به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۱:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۱۶ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۱۴۲۸۳۱

راهنمای یافتن بهترین تور نوروزی آنتالیا

گردشگری: با قرار گرقتن در ماه‌های پایانی سال، یکی از پیش‌بینی‌هایی که ایرانیان برای تعطیلات نوروزی خود دارند برنامه‌ریزی برای سفر و خرید تور برای آن است. به واسطه استقبال از تورهای نوروزی، تنوع تورهای ارائه شده نیز بالا بوده و این امر شاید علاوه بر حسن‌هایی که دارد باعث سردرگمی و سختی انتخاب شود.
اگر چه تنوع در محصولات عرضه شده می‌تواند انتخاب‌های بیشتری در اختیار مشتری قرار دهد اما گاهی عدم آشنایی با شرایط و ویژگی‌ها و گاه عدم تسلط بر جزئیات یک تور باعث اشتباه در انتخاب شود و از لذت سفر بکاهد. این موضوع درمسیرهای پرطرفدار نظیر تور آنتالیا نیز با شدت بیشتری وجود دارد. آژانس مقتدر سیر تابان، در این متن می‌کوشد تا ضمن بر شمردن عوامل اصلی، برخی جزئیات آن‌ها را تشریح کند تا مسافران با شناخت کامل در زمان انتخاب تور عمل کنند.
 


شناخت ویژگی‌های اصلی تور آنتالیا
هرتور مسافرتی که به مسافران عرضه می‌شود، دارای ویژگی‌های خاصی است. مجموعه‌ی این ویژگی‌هاست که می‌تواند قیمت و کیفیت سفر را بسیار متفاوت کند. هر چه آشنای با این عوامل دقیق‌تر باشد امکان خرید تورهایی که مسافر را در مقصد دچار مشکل می‌کند کم می‌کند.

  ▪فصل سفر
مقصدهای مختلف دارای فصل‌های مناسب متفاوت از یکدیگر هستند. برای آنتالیا بهتری فصل سفر در تابستان است زیرا گرمای هوا امکان استفاده از تفریجات آبی را فراهم می‌کند. اما آنتالیا به واسطه‌ی جاذبه‌های دیگری که دارد حتی در زمستان نیز مسافران زیادی را برای خود فراهم می‌کند. طبیعتا فصل‌های پرطرفدار قیمت‌های بالاتری به نسبت فصل‌های خلوت‌تر دارند. نوروز با آن‌که دمای هوا مانند تابستان گرم نیست اما وجود تعطیلات طولانی عاملی شده تا این فصل پر ازدحام‌ترین تاریخ در سفرهای آنتالیا در سال است.

  ▪تاریخ دقیق سفر
این‌که در چه فصلی سفر می‌کنید با آن‌که در قیمت موثر است اما تاریخ سفر نیز در هر فصل می‌تواند قیمت را به نسبت نرم آن فصل بالاتر ببرد. معمولا زمان‌هایی که تعطیلات طولانی‌تری دارد یا آن‌که مراسم خاصی در مقصد وجود دارد استقبال بیشتری وجود دارد. تعطیلات طولانی نوروز نیز از تاریخ‌هایی‌ست که بالاترین قیمت‌ها را در طول سال دارد. در همین زمان هم ۲۷ اسفند تا ۲ فروردین از تقاضای بیشتری برخوردار هستند.

  ▪ویژگی‌های هتل
در مسیر آنتالیا اگر بخواهیم مهم‌ترین عامل موثر در تورهای مسافرتی را در نظر بگیریم، هتل و مکان اقامتی خواهد بود. از آن‌جا که اکثر وقت مسافران در این مسیر صرف تفریحات و به خصوص تفریحات آبی می‌شود. وقتی یک مکان اقامتی دارای امکانات کامل نظیر ساحل اختصاصی، استخرهای سرپوشیده و روباز، حمام ترکی و سالن‌های ماساژ باشد، عملا مسافر نیازی به استفاده از این امکانات در بیرون از هتل را ندارد. اما ممکن است این فکر به ذهن خطور کند که هزینه‌ی تور بالا باشد. بسته‌های تورهای آنتالیا با سرویس ALL ارائه می‌شوند که علاوه بر وعده‌های غذایی شامل میان وعده‌ نیز می‌شوند اما در صورتی‌که از سرویس‌های MAX.ALL استفاده کنید تا هزینه‌های بخشی از تفریحات نیز از این طریق رایگان محاسبه شود.

  ▪ویژگی‌های پرواز
پرواز می‌تواند نقش آن‌چنان مهمی در سفر داشته باشد که کیفیت سفر را زیر و رو کند. پروازهای مسیر آنتالیا در فصل‌های پر سفر ازتنوع بسیار زیادی بر خوردار است.
به گزارش ویرلن؛ ایرلاین‌های ایرانی و ترک نظیر قشم ایر، آتا، اطلس‌جت، فریبرد و سان‌اکسپرس در این مسیر به مسافران خدمات ارائه می‌کنند. علاوه بر ایرلاین ساعت پروازی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌بایست به گونه‌ای انتخاب شود که حداکثر زمان ممکن را در مقصد حضور داشته باشند. پروازهای ترک و ساعات پروازی مناسب از قیمت بالاتری به نسبت سایر موارد برخوردار هستند.

  ▪طول و مدت سفر
یک سفر خوب به آنتالیا حداقل نیاز به ۶ شب برای تفریح و گشت و گذار دارد. این زمان معمولا در طول سال وجود دارد. در عید نوروز نیز بسته‌ها با این زمان نیز عرضه می‌شوند اما برخی بسته‌ها نیز تا ۱۰ شب نیز افزایش دارند.



  با توجه به شناخت کلی که نسبت به این عوامل پیدا شد، می‌بایست توانایی مالی و همچنین توقعات خود در سفر را در نظر بگیرید و سپس با توجه به آن‌ها بهترین گزینه را از نظر عوامل و ویژگی‌های‌اش انتخاب کنید. مقتدر سیر امیدوار است که گامی هر چند کوچک در جهت بهبود کیفیت سفر شما در نوروز ۹۷ برداشته باشد.

انواع تورهای آنتالیا
حتما تا به حال واژه تور لحظه آخری آنتالیا به گوش شما خورده است. این نوع تور، بعد از تور عادی آنتالیا بیشترین تقاضا را دارد. از آن‌جا که امکانات این نوع تورها با تورهای عادی هیچ تفاوتی ندارد این استقبال معمولا زیاد است. اما محدودیت ظرفیت اجازه‌ی چنین اتفاقی را برای همه نمی‌دهد. پس ز این نوع تور محبوب، نوع خاصی دیگر از تور به مسافران خاص عرضه می‌شود که صرفا برای ایشان کیفیت سفر در بالاترین و لوکس‌ترین حالت ممکن آن اهمیت داشته و هزینه برای ایشان حائز اهمیت نیست، برای چنین مقصودی تور لاکچری آنتالیا عرضه می‌شود.انواعی که در بالا توضیح داده شد، در حقیقت در تمام طول سال برگزار می‌شود. اما در کنار این انواع،برخی دیگر در مناسبت‌های خاص در مبدا و مقصد برگزار می‌شود که از این دست می‌توان به تورهای نوروزی و تور نمایشگاهی اشاره کرد.

ویژگی‌های تورهای آنتالیای مقتدر سیر
در طول سال و به خصوص در ایام نوروز، آژانس مقتدر سیر، به عنوان مجری مستقیم تور آنتالیا خدمات ویژه و خاصی را برای مسافران خود فراهم کند. در سال جاری نیز، مقتدر سیر با چارتر ایرلاین‌های سان‌اکسپرس و اطلس‌جت ترکیه، به این هدف خود نزدیک‌تر شده است. این ایرلاین‌ها دارای کیفیت بسیار بالایی بوده و همچنین به دلیل فروش به عنوان مجری مستقیم هزینه‌ها رقم منصفانه‌تری خواهد داشت. در کنار این موارد، ایرلاین‌های دیگر نیز به مسافران گرامی عرضه می‌شود تا تمامی افراد با تمامی سلیقه‌ها امکان خرید تور از مقتدر سیر را داشته باشند.
 


شرایط تورهای نوروز آنتالیا ۹۷
از معدود زمان‌هایی که مسافران می‌خواهند از مدت زمان زیادی قبل از سفر، از چند و چون تورهای مسافرتی مقصد خود آگاه شوند عید نوروز است. مسافران می‌خواهند در صورت امکان نسبت به زرو اقدام کرده و خیال خود را برای تعطیلات راحت کنند. با توجه به چنین خواسته‌ای، آژانس‌ها نیز بسته‌های تور آنتالیا که برای نوروز تهیه شده را در میانه‌های دی ماه به بازار عرضه می‌کنند. بخش عمده‌ای از تورها با ویژگی‌های مناسب و خوب تا پایان بهمن ماه به فروش می‌رسند و سایر مواردی که باقی می‌مانند با تاریخ‌های پروازی اصلی نیستند، یا ایرلاین درجه یکی ندارد یا نهایتا هتلی که مورد نظر مسافر هست را ممکن است نداشته باشد. با این حال بهتر است که در اولین فرصت نسبت به خرید تور آنتالیا نوروز 97 اقدام کنید.