، موضوع را پیگیری و نتیجه را به رسانه ها اطلاع رسانی می کنم. فیلم فروشنده برای اصحاب فرهنگ و رسانه زنجان اکران نشد و در نهایت تعداد اندکی از حاضرانی که در سینما بهمن حضور داشتند، شاهد اکران فیلم بارکد بودند.
21 شهریور روز ملی سینما نام گرفته است.
مرجع : ايسنا