در حال حاضر الگوریتمهای متعددی برای اعتبارسنجی محتوای فیسبوک پیش از انتشار وجود دارد، اما زاکربرگ اعتراف کرده این مسئله بسیار دشوار است و کنترل محتوای منتشرشده در فیسبوک نیازمند کار و تلاش بیشتری است، البته هنوز این ایده که فیسبوک اثر مستقیم بر رای مردم داشته را به چالش میکشد.در این راستا زاکربرگ در صفحه فیسبوک خود و اعتقاداتش درباره انتخابات نوشته است: بیش از ۹۹ درصد از تمام محتوای فیسبوک که مردم مشاهده میکنند معتبر است و تنها مقدار بسیار کمی از این اخبار جعلی و مضر است. بنابراین بسیار بعید است که مطالب جعلی فیسبوک، نتیجه انتخابات را تغییر داده باشد. من مطمئنم ما میتوانیم راهی را برای جامعه خود بیابیم که به ما بگوید کدام مطالب معنیدار و صحیح است، اما معتقدم باید در مورد تبدیل شدن به داورانی از حقیقت بسیار محتاط باشیم.
پرسشهای پس از انتخابات نشان میدهد قدرت نفوذ این شرکت در بین ۱.۷۹ میلیارد کاربری که آن را تماشا میکنند، میخوانند و باور دارند، به طور فزاینده مورد انتقاد قرار گرفته است. تقریبا نیمی از بزرگسالان آمریکایی به فیسبوک به عنوان یک منبع خبری نگاه میکنند و فیسبوک نیز اغلب از این توانایی برای نشان دادن تبلیغات به کاربران و به تصویر کشیدن خود به عنوان یک مکانیزم موثر برای کمک به ترویج محصولات خود استفاده میکند.
کارمندان فیسبوک پس از چندین حادثه مربوط به محتوای این شبکه اجتماعی که در نیوزفید کاربران نمایش داده شده است، از نقش این شرکت در رسانه آگاهتر شدهاند و به نظر میرسد از این پس کنترل و سخت گیری بیشتری برای نشر محتوا، به خصوص اخبار سیاسی خواهند داشت. آنها در حال ارزیابی مجدد نقش فیسبوک به عنوان یک رسانه هستند و میاندیشند که چطور میتواند از توزیع اطلاعات نادرست جلوگیری کنند.