به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۰۲ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب : ۱۷۶۳۲۳

نایب رئیس مجلس: بدون FATF نمی‌شود کار کرد

گروه سیاسی: نایب رئیس مجلس گفت: برخی که مجری نیستند می گویند ما بدون پیوستن به FATFمی توانیم بدون مشکل کار کنیم من که مجری هستم می گویم نمی شود بدون پیوستن در برخی زمینه ها کار کرد و باید به FATF بپیوندیم.
مسعود پزشکیان در مورد اینکه آیا اقدام ترامپ در گنجاندن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی تأثیری در بررسی لوایح پالرمو و CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام دارد یا خیر گفت: من معتقدم ما هر چه بتوانیم با دنیا ارتباط مان را منطقی‌تر و سعی کنیم که تنش‌های خود را با کشورهای دیگر کاهش دهیم به ضرر آمریکاست.
نایب رئیس مجلس در گفت‌وگو با عصرایران ادامه داد: اینکه ما بخواهیم از یک کنوانسیون بین المللی خارج شویم یا بِه کنوانسیون های که دیگر کشورها پیوسته اند نپیوندیم بهانه دادن به دست آمریکاست برای اینکه تحریم‌های خودش یا هر حرفی را که می زند تشدید کند.
نماینده تبریز در مجلس خاطر نشان کرد:  اگر ما بتوانیم تعاملات خودمان و آنچه که واقعیات ایران است را به دنیا نشان دهیم به نفع ماست. اگر مشخص شود  که در کشور ما پولشویی وجود ندارد و شفاف است و برای دنیا شفاف شود  که روند چرخش مالی در کشور ما مشخص شود بهتر از این است که ما بگوییم "نه "نمی پذیریم که به  FATF بپیوندیم.
نایب رییس مجلس: آنهایی که پاسخگو نیستند مخالف پیوستن ایران به «FATF» هستند
عضو کمیسیون بهداشت بیان کرد: کسی را پیدا نمی کنید که که کارشناس باشد، دستش در آتش باشد و در سیستم اجرایی کشور حضور داشته باشد و بگوید که ما به FATF نپیوندیم. آدمهای که می گویند ما نپیوندیم کسانی هستند که در جریان این کارها نیستند و مسئولیتی نیز  ندارند، مشکل این است که اگر نپیوندیم آن کسی که باید پاسخگو باشد همان کسی است که درگیر است .
نایب رئیس مجلس  تصریح کرد:اصولا آدم‌هایی که الان سرکار داریم معتقدند که باید ما به FATFبپیوندیم حالا چه درست چه غلط این اعتقاد را دارند اگر قرار است اتفاق نیفتد و مشکلی پیش آمد باید افرادی جواب بدهند که هیچ باوری بِه این نداشتند که این اتفاق بیفتد و همین افراد بعدا اگر مشکلی ایجاد شود می گویند که افرادی که سرکار هستند بی عرضه هستند، در واقع کس دیگری می خواهد تصمیم بگیرد اما افراد دیگر باید جوابگو باشند و این منطقی نیست .
نماینده  تبریز تصریح کرد: برخی که مجری نیستند می گویند ما بدون پیوستن به FATFمی توانیم بدون مشکل کار کنیم من که مجری هستم می گویم نمی شود بدون پیوستن در برخی زمینه ها کار کرد  و باید به FATF بپیوندیم .
این نماینده اصلاح طلب مجلس خاطر نشان کرد: در واقع برخی می گویند نه می شود بدون  پیوستن به FATFهم کار کرد و اگر شما تصمیم گرفتید که نپیوندیم پس باید جای من و همه کسانی که هستند افرادی بگذارید که مدعی هستند که می شود و گرنه طبیعتا حتی اگر بشود با این روندی که الان سرکار هست نمی توانند آن کار را انجام دهند و اینها باید در صورت ایجاد مشکلات پاسخگو باشند و این منطقی نیست.