به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۲۱ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : ۱۳۴۹۸۳

جشن تولد مهرانه مهین‌ترابی /تصاویر

گروه فرهنگی: بیست و پنجمین جشن تولد ماه، برای مهرانه مهین‌ترابی به عنوان اولین بانو در این برنامه برگزار شد.
به گزارش ایسنا، بیست و پنجمین تولد ماه به مناسبت سالروز تولد مهرانه مهین‌ترابی، بازیگر سینما و تلویزیون، امروز (جمعه ۲۰ مردادماه) با حضور جمعی از هنرمندان در موزه هنرهای دینی برگزار شد.شهرام کرمی، نمایش‌نامه‌نویس، کارگردان و مدیر هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران ضمن خوشامدگویی به مهمانان حاضر در این مراسم گفت: در شهرداری تهران برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود، اما برنامه ماه تولد ماه همیشه برای من باعث خوشحالی است، چراکه باعث می‌شود از بزرگان کشور در این برنامه قدردانی کنیم.شهرام کرمی با بیان اینکه "اینجا محفل کوچکی است"، گفت: همیشه سعی کردیم تا یک برنامه غیر رسمی داشته باشیم.وی افزود: همیشه صحبت از این است که همه ایرانیان به مفاخر خود افتخار می‌کنند و خوشحالم که در این روزگار پیشکسوتان و بزرگانی که در فرهنگ و هنر این سرزمین سهم زیادی دارند.
 
(تصاویر) جشن تولد مهرانه مهین‌ترابی
 
وی با بیان اینکه "مهرانه مهین‌ترابی یکی از هنرمندان نیک سرزمین ماست"، افزود: مهرانه مهین‌ترابی در عرصه تئاتر به عنوان کسی است که کارهایش همیشه قابل احترام بوده است. اگر از مرحومه یزدانیان به عنوان مادر ایرانی یاد کنیم، بانو مهین‌ترابی نماد واقعی یک زن واقعی است که چهره معصوم و مهربان در تمام صحنه‌ها و فیلم‌ها یادآور یک شخصیت پرمحبت ایرانی است. شخصاً از حضور هنرمندانه این زن باشکوه ایرانی در عرصه هنر تشکر می‌کنم و امیدوارم باز هم شاهد حضور ایشان در همه عرصه‌های هنری باشیم.
 
(تصاویر) جشن تولد مهرانه مهین‌ترابی
 
در ادامه، امیر سماواتی - تهیه‌کننده و کارگردان - با تبریک به مناسبت تولد مهرانه مهین‌ترابی، خطاب به او گفت: از شما به خاطر زحماتی که این سال‌ها کشیده‌اید و باعث ارتقای جامعه ما شدید، قدردانی می‌کنم. ان‌شاءالله بتوانیم دوباره شما را در عرصه هنر پیروز و درخشان ببینیم.الهام پاوه‌نژاد - بازیگر تلویزیون - نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: مهرانه مهین‌ترابی حق بزرگی گردن من دارند. امروز جای خیلی‌ها اینجا خالی است. تمام دوستانی که در مجموعه همسران و خانه سبز که با بانو مهین ترابی خاطره ساختند.او در ادامه با تعریف خاطره‌ای از دوران فیلمبرداری یکی از سریال‌ها افزود: مهرانه مهین‌ترابی علاوه بر تمام ویژگی‌های حرفه‌ای که من با ایشان کار کردم یک ویژگی جالب داشتن و آن این بود که راحت می‌خوابیدند. شما حق خواهر بزرگتر گردن من دارید و همیشه در قلب من جای ویژه‌ای دارید.
 
(تصاویر) جشن تولد مهرانه مهین‌ترابی
 
اکرم محمدی - بازیگر سینما و تلویزیون - نیز در ادامه این مراسم گفت: واقعاً شایسته است که برای مهرانه واژه بانو را به کار ببرم. مهرانه عزیز را مثل خواهر دوستش دارم. گاهی اوقات آدم‌ها در ارتباطات همدیگر را کم می‌بینند ولی ارتباط به قدری قوی است که من ایشان را مثل روز اول دوستش دارم و امیدوارم همیشه باشد و از کارهایش لذت ببریم.
 
(تصاویر) جشن تولد مهرانه مهین‌ترابی
 
همچنین، مرضیه برومند - نویسنده و کارگردان تئاتر - با بیان اینکه "من دوبار با خانم مهین‌ترابی کار کردم"، گفت: تنها کسی که در این جامعه ایران از نظر فیزیک صدا و بازی در سریال همه بچه‌های من مناسب بود ایشان بودند و اگر این فیلم را بازی نمی‌کردند این فیلم به خوبی ساخته نمی‌شد.
 
(تصاویر) جشن تولد مهرانه مهین‌ترابی
 
برومند با بیان اینکه "خوشحالم در محفلی هستم که همه درس خوانده هستند"، گفت: متاسفانه الان دو سوم کسانی که مشغول به کار هستند اطلاعاتی ندارند ولی مهرانه کسی است که بسیار با تکنیک و باهوش است و من دوست دارم که مهرانه کار کند. امیدوارم سریال‌های بهتری ساخته شود و قدر این دوستان دانسته شود.
 
(تصاویر) جشن تولد مهرانه مهین‌ترابی
 
مرضیه برومند در پایان سخنانش هدیه خود را به مهرانه مهین ترابی تقدیم کرد.
 
(تصاویر) جشن تولد مهرانه مهین‌ترابی
 
در ادامه، هوشنگ مرادی کرمانی - قصه‌گو و قصه‌پرداز - با بیان اینکه تولد یک هنرمند زمانی شروع می‌شود که کار هنری‌اش در معرض دید قرار بگیرد، افزود: شما کاریزما دارید و روی پرده می‌درخشید.
 
(تصاویر) جشن تولد مهرانه مهین‌ترابی
 
بهروز بقایی - نویسنده، کارگردان و بازیگر تلویزیون - نیز با عرض تبریک با مهین ترابی گفت: فقط می‌گویم خیلی دوستت داریم.او به درخواست مهمانان حاضر، ترانه‌ای خواند.پرستو گلستانی - بازیگر سینما و تلویزیون - نیز اظهار کرد: خوشحالم که در این جمع هستم و تولدت را تبریک می‌گویم.او با اشاره به خاطره‌ای از سال ۱۳۶۸ گفت: در تئاتر بلبل سرگشته نقش ماه‌گل را بازی می‌کردم و مهرانه نقش زن‌بابای من را داشت که مهرانه هر شب در این نمایش من را کتک می‌زد اما در پایان اجرا و پشت صحنه از من عذرخواهی می‌کرد.
 
(تصاویر) جشن تولد مهرانه مهین‌ترابی
 
 
این بازیگر در ادامه افزود: ایشانی جزو بازیگرانی هستند که اخلاق بسیار حرفه‌ای و انسانی دارند و همیشه نان بازویشان را می‌خورند.همچنین، افسر اسدی - بازیگر - در ادامه این مراسم گفت: من هیچ وقت سعادت این را نداشتم که با ایشان در یک کار مشارکت کنم. البته خاطرات من از مهرانه کم نیست، برای مهرانه عزیز آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون دارم.
 
(تصاویر) جشن تولد مهرانه مهین‌ترابی
 
در ادامه این مراسم، کلیپی از عکس‌های مهرانه مهین‌ترابی پخش شد.در ادامه، محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: خوشحالم که در ۲۵ تولدماه بالاخره تولد یکی از بانوان ما هم در این برنامه گرفته شد. مهرانه مهین‌ترابی یکی از هنرمندان تراز اول کشور است و نظیر سریال‌های همسران، دیگر در تراز این سریال نداشتیم. هدف ما از این برنامه معرفی هنرمندان عزیز کشور به نسل جوان است.
 
(تصاویر) جشن تولد مهرانه مهین‌ترابی
 
شهرداری و سایر شهرها هم باید به تأثیر از شهرداری تهران هر ماه برای هنرمندان شهرشان نیز تولد برگزار کنند. در پایان این مراسم مهرانه مهین‌ترابی شمع کیک تولد خود را فوت کرد و مهمانان هدایای خود را تقدیم او کردند.
 
(تصاویر) جشن تولد مهرانه مهین‌ترابی
 
در پایان این مراسم مهرانه مهین‌ترابی ضمن تشکر از مهمانان گفت: من همیشه دوست داشتم تا خیلی بیشتر هوای یکدیگر را داشته باشیم چون همه ما به هم وابسته‌ایم و سرنوشت ما به هم گره خورده است.بهزاد فرهانی، سیامک اطلسی، اکبر عالمی و حسین محجوبی از دیگر مهمانان حاضر در این مراسم بودند.