به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۰۵ ساعت ۱۸:۵۲
کد مطلب : ۱۳۰۸۰۵

افزایش 70درصدی رضایت به اهدای عضو

گروه جامعه: رئیس مرکز واحد فراهم آوری اعضای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه سالانه سه تا چهار هزار نفر از موارد مرگ مغزی قابلیت اهدای عضو در کشور دارند گفت: این در حالیست که فقط یک چهارم این موارد به اهدای عضو می‌رسد.
به گزارش ایسنا، دکتر فرحناز صادق بیگی درباره مرگ مغزی مجید نائینی سرمربی تیم ملی فوتبال امیدهای جوانان پرسپولیس گفت: متاسفانه آقای نائینی به دنبال سکته مغزی دچار مرگ مغزی شدند که با حرکت بزرگوارانه خانواده‌شان اکنون می‌توانند با نجات جان چند انسان دیگر آثار زندگی خود را ادامه دهند.وی در ادامه صحبت‌هایش افزود: در حال حاضر در کل کشور رضایت به اهدای عضو طی 20 سال گذشته از پنج درصد به 70 درصد رسیده است و میزان رضایت گیری در بیمارستان مسیح دانشوری 90 درصد موارد مرگ مغزی است.صادق بیگی با بیان اینکه سالانه سه تا چهار هزار نفر از موارد مرگ مغزی قابلیت اهدای عضو دارند گفت: متاسفانه در کشور تنها یک چهارم این موارد به اهدا می‌رسد. یک دلیل این موضوع عدم رضایت خانواده‌ها و دلیل دوم نبود واحدهای فراهم آوری در سراسر کشور است.

رئیس واحد فراهم آوری اعضای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه البته در حال حاضر فرهنگسازی وسیعی در حوزه اهدای عضو انجام شده است و به همین دلیل بسیاری از خانواده‌ها به اهدای عضو رضایت می‌دهند گفت: به عنوان مثال موضوع ثبت روز ملی "اهدای عضو ، اهدای زندگی" از سوی بیمارستان مسیح دانشوری و ریاست بیمارستان دکتر ولایتی پیشنهاد شد و به ثبت رسید.صادق بیگی در پاسخ به سوال ایسنا درباره اینکه هر مورد مرگ مغزی جان چند نفر از بیماران را می‌تواند نشان دهد گفت: به طور بالقوه هر فرد مرگ مغزی می‌تواند جان هشت نفر از بیماران را نجات دهد. از طرفی با اهدای نسوج هم می‌توان به بیماران ناتوان کمک کرد.