به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۲۱ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب : ۱۳۸۱۶۵
رقابت‌های جام جهانی نوجوانان- هندوستان

ایران 3 کاستاریکا 0؛ صعود مقتدرانه

گروه ورزشی: تیم ملی نوجوانان فوتبال ایران موفق شدند حریف سوم خود را نیز با سه گل در هم بکوبند تا با کسب 9 امتیاز ممکن از گروه خود به عنوان تیم اول صعود مقتدرانه ای داشته باشند.
ایران 3 کاستاریکا 0؛ صعود مقتدرانه
به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال نوجوانان ایران در سومین بازی خود در رقابت‌های جام جهانی نوجوانان به مصاف کاستاریکا رفت و توانست کار این تیم را در همان نیمه اول یکسره کند.
 
تیم نوجوانان ایران:  ترکیب: علی غلام‌زاده، طاها شریعتی، امیرحسین اسماعیل‌زاده، علی ستاوی، احمد جلالی، محمد غبیشاوی، علی داوران، امیرحسین حسین‌زاده، سبحان خاقانی، یونس دلفی و الهیار صیادمنش سرمربی: عباس چمنیان
 
ایران که در دو دیدار قبلی خود برابر گینه با نتیجه 3 بر یک و برابر آلمان با نتیجه 4 بر صفر به پیروزی رسیده و صعودشان به مرحله بعدی را قطعی کرده است، توانست در همان نیمه اول کاستاریکا را تحت تاثیر قرار دهد. دیداری که سه امتیاز آن با توجه به پیروزی های قبلی و صدرنشینی ایران ارزش چندانی نداشت؛ اما باز هم نوجوانان ایران از ابتدا هجومی در میدان حاضر شدند و دروازه کاستاریکا را مورد هدف قرار دادند و دو بار موفق شدند گلزنی کنند تا صدرنشینی خود را مستحکم کنند.  یونس دلفی ستاره ایران در نیمه اول این بازی بود که توانست با حرکات ویرانگر خود دو ضربه پنالتی به دست بیاورد و گل های ایران را پایه ریزی کند. دو پنالتی ایران در دقیقه 25 و 29 توسط محمد غبیشاوی و طاها شریعتی به ثمر رسید تا نوجوانان ایران نیمه اول را با پیروزی به اتمام برسانند. 
 
اما در نیمه دوم باز هم نوجوانان ایران موفق شدند خود را به عنوان تیم برتر معرفی کنند. حملات پیاپی از همان دقایق ابتدایی دروازه کاستاریکا را هدف گرفتند و می توانستند حداقل سه بار دیگر دروازه حریف را باز کنند. در نهایت در حالی که مدت زمان زیادی تا پایان بازی نمانده بود بازیکنان خوب کشورمان موفق شدند گل سوم را به ثمر برسانند و در نهایت در حالی که بازهم می شد تعداد گل های ایران بیشتر شود، نوجوانان ایران رضایت دادند با همین سه گل به کار خود پایان دهند. در دیگر دیدار این گروه تیم نوجوانان آلمان به سراغ تیم گینه رفت و موفق شد آن بازی را با حساب سه بر یک به سود خود به پایان برساند و بدین ترتیب ایران، آلمان، گینه و کاستاریکا تیم های اول تا چهارم این گروه را تشکیل دادند.  در نیمه دوم وحید نامداری از دقیقه 46 به جای یونس دلفی و مجید نصیری به جای امیر اسماعیل زاده به میدان آمدند؛ محمد سرداری از دقیقه 72 جایگزین سبحان خاقانی شد.
 
 
شرح گل ها:
 گل اول (دقیقه 25): حرکت دلفی در گوشه راست محوطه جریمه کاستاریکا کاپیتان این تیم را مجبور کرد تا او را با خطا متوقف کند. محمد غبیشاوی کاپیتان ایران پشت ضربه قرار گرفت و توپ را خلاف جهت حرکت دروازبان کاستاریکا به گوشه راست دروازه فرستاد.
 

 
گل دوم (دقیقه 29): دلفی یک بار دیگر حرکت سریعی به سمت دروازه داشت که در کنج محوطه جریمه مدافع حریف او را شارژ کرد تا دومین ضربه پنالتی برای ایران به دست آید. این بار طاها شریعتی پشت ضربه ایستاد و او هم ضربه خود را به سمت راست فرستاد. با وجود تشخیص مسیر دروازبان او نتوانست ضربه شریعتی را مهار کند تا گل دوم ایران هم به دست بیاید.
 
گل سوم(دقیقه 89): حرکت دیدنی محمد سرداری بین مدافعان کاستاریکا باعث شد وی پس از جا گذاشتن مدافعان این تیم با دروازه بان روبرو شود و او را نیز از پیش رو بردارد و سپس توپ خود را وارد دروازه حریف کند.