به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۱۴ ساعت ۰۰:۲۵
کد مطلب : ۱۲۷۷۲۳

ثبت 129 میلیون تردد در ایام نوروز

گروه جامعه: وزیر راه و شهرسازی همزمان با آخرین روز تعطیلات نوروز از مرکز مدیریت راه های کشور بازدید و اعلام کرد تاکنون 129 میلیون و 836 هزار و 672 تردد در ایام نوروز امسال ثبت شده است.
عباس آخوندی در این بازدید گفت: دوربین‌های ثبت تردد در جاده‌های منتهی به تهران نشان می‌دهد نزدیک به 400 هزار خودرو در روزهای پایانی تعطیلات به تهران بازمی‌گردند. در این بازدید رییس مرکز مدیریت راه‌های کشور گزارشی از سفرهای نوروزی ارائه کرد وگفت: در ایام نوروز دوربین‌های ثبت تخلفات جاده‌ای تعداد 277 هزار و 989 مورد تخلف رانندگی را ثبت کرده‌اند که بیشترین تعداد مربوط به روز 28 اسفند بوده است. به گفته وی، بیشترین تردد در جاده‌های کشور در هفتم فروردین ماه انجام شده است.
 
وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در ایام نوروز 592 هزار و 146 سفر با صورت وضعیت از طریق حمل و نقل عمومی جاده‌ای انجام شده و 6 میلیون و 749 هزار و 857 نفر از این طریق جا به جا شده‌اند. سفرهای نوروزی در حوزه حمل و نقل جاده‌ای نسبت به سال گذشته 11 درصد افزایش داشته است.
 
*سفر حدود 1.5 میلیون شهروند با قطار
وزیر راه و شهرسازی همچنین امروز در بازدید از ایستگاه راه آهن تهران از جابه جایی یک و نیم میلیون مسافر توسط ناوگان ریلی در ایام نوروز امسال خبر داد و به صورت ویدئو کنفرانس در جریان عملکرد نواحی راه‌آهن خراسان، آذربایجان و اصفهان قرار گرفت. «عباس آخوندی» در حاشیه بازدید از ایستگاه راه آهن تهران گفت: حدود یک میلیون و 500 هزار شهروند در ایام نوروز امسال توسط ناوگان ریلی جابه جا شده اند.
 
 
وی تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی و دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان تمام توان خود را برای برقراری سفری ایمن برای مسافران به کار گرفتند. وزیر راه و شهرسازی با حضور در ستاد سفرهای نوروزی شرکت راه‌آهن از طریق ویدئو کنفرانس با نواحی راه‌آهن خراسان، آذربایجان و اصفهان ارتباط برقرار کرد و جزییات ارایه خدمات ریلی در این نواحی را جویا شد. مدیر کل ناحیه خراسان شرکت راه‌آهن در این ارتباط تصویری از جابه جایی 720 هزار مسافر توسط 1692 رام قطار در ایام نوروز در مسیر مشهد مقدس خبر داد.

«محمد هادی ضیایی مهر» افزود: سیر قطارها در مسیر تهران- مشهد از 11 ساعت و نیم در سال 95 به 10 ساعت در سال 96 کاهش یافته است. وی یادآور شد: ناوگان ریلی مسیر مشهد 6 سال جوان‌تر شده و میانگین سن قطارها در این مسیر به 24 سال رسیده است. مدیر کل ناحیه خراسان شرکت راه‌آهن افزود: قطار گردشگری عقاب طلایی امروز از مرز سرخس وارد کشور شده و ساعت 16 و 45 دقیقه امروز از مشهد به سمت طبس ادامه مسیر می‌دهد.

 
وی تصریح کرد: افتتاح پروژه‌های ریلی در مسیر مشهد موجب کاهش تاخیرها از مبدا به میزان 70 درصد و تاخیرهای ورودی به ایستگاه به میزان 36 درصد کاهش شده است. در ادامه این بازدید، مدیران کل نواحی راه‌آهن اصفهان و آذربایجان نیز گزارشی از سیر قطارها ارایه کردند.