به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۳۰ ساعت ۲۱:۰۸
کد مطلب : ۱۴۳۴۰۳

بعد از اعلام سقوط هواپیما تلگرامش را چک کرده!

بعد از اعلام سقوط هواپیما تلگرامش را چک کرده!
گروه جامعه: «حسن شمشادی»، خبرنگار صداوسیما، در بادداشتی تلگرامی با عنوان «ابهام کامل» نوشت:  یک فروند هواپیمای مسافربری شرکت آسمان دیروز یکشنبه، از تهران عازم یاسوج شد، که هرگز به مقصد نرسید. در پی سقوط این هواپیما، تاکنون صدها خبر از مسئولان محلی و کشوری منتشر و برخی ازآنها، تکذیب شده است اما ادعاهای اعضای خانواده و دوستان یکی از مسافران این پرواز، بسیاری از این خبرها را از اساس زیر سوال مي‌برد.

نام این مسافر، حسین رستمی تقی دیزج اهل استان اردبیل و ساکن ملارد است که برای کار به یاسوج سفر مي‌کرد. بنا بر اعلام مسئولان امر، هواپیمای مسافربری ATR72 ساعت ۸ صبح از فرودگاه مهرآباد تهران برخاسته و پنجاه دقیقه بعد از روی صفحه رادار محو شده است. این درحالیست که ساعت ۸:۵۶ دقیقه یکی از دوستان حسین رستمی در یاسوج که منتظر اوست، با شماره اش تماس مي‌گیرد، تلفن زنگ مي‌خورد و سی ثانیه ای به صورت قطع و وصل شدید با او صحبت مي‌کند.

عجیب تر از تماس اول، تماس دوم این شخص با آقای رستمی است، این تماس در ساعت ۹:۲۸ دقیقه صورت مي‌گیرد. این بار بر خلاف بار اول، صدای آقای رستمی بسیار واضح و بدون قطع و وصل است و ۱:۱۲ دقیقه به طول مي‌انجامد. آقای رستمی به دوستش مي‌گوید: نزدیک فرودگاه هستیم وهواپیما به زودی مي‌نشیند. فرد تماس گیرنده مي‌گوید حتی با آقای رستمی شوخی قومیتی هم کردم و او هم به سبک خودم پاسخ مرا داد. او مي‌گوید: من خودم بخاطر اینکه مبادا مهمانداران هواپیما به دوستم چیزی بگویند، با آقای رستمی خداحافظی کردم و تماس پایان یافت.

این در حالیست که دو عضو خانواده آقای رستمی مي‌گویند، آخرین باری که ایشان صفحه تلگرامش را چک کرده ساعت ۹:۴۸ است ! آنچه به عنوان ابهام_کامل در این میان مطرح است این است که چگونه یکی از سرنشینان این هواپیما در این ساعت ها تماس تلفنی داشته و برای آخرین بار در ساعت ۹:۴۸ تلگرامش را چک کرده اما مسئولان مي‌گویند این هواپیما ساعت ۸:۵۰ از صفحه رادار محو شده و حتی یکی از مسئولان شرکت آسمان از برخورد این هواپیما با کوه در این ساعت خبر داده است؟!
براستی در آن ساعت و در بالا یا نزدیکی های فرودگاه یاسوج چه اتفاقی افتاده، و خلبان با تجربه ای همچون حجت الله فولاد، چه دید و چه تصمیمی گرفت که در نهایت به سقوط هواپیمایش منجر شد ؟!

پی نوشت:
یک: ابهام کامل برگرفته از سخنان جناب آخوندی وزیر راه و شهرسازی است که امروز در سفر به یاسوج گفت: در یک کلام بگویم که در یک ابهام کامل هستیم و هیچ چیز برای ما مشخص نیست !!
دو: آنچه گفته شد بر اساس مصاحبه با دو تن از نزدیکان و دوستان آقای رستمی و مدارک و مستندات آنان است.
سه: گمانه زنی ها و اظهارات دستکم دو مسئول فرودگاهی نزد اینجانب محفوظ است که بر ابهام های این ابهام کامل مي‌افزاید، اما تا قطعی و مسجل شدن موارد مطرح شده، از انتشار آنها معذورم.
دوشنبه سی ام بهمن نود و شش
ساعت ۱۶. تهران