به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۳۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۰۲ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب : ۱۳۴۰۱۲

10 منبع درآمد عجیب در کره شمالی

گروه بین الملل: کره شمالی در ظاهر کشوری فقیر است. اما موشک های بالستیک، کارخانه اسلحه سازی، جعل اسکناس منبع درآمد خوبی برای مقامات کره شمالی است.
به گزارش  العالم، کره شمالی اگر چه کشوری بسیار منزوی است اما تولیدات بسیاری دارد که آن را قانونی و غیرقانونی به کشورهای دیگر صادر می کند.
فهرست صادرات 10 گانۀ عجیب کره شمالی شامل موارد زیر است:

1 - زغال سنگ
کره شمالی بزرگترین تأمین کنندۀ زغال سنگ چین است. صادرات زغال سنگ کره شمالی به چین در سال 2015 به 108 میلیون تُن رسید.   

2 - موشک های بالستیک
کره شمالی معروف به شلیک موشک های بالستیک خود برای تحریک دشمنانش است. اما فروش موشک های بالستیک یکی از منابع درآمدهای ملی این کشور است.

3 - دلارهای تقلبی 
کره شمالی که به چاپ اسکناس های تقلبی هم معروف است. کره شمالی به حدی در جعل اسکناس 100 دلاری مهارت دارد که آمریکا سال 2013 مجبور شد یک اسکناس 100 دلاری دیگر با طراحی متفاوت چاپ و تولید کند.

4 - کارخانه های اسلحه سازی
ساخت اسلحۀ بومی یکی از مهمترین منابع تأمین ارز برای کره شمالی است.

5 -  مجسمه سازی 
کره شمالی در ساخت مجسمه مهارت دارد و مجسمه یکی از مهمترین صادرات این کشور است.کره شمالی چندی پیش 2 مجسمه به قیمت 5 میلیون دلار به رابرت موگابه رئیس جمهوری زیمبابوه  فروخت.

6 - غذای اعیانی
رستوران های کشورهای مختلف آسیا غذاهای کره شمالی را سِرو می کنند. کره شمالی از سال 1990 رستوران های زنجیره ای "پیونگ یانگ" را اداره می کند که شامل حداقل 100 رستوران در سراسر قاره آسیا می شود

7 - نساجی
کارگران نساجی کره شمالی جزء کم حقوق ترین کارگران نساجی جهان هستند و از مهارت خوب و بالائی در زمینه بافندگی و دوزندگی برخوردار هستند. تولیدات نساجی کره شمالی تحت ساخت چین به فروش می رسد.

8 - کارگران
نظام کره شمالی تعداد بسیاری از مردم را برای کارگری به خارج اعزام می کند و خانواده های آنها را به عنوان گروگان در نزد خود نگه می دارد. حدود 50 هزار تبعۀ کره شمالی در خارج از مرزهای کره کار می کنند.

9 - مادۀ مخدر " متامفتامین"
کره شمالی از سال 1970 به فروش مواد مخدر می پردازد. آمریکا کره شمالی را به صادر کردن مادۀ مخدر متامفتامین به خارج متهم می کند.

10 - رآکتورهای هسته ای
یکی از اتهامات وارده به کره شمالی کمک کردن به سوریه برای احداث یک رآکتور هسته ای در اوایل هزارۀ کنونی است ولی این رآکتور در سال 2007 منهدم شد.