به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۳۱ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب : ۱۳۳۸۹۲
تلاش رسانه‌های مخالف دولت برای ایجاد تقابل میان همفکران روحانی

دولت تمامی خواسته‌های مردم را با قدرت دنبال کند

گروه سیاسی: نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تشکیل کابینه‌ای متعامل، همفکر و بر پایه خواست‌های مردم، خواستار پیگیری تمامی خواسته‌های مردم ازسوی روحانی شد و با بیان این‌که دولت باید تا حد امکان برای تحقق مطالبه معرفی وزرای زن تلاش کند، گفت: رسانه‌هایی که نمی‌خواهند دولت موفق شود، جوی ایجاد می‌کنند که رییس‌جمهوری تا حد ممکن به سمت کسانی که همفکر و متعامل هستند، نرود و سعی می‌کنند با ایجاد چنین جوی میان این افراد همفکر تقابل ایجاد کنند. اشاره به این‌که
دولت تمامی خواسته‌های مردم را با قدرت دنبال کند
مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به نزدیک بودن زمان تشکیل کابینه دوازدهم و انتشار شایعاتی در این رابطه درمورد عدم تحقق برخی خواسته‌ها و مطالبات یا منتفی شدن عدم حضور زنان در کابینه اعلام کرد: به هر حال توقعات و درخواست‌ها بسیار است و به‌لحاظ مدیریتی طبیعتاً اگر خود را بجای رییس‌جمهوری بگذاریم و بخواهد به تمامی درخواست‌ها جامه عمل بپوشاند، ممکن نخواهد بود.
پاسخگویی به تمامی مطالبات در مورد کابینه ممکن نیست
او با تاکید بر این‌که این درخواست‌ها و مطالبات از بخش‌های مختلف ارائه می‌شود، گفت: فراکسیون‌های سیاسی مجلس، مجامع شهرستانی، گروه‌ها و جناح‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی درخواست‌هایی را مطرح کرده و می‌کنند و طبیعتاً پاسخگویی به تمامی این مطالبات به‌لحاظ اجرایی بسیار دشوار خواهد بود.
لزوم تشکیل کابینه‌ای متعامل، همفکر و بر پایه خواست‌های مردم
نماینده اصلاح‌طلب مردم تبریز ابراز امیدواری کرد که با توجه به نیرو‌ها، پشتوانه اجتماعی و امکاناتی که در اختیار دولت قرار گرفته، امکان حل مشکلات فراهم شود و گفت: باید تلاش شود با تعامل و همکفری و درنظر داشتن خواسته‌هایی که مردم در انتخابات مطرح کردند، کابینه‌ای مناسب برای حل مشکلات کشور به مجلس معرفی شود.
انتظار می‌رود دولت تمامی خواسته‌های مردم را با قدرت دنبال کند
او در پاسخ به سوال دیگری مطالبات مشخص جریان اصلاحات به‌عنوان مهم‌ترین پشتوانه سیاسی دولت و همچنین طرح خواسته حضور زنان و جوانان در کابینه ازسوی عموم رای‌دهندگان به این گفتمان تاکید کرد: بسیاری از این مسائل در حد تئوری است و اگر بخواهیم در عرصه عمل صحبت کنیم، باید به سراغ افرادی هماهنگ، توانمند و باتجربه برویم. به هر حال ممکن است ذهنیتی در ایده‌آل داشته باشیم اما هنگامی به عرصه عمل وارد شدیم،‌‌ همه آن‌چه در تئوری مدنظر بود، محقق نشود اما به هرحال انتظار بر این است که دولت تمامی این خواسته‌ها را با قدرت دنبال کند.
لزوم تلاش دولت در راستای تحقق مطالبه معرفی وزیر زن
پزشکیان ضمن ابراز بی‌اطلاعی نسبت به موضوع منتفی شدن حضور زنان در کابینه، تاکید کرد که چنین شایعاتی را نشنیده و دولت باید تا جایی که امکان دارد در راستای تحقق این خواسته نیز تلاش کند.نایب رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید دولتی تشکیل شود متشکل از انسان‌هایی توانمند، دلسوز، باتجربه، صادق و درستکار! اگر این اتفاق بیافتد، طبیعتاً بسیاری از دغدغه‌ها و خواسته‌های گروه‌ها و جناح‌های سیاسی مختلف در عمل محقق خواهد شد و به بیان دیگر می‌توان به عملی شدن این مطالبات امیدوار بود؛ چرا که اگر افرادی با خصوصیاتی که عرض کردم، معرفی شوند به‌طور خود به خود تا حدود زیادی دغدغه‌های گروه‌ها و جناح‌های مختلف مرتفع خواهد شد.
اجازه دهیم روحانی افرادی را معرفی کند که به‌راحتی قادر به همکاری با آن‌ها است
عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس با تاکید بر این‌که وجود فشارهای گوناگون به روحانی از جوانب مختلف یادآور شد: امیدواریم هدف از این فشار‌ها کمک به دولت باشد. اگر کابینه‌ای منسجم و یکدست تشکیل شود، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. باید وحدت و تفاهم در کابینه وجود داشته باشد و ازطرفی باید به رییس‌جمهوری این اختیار را بدهیم که کسانی را معرفی کند که راحت‌تر قادر به همکاری با آن‌ها است و می‌داند این افراد می‌توانند خواسته‌های و برنامه‌های دولتش را پیش ببرند.او با تاکید بر این‌که در دیدار نواب رییس و هیات رییسه مجلس با رییس‌جمهوری نیز همین مسائل مطرح خواهد شد، یادآور شد: به هر حال انتخاب گروهی از افراد که بتوانند وحدت و تعامل ایجاد کنند، اختلافات و مشکلات را کاهش داده، برای حل مشکلات و گرفتاری‌های کشور راه‌حل و تجربه داشته باشند، کاری دشوار است که باید کمک کنیم رییس‌جمهوری در اجرای آن موفق باشد.
زمان برگزاری جلسه نواب و هیات رییسه مجلس با روحانی مشخص نیست
نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسشی درباره زمان برگزاری این جلسه یادآور شد: به‌خاطر مشغله فراوان هنوز موفق به برگزاری این جلسه با رییس‌جمهوری نشده‌ایم؛ هم‌اکنون شاهد هستید که همه گروه‌ها و تشکل‌ها و فراکسیون‌های مجلس خواستار دیدار با رییس‌جمهوری هستند و توقعات بسیاری شکل گرفته و طبیعتاً نمی‌توان به همه فرصت داد.
رسانه‌های منتقد فضایی ایجاد می‌کنند که دولت به سمت افراد همکفر خود نرود
نماینده اصلاح‌طلب مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که باتوجه به آن‌که در تمام کشور‌ها و نظام‌های سیاسی دنیا جناح پیروز در انتخابات نسبت به تشکیل کابینه اقدام می‌کند، چرا در کشور ما برخی جریان‌ها اصلاح‌طلبان را متهم به سهم‌خواهی کرده و حتی صداوسیما نیز این مسئله را به‌عنوان رفتاری ناپسند جلوه می‌دهد، تصریح کرد: واقعیت این است که علت این رفتار را نمی‌دانم! اما به نظر می‌رسد کار رسانه‌ها است. این کار رسانه‌هایی است که نمی‌خواهند این دولت موفق شود؛ بر این اساس جوی ایجاد می‌کنند که رییس‌جمهوری تا حد ممکن به سمت کسانی که همفکر و متعامل هستند، نرود.
تلاش رسانه‌های مخالف دولت برای ایجاد تقابل میان همفکران روحانی
او ادامه داد: این رسانه‌ها سعی می‌کنند با ایجاد چنین جوی میان افراد همفکر تقابل ایجاد کنند اما نباید فریب این رفتار را بخوریم.
اگر فرد توانمندی در جناح‌مان باشد، باید منت بکشیم
نایب رییس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: اگر قرار بود کابینه‌ای تشکیل دهم، به‌دنبال افراد توانمند می‌رفتم و اگر فردی با این خصوصیات در جناح نزدیکم حضور داشت، منت می‌کشیدم اما اگر چنین فردی حضور نداشته باشد، باز بر انگیزه جناحی پافشاری کنم. شما هنگامی که دچار بیماری می‌شوید، به دنبال فردی همکفر خودتان می‌روید یا کسی که تخصص در درمان داشته باشد. طبیعتاً وقتی به سراغ فردی توانمند رفتید، مشکلتان حل خواهد شد. این درست نیست که به سمتی رویم که صرفاً از یک جناح استفاده کرده و گروه دیگر را راه ندهیم؛ باید وفاقی در کشور ایجاد شود که نگاه و جهت‌گیری موردنظر مردم پیگیری شود.
فعلاً حضور نمایندگان مجلس در کابینه دوازدهم منتفی است
پزشکیان در پایان در پاسخ به سوال دیگری درباره احتمال حضور نمایندگان مجلس در کابینه اعلام کرد: بعید می‌دانم این اتفاق بیافتد؛ البته این تصمیم‌گیری برعهده دولت است و اگر بخواهد می‌تواند از میان نمایندگان نیز گزینه‌هایی را در کابینه پیشنهادی معرفی کند اما در حال حاضر چنین مسئله‌ای مطرح نیست.

توسیوند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۴/۳۱ ۱۴:۱۱
انشاا...اتحاد نمایندگان امید در رای اعتماد فقط به وزرای قوی و نه سفارشی (354762)