به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۱:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۱۷ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب : ۱۳۱۴۲۰

استرالیا؛ 26 سال بدون رکود اقتصادی

گروه اقتصادي: استرالیا با ثبت رشد اقتصاد سه دهم درصدی در سه ماهه اول سال جاری توانست با گذراندن 26 سال بدون بحران اقتصادی به یک ثبت جهانی دست یابد.
استرالیا؛ 26 سال بدون رکود اقتصادی
به گزارش ایرنا، تارنمای 'اسکای نیوز' استرالیا روز چهارشنبه به نقل از شورای آمار این کشور اعلام کرد نرخ رشد سالانه استرالیا از 2.4 درصد که پیش بینی می شد به 1.7 درصد کاهش داده شده است.از جمله عوامل تاثیرگذار در کاهش رشد اقتصادی این کشور می توان به طوفان 'دیبی' که ماه مارس در شرق استرالیا رخ داد و همچنین تجارت ضعیف تر این کشور و افزایش میزان دستمزدها عنوان کرد.
'اسکات موریسون' خزانه دار کل استرالیا گفت که نتایج امروز نشان دهنده تداوم مقاومت اقتصاد استرالیا است. استرالیا در ماه های مارس و ژوئن سال 1991 دو فصل رشد اقتصادی منفی را ثبت کرد، و پس از آن 103 فصل را بدون رکود اقتصادی ادامه داد و توانست با این رکورد با هلند در یک جایگاه قرار گیرد.
اقتصاددانان بر این باورند که استرالیا به عنوان کشوری که از نظر داشتن منابع غنی است، با انجام اصلاحات اقتصادی دهه 1980 و 1990 از قبیل شناور کردن ارز، بازار کار منعطف، تنظیم مجدد بازار سرمایه و بخش منابع مالی و همچنین تعرفه پایین به این شرایط دست یابد.استرالیا بخشی از شرایط اقتصادی خود را مدیون رشد اقتصادی چین و اشتیاق این کشور برای منابع طبیعی است که باعث شد سرمایه گذاری قابل توجهی در بخش معدن و همچنین افزایش قیمت کالاهای استرالیا رخ دهد. به رغم این پیشرفت ها، اقتصاددانان هشدار داده اند که رشد اقتصادی استرالیا در سال های آینده ممکن است چندان هم مطلوب نباشد. به اعتقاد برخی اقتصاددانان،مصرف داخلی این کشور همچنان پایین است و از مولفه های داخلی رشد اقتصادی استرالیا جهت بهره مندی از ظرفیت های این کشور چندان استفاده نشده است.