به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۰۱ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب : ۱۳۳۹۵۲
مشاور فرماندار ری: تصاویر مترو را منتشر می‌کنیم

تناقض‌گویی‌ها درباره‌ حادثه مترو شهرری

گروه جامعه: مدیر روابط عمومی فرمانداری ری از ابهامات زیاد حادثه مترو شهرری خبر داد و اعلام کرد: موارد ضد و نقیض بسیاری در ارتباط با این پرونده مطرح شده است که تا مشخص شدن حقیقت، همچنان به تحقیقات ادامه می‌دهیم.
تناقض‌گویی‌ها درباره‌ حادثه مترو شهرری
امین بابایی در تشریح ابهامات مطرح شده در فضای مجازی درباره‌ی حادثه‌ی متروی شهرری به خبرنگار انصاف نیوز گفت: موارد ضد و نقیض بسیاری در ارتباط با این ماجرا از ابتدای وقوع آن تا کنون گفته شده است؛ برخی معتقدند که امر به معروف بود، برخی دیگر همچون روحانی مضروب این حادثه، مدعی هستند که به هیچ وجه امر به معروفی در جریان نبوده و ایشان صرفاً در حال تردد بوده‌اند.
فیلم‌های مترو را منتشر می‌کنیم
وی گفت: پیام‌هایی نیز رسیده مبنی بر این که این روحانی درحال تذکر به خانمی در ارتباط با حجاب بوده است که ما با بررسی دوربین‌های مترو به چنین تصاویری برخورد نکرده‌ایم، اما تمامی این مسائل مطرح شده در دست بررسی است. بابایی تأکید کرد: تمام حوزه‌ی حاکمیتی و شخص فرماندار به دنبال این هستیم که نسخه‌ای از فیلم‌های مترو در اختیار عموم قرار گیرد تا ابهامات افکار عمومی تا حدودی برطرف شود. مشاور فرمانداری شهرری به شایعات دیگری در رابطه با حادثه مترو اشاره کرد و افزود: برخی شاهدان عینی مدعی هستند که ضارب در حالت عادی نبوده و با قمه حمله کرده، برخی به فیزیوتراپ و پهلوان بودن او و این که ساکن محمودآباد مازندران بوده اشاره می‌کنند و بسیاری اطلاعات ضد و نقیض دیگر که در این رابطه میان عموم مردم پخش شد. وی گفت: برخی مطرح کرده‌اند ضارب عضو فرقه‌ی عرفان حلقه بوده و در زمینه‌ی انرژی درمانی فعالیت می‌کرده است. همه‌ی اینها شایعاتی است که گفته می‌شود، اما هیچ کدام ربطی به این ندارد که فرد روی یک روحانی کاتر بکشد و به او آسیب برساند و پوششی برای این موضوع نخواهد بود.
ایجاد بحران در پی شلیک پلیس
بابایی افزود: این که ضارب، شخص فرهیخته‌ای بوده یا خیر، فرای التهاب و اضطرابی است که متأسفانه به وجود آمده و از بد حادثه، پلیس نیز به جای آنکه برای مقابله با این فرد درایت و تدبیر داشته، شلیک کرده و این قائله ختم به یک بحران شده است.
روحانیت دارای جایگاه ارزشی است
به گفته‌ی مدیر روابط عمومی فرمانداری شهرری، دو مقوله اینجا مطرح است؛ اول، بی اخلاقی‌ای که صورت گرفته؛ به هر حال روحانیت در نظام اسلامی ما دارای  یک جایگاه حقیقی و حقوقی است و رعایت شأن یک روحانی، یکی از اصول این جامعه است. این که برخی افراد در تقابل و اختلاف با جامعه‌ی روحانیت هستند، بحثی دیگر و عقیده‌ی فردی است و من بر روی این مسائل بحثی ندارم، اما اساساً در نظامی که ماهیتش بر مبنای جمهوری اسلامی است، روحانیت دارای جایگاه ارزشی، اعتقادی و انسانی است. بابایی با بیان این که اقدامی که فرد ضارب انجام داده است، بنا به هر دلیلی قابل قبول نیست و در ساختار جامعه‌ی ما به نوعی یک ناهنجاری است، اظهار کرد: مقوله‌ی دومی که مطرح می‌شود این است که آیا این فرد جزو اراذل و اوباش بوده یا آنکه از افراد عادی جامعه و دارای پایگاه اجتماعی بوده است که این موضوع همچنان در دست بررسی است.
ضارب مقبولیت داشته است
وی گفت: تصاویر و فایل‌های صوتی که از شخص متوفی منتشر شده نشان دهنده‌ی این هست که او مقبولیت داشته، اما تمامی انسان‌ها به لحاظ رفتاری یک سیر سینوسی دارند و در شرایط حساس و عصبی ممکن است رفتار ناهنجاری از خود نشان می‌دهند و در نهایت جایگاه اجتماعی افراد تأثیری بر عملکرد منفی‌شان ندارد و کاتر کشی، برهنه شدن در انظار عموم و تمامی این رفتارهای ناهنجار، مطلوب هیچ ذهنی نیست. مشاور فرمانداری شهرری اطمینان خاطر داد که تمام مسوولان مرتبط به دنبال آن هستند با محوریت شخص فرماندار، این ماجرا را به سمت و سویی ببرند که با مستندات لازم به یک برداشت ذهنی مطلوب و معقول برسند و آن را در اختیار عموم قرار دهند، اما باید دقت داشت که این حادثه دارای زوایای پنهان بوده و نیروهای امنیتی در حال موشکافی آن هستند تا اخباری شفاف و بدون سانسور درحوزه‌ی اجتماعی منتشر کنیم. وی تأکید کرد: اکنون در دوره‌ای نیستیم که با پنهانکاری شرلیط را در پستو نگاه داریم. ما وظیفه‌مان این هست که اطلاع رسانی شفافی در قبال شهروندان انجام دهیم تا جلوی این شایعه پردازی‌های مداوم گرفته شود.