به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۰۳ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب : ۱۴۳۵۵۹

بهترین های اروپا برای ادامه تحصیل

گروه جامعه: انتخاب دانشگاه و کشور مناسب برای تحصیلات، سرنوشت علمی بسیاری از دانشجویان را رقم می‌زند. کدام دانشگاه از لحاظ علمی بهتر است؟ هزینه زندگی در کدام کشور کم‌تر است؟ در کدام‌یک از کشورها می‌توان همزمان با تحصیل، کار دانشجویی پیدا کرد؟
بهترین های اروپا برای ادامه تحصیل
به گزارش یورونیوز، تحصیل در خارج از کشور هدف بسیاری از دانشجویان و دانش‌آموزان است. کسب تجربه و محیطی تازه در کشوری دیگر و متفاوت با آنچه در کلاس‌های درس شهرهای خود تجربه کرده است. انتخاب دانشگاه و کشور مناسب برای تحصیلات، سرنوشت علمی بسیاری از دانشجویان را رقم می‌زند. کدام دانشگاه از لحاظ علمی بهتر است؟ هزینه زندگی در کدام کشور کم‌تر است؟ در کدام‌یک از کشورها می‌توان همزمان با تحصیل، کار دانشجویی کرد؟ این سوالات در انتخاب شهر و دانشگاه برای دانشجویان اهمیت بسزایی دارد.

وبسایت Study.EU در آخرین رتبه‌بندی های خود، بهترین مقاصد تحصیلی اروپا را از جوانب مختلف سنجیده است. در این گزارش ۳۰ کشور اروپایی از لحاظ سطح علمی دانشگاه‌ها، سکونت و کار دانشجویان و میزان جذابیت برای دانشجویان بین‌المللی بررسی شده‌اند.

رتبه بندی کلی؛ آلمان اول، بریتانیا دوم، فرانسه سوم
رتبه بندی کلی کشورهای اروپایی برای بهترین مقصد تحصیلات دانشگاهی، شامب کیفیت آموزش، هزینه آموزش، زندگی و شغل، کیفیت زندگی و شانس ماندن پس از فارغ‌التحصیلی و کار کردن در این کشورها می‌شود. در این رتبه‌بندی آلمان با سیستم دانشگاهی رایگان و رتبه آموزشی بالا در سطح بین‌المللی، مقصد اول دانشجویان خارجی است.

بریتانیا با داشتن رتبه آموزشی بالا در دانشگاه‌ها و تضمین زندگی و شغل در جایگاه دوم است اما این کشور در زمینه هزینه مناسب دانشگاه‌ها از میان سی کشور، آخر است و گمان می‌رود که اجرای برکسیت (خروج از اتحادیه اروپا) تاثیر بیشتری بر این موضوع بگذارد. تحصیل در خارج از کشور هدف بسیاری از دانشجویان و دانش‌آموزان است. کسب تجربه و محیطی تازه در کشوری دیگر و متفاوت با آنچه در کلاس‌های درس شهرهای خود تجربه کرده است.

بهترین کشورهای اروپایی برای ادامه تحصیل را بشناسیم (+جدول)

بهترین کشورهای اروپایی برای ادامه تحصیل را بشناسیم (+جدول)
فرانسه با داشتن مزیت هزینه مقرون به صرفه دانشگاه برای دانشجویان، بالاتر از هلند در رتبه سوم قرار می‌گیرد. لهستان نیز در ده سال گذشته به مقصدی مقرون به صرفه برای تحصیل دانشجویان تبدیل شده است. این کشور با افزایش گزینه دانشگاه‌های انگلیسی زبان، در سال گذشته توانست میزان جذب محصلان خارجی را از ۱۲ هزار، به ۶۵ هزار نفر برساند.

 بهترین کشورهای اروپایی برای ادامه تحصیل را بشناسیم (+جدول)
مرجع : عصر ایران
برچسب ها: تحصیل در اروپا