به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۱۰:۱۹
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب : ۱۴۰۱۵
اقدام اخلاق جنابعالی بسیار بزرگوارانه و با ارزش بود

آیت‌الله موسوی اردبیلی از عارف تقدير كرد

گروه سياسي: معاون اول دولت اصلاحات در جریان سفر به مشهد مقدس با آیت الله موسوی اردبیلی که دردفتر خود در این شهرحضور داشت دیدار و گفت‌وگو کرد.
آیت‌الله موسوی اردبیلی از عارف تقدير كرد
به گزارش امید، در این دیدار آیت الله موسوی اردبیلی خطاب به محمدرضا عارف گفت:اقدام اخلاق جنابعالی بسیار بزرگوارانه و با ارزش بود البته با توجه به شناختی که داشتم این کار شما دور از انتظار نبود. این مرجع تقلید با بیان اینکه فضای خوبی بعد از انتخابات در کشور ایجاد شده است بر رسیدگی به مطالبات مردم از سوی دولت منتخب تاکید و برای دکتر عارف آرزوی توفیق و سربلندی کرد. عارف نیز در این دیدار با اشاره به نقش تاثیر گذار مردم در خلق حماسیه سیاسی اظهار امیدواری کرد مسئولان در حفظ سرمایه شکل گرفته تلاش کنند. در این دیدار همچنین درباره مسائل روز کشور بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۴:۲۴
درود بر موسوی اردبیلی مواضع ایشان در سال 88 و امسال نشان داد همیشه از مراجع قابل اعتماد مردم هستند...
و زنده باد مرد اخلاق دکتر محمد رضا عارف
از اون جایی که خیلی دوست دارم عارف معاون اول بشه اما منطقی هستش عارف 2 سال بعد برای ریاست مجلس تلاش کنه چون هم از فیلتر شورای نگهبان عبور می کنه و همچنین بین مردم محبوبیت خاصی پیدا کرده... (95850)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۷:۴۹
آقاجون تو جز دورود فرستادن کار دیگه ای بلد نیستی ؟!
سرویسمون کردی (95988)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۸:۵۲
میشه بفرمایید مواضع ایت الله اردبیلی در فتنه ۸۸ چی بود ؟ (96018)
آرش
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۲۳:۵۶
دادا تو که عالم همه چیز هستی بگو.... اگه بلد نیستی صبر کن فردا کیهان کمکت میکنه که بگی (96173)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۴:۳۳
اگر ائتلاف نمی شدو عارف در صحنه می ماند و روحانی کنار می رفت الان ایشان رییس جمهور بودند

بی خود اصلاح طلبان ترسیدند
واقعیت این بود که قالیباف و جلیلی مورد اقبال عمومی نیستند و نبودند پس هر کسی از این دو نفر می ماند رییس جمهور می شد

تازه خیلی ها هم به دلیل ملبس بودن آقای روحانی به لباس روحانیت به ایشان رای ندادند و به قالیباف و رضایی رای دادند

در هر صورت امیدوارم از ایشان(عارف)در کابینه استفاده بشود

ایشان فرد اخلاق مدار و مظلومی هستند (95860)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۴:۳۴
عارف پروفسوره بابا،دیگه انتظار این همه بزرگواری میشه ازش داشت،اینقدر با کمالات و علم که کتاباشو تو دانشگاه از حدود علم ما خارجه،سطحش واقعا بالاست،واقعا با سوادو کمالاته،بدون تعصب میگم (95861)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۵:۰۱
اینقدر بدش کنید تا بترکه
بابا والله دارد اشتباه میکنید
به خدا ظرفیت افراد محدوده
به خدا اگر آدم به خود باوری برسه نمیتونه خودش رو کنترل کنه
دیدید سر احمدی نژاد چی آمد
بابا آدم با این تعریف ها توهم میزنه
بنده خدا یک کاری کرد که تو علم سیاست عرف است همین و بس (95883)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۵:۴۹
فعلا که فقط در حد حرف زدنه! کسی خونه و ماشین بنامش نکرده! چیه جوش آوردی؟! (95916)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۷:۰۴
عرف است؟؟ هه هه هه خندیدیم. همین امسال اردوگاه اصولگراها رو ندیدی؟ (95954)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۷:۳۶
دقیقا بزرگ کردن افراد مشکل سازه (95980)
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۷:۳۷
یادت باشه دفعه دیگه آقای احمدی نژاد و آقای عارف رو باهم مقایسه نکنی که تفاوت از زمین تا آسمان است (95981)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۷:۵۱
ایول ، حرف درستی زدی (95989)
داود
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۹:۵۱
بنده خدا هیچ کاندیدایی اندازه این اقا مردم تشویق نکرد به حضور پای صندوق های رای
سال 88 همه جور توهین به مردم و اصلاح طلبها کردبن از گاو و گوسفندی که اقای علم الهدی کفتند تا خز خاشاکی اقای احمدی نژاد . به 4 سال بعدش فکر نکردین اصلا کسی نمیخواست رای یده.
اما اقای عارق گفتند با صندوق ها قهر نکنید بیاین پای صندوق تقلبی در کار نیست و ... از همه در خواست کردند.
شما اصولگراها و همه مردم ایران و ... به گردن این ایشون حق دارین خیلی
اصلاح طلبها از شما یه اصولگرایی پایندتر بودند! (96049)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۵:۰۴
انشاء الله آقای عارف در دولت جدید هم عضو کابینه باشند تا بتوانند از تجربیاتشان برای خدمت به کشور استفاده کنند. (95885)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۵:۴۷
فقط ریاست مجلس دهم (95914)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۵:۵۳
سلام بر عارف (95919)
سینا از شیراز
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۶:۱۸
جانم فدای رهبر
جناب آقای بیژن مقدم مدیر مسئول محترم روزنامه وزین جام جم
مقاله شما با عنوان (فرار از گذشته) در خصوص حوادث بعد از انتخابات 88 و نیز توصیه های آمرانه به آقای خاتمی را خواندم. با شناختی که از شما دارم انتظار می رفت منطقی و فراگیر به موضوع نگاه کنید اما به نظرم مقاله تان بسیار ناقص است.
حوادث ناخوشایند مربوط به انتخابات 88 که از آن به عنوان (فتنه) یاد می شود، مانند یک کوه یخی شناور است. فتنه متاسفانه خسارات زیادی به نظام وارد کرد و هزینه های قابل توجهی به مردم، انقلاب، مسئولین و نهادهای قانونی تحمیل نمود. خوشبختانه با درایت رهبری موضوع در حال حاضر خاتمه یافته تلقی می گردد اما برای پرهیز از تکرار باید کل جریان، به صورت همه جانبه بررسی و علت یابی گردد. اغتشاشات و آشوب های خیابانی که بعد از اعلام نتایج صورت گرفت قطعا ناپسند و خارج از شان انقلاب مردمی و اسلامی ما بود و به هیچ وجه قابل دفاع نیست اما وقتی فتنه را به کوه یخی تشبیه می کنیم، این اغتشاشات، قسمت قابل رویت و شناور کوه است و اگر می خواهیم با فتنه مقابله کنیم، باید همه کوه یخی را در نظر بگیریم. ضرب المثلی است قدیمی که می گوید: "هر کس باد بکارد طوفان درو می کند" طوفان همان اغتشاشات 88 بود اما باد چه چیز بود؟ اگر از پاسخ به این سوال فرار کنید یا باز بخواهید توپ را به زمین دیگر بیندازید مشکل حل نمی شودو خودتان هم (فرار از گذشته) داشته اید! لازمه حل مشکل و در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای پرهیز از تکرار، این است که همه گروه ها و افراد مقصر، تقصیر خود را بپذیرند و عذرخواهی کنند. این که هر گروهی اشکالات گروه دیگر را برشمارد و بگوید دیگری باید عذرخواهی (یا به قول دوستان شما توبه) کند مشکلی را حل نمی کند. پس بهتر است مقاله جامع تری بنویسید و به این موارد که در واقع پایه های کوه یخی یا (باد) در ضرب المثل اشاره شده است هم توجه کنید.
الف) حمایت جانبدارانه اعضای شورای نگهبان که ناظر و داور انتخاباتند از یک کاندیدا . مانند اطلاعیه رسمی آیت الله یزدی و سخنرانی آقای الهام در میتینگ تبلیغاتی مصلای تهران. در حالی که این شورا به دلیل حساسیت فراوان مسئولیتش –چه به صورت فردی (تک تک اعضا) و چه مجموعه شورا- باید بیطرفی را مانند انتخابات اخیر کاملا رعایت می کردند.
ب) حمایت صداوسیما از یک کاندیدا و پخش مکرر سفرهای استانی و افتتاحیه های صوری مثل پل شهید کلانتری و راه آهن شیراز. در حالی که مثلا در انتخابات اخیر سفرهای استانی رئیس جمهور به صورت بسیار مختصر انعکاس یافت و افتتاح صوری هم نداشتیم یا نشان داده نشد.
ج) استفاده از رانت های دولتی توسط یک کاندیدا که شائبه خرید آرا را به وجود آورد مثلا دوهفته مانده به انتخابات در یک اقدام عجیب و بی سابقه حقوق کارمندان افزایش یافت و سهام عدالت پرداخت گردید با این پیام نهفته در آن که برای استمرار پرداخت، باید به این کاندیدا رای دهید. یا توزیع سیب زمینی رایگان که فقط نزدیک انتخابات سال88 صورت گرفت.
د) تهمت زنی یک کاندیدا در مناظره ها به افرادی که حضور نداشتند و عدم اجازه رسانه ملی به آنان برای دفاع از خود . همچنین ارائه آمار غلط و کارهای غیر متعارف مانند آوردن عکس همسر رقیب به مناظره.
ه) عدم اجازه برگزاری راهپیمایی قانونمند به گروه های قانونی منتقد و برخورد شدید نیروی انتظامی با معترضین که پخش تصاویر آن از شبکه های ماهواره ای لطماتی به حیثیت نظام وارد کرد. همچنین پدید آمدن فاجعه کهریزک.
و) اجازه برگزاری جشن انفرادی به کاندیدای پیروز و هواداران محترم شان و ادبیات نامناسب رئیس جمهور عزیز که به جای آب ، نفت بر آتش ریختند. به ویژه خس و خاشاک خواندن مخالفین و عدم توضیح بعدی اگر منظور دیگری داشتند.
ضمنا حوادث عاشورای حسینی قطعا ناشایست و مغایرشدید اعتقادات ما بود اما عاملین اصلی چه کسانی بودند؟ با توجه به اطلاعیه رسمی کاندیدای معترض مبنی بر احتمال انجام این کار توسط برخی گروه های دیگر و انتساب آن به اصلاح طلبان مانند آنچه که در قضیه کارناوال عاشورا http://fa.wikipedia.org/wiki/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%A7%D9%84_%D8%B9%D8%B5%D8%B1_%D8%B9%D8%A7%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7 قبلا اتفاق افتاده بود ، کاندیدای معترض رسما از آن اعلام برائت کرده و از هواداران خود خواسته بود "در صورت مواجهه با چنین صحنه هایی اطراف این افراد را خالی کنند و از کار آنان بیزاری بجویند" ((http://www.fardanews.com/fa/news/83845. اکنون سوال این است چرا عاملین آن علنا محاکمه و معرفی نشدند؟ (95935)
وحید
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۲۲:۳۱
در مورد پیش بینیهای کیهان از پروسه گام به گام سران فتنه چه نظری دارید؟ (96123)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۲۲:۳۶
متاسفانه شما هم یک طرفه به قاضی رفته اید؟ (96129)
حسین توسی
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۶:۴۲
افرین بر دکتر و ایت ا... (95948)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۷:۱۲
دوست عزیز ی که عارف رو با احمدی نژادمقایسه کرده اند .مقایسه ای منطقی به نظر نمیاد.عارف آدم باظرفیت بالا یی است.ودغدغه سرنوشت کشور درهمه عرصه های مدیریتی را دارد. (95958)
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۲۰:۲۷
چرا انقد دکتر عارفو بزرگ میکنید
همه یادمون هست اصلاح طلبا ایشونو اصلا اصلاح طلب نمیدونستن و تهدیدش کردن اگه کنار نره فرداش از روحانی حمایت میکنن
عارف خوب ولی دیگه بسه بخدا (96068)
بندرگناوه
۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ۱۸:۲۱
درود بر دكتر عارف به نظر من عارف بايد با درايت و محبوبيتي كه داره يك جريان بزرگ را بسازه و براي گرفتن كرسيهاي مجلس تلاش كنه چون ملت به مجلس مردم نهاد نياز وافر دارند نه مجلس گزينشي (95997)