به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۷:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۹/۰۴ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۱۲۰۹۱۷
امضای دومین توافقنامه میان دولت و شورشیان

تلاش دیگر دولت کلمبیا برای صلح

گروه بین الملل: دولت کلمبیا به رغم مخالفت‌های بسیاری بار دیگربا بزرگترین گروه شورشی این کشور توافقنامه صلح امضا می‌کند.
تلاش دیگر دولت کلمبیا برای صلح
به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، دولت کلمبیا به رغم مخالفت‌ها و عدم رضایت بسیاری بار دیگر با بزرگترین گروه شورشی این کشور توافقنامه صلح امضا می‌کند.در دو ماه گذشته، این دومین توافق نامه به شمار می‌آید.

مراسم ساده‌ای که تدارکات لازم برای برگزاری آن در در سالن تئاتر کولوئن به سرعت انجام شد، نشان از عجله خوزه مانوئل سانتوس ، رئیس جمهور کلمبیا برای بازگرداندن صلح و امنیت به کشور داشت.اولین توافق نامه که بعد از چهار سال گفتگو و رایزنی حاصل شده و با حضور دبیر کل سازمان ملل امضا شده بود، در رفراندوم رد شد.

سانتوس که موفق به دریافت جایزه صلح نوبل امسال شد، نهایت تلاش خود را برای ایجاد صلح و دوستی در این کشور انجام داده است و در همین راستا این توافق نامه این بار توسط گنگره این کشور به تصویب خواهد رسید .

گروهی متعلق به حزب سیاسی آلوارو اوریبه، رئیس‌جمهور سابق مخالفت خود را نسبت به این توافقنامه اعلام کرده و خواستار برگزاری دوباره رفراندوم مردمی شدند. این گروه به دولت کلمبیا هشدار داده‌اند در صورتی که این توافقنامه به تصویب برسد،‌ تظاهرات خیابانی برگزار خواهند کرد و مانع رای دادن گنگره به این توافقنامه خواهند شد.

عده ای از سیاستمداران این کشور بر این باور هستند که امکان دارد این توافقنامه هم مشابه توافقنامه دهه 80 که هزاران کشته به جا گذاشت ،‌موجب کشتار زیادی شود.
مرجع : ایسنا