به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۰۵ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب : ۱۴۳۷۱۸
برادر یکی از جانباختگان پرواز تهران- یاسوج:

چرا باید از هواپیمای کهنه استفاده شود؟

گروه جامعه: برادر یکی از جانباختگان پرواز تهران- یاسوج گفت: چرا باید از هواپیمایی که عمر مفیدش تمام شده استفاده شود؟
«محمد علی راد» افزود: برادرم شب قبل از حادثه با خانواده اش تماس تلفنی داشت و گفت که فردا به یاسوج میایم. وی اظهارکرد: چرا باید از هواپیمایی که عمر مفیدش تمام شده، استفاده شود تا چنین حوادثی پیش بیاید؟ هواپیمایی که پروازهای فرودگاه یاسوج را انجام می داد خراب و فرسوده بود. برادر اردشیر راد از جانباختگان پرواز تهران- یاسوج خاطرنشان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای منابع خدادادی و سرمایه های ملی است که باید بیشتر از  این به امور زیربنایی و زیرساختی این استان توجه شود چراکه این استان محروم نیاز به توجه ویژه دارد.

راد تصریح کرد: باید مسئولان برای مردم احترام قائل شوند و اگر این فرودگاه هواپیمای استاندارد داشت این حادثه پیش نمی آمد. آیا جان انسانها ارزش داشتن یک هواپیمای استاندارد را نداشت؟. وی ادامه داد: برادرم همیشه با پرواز شیراز سفر می کرد اما در این دفعه در آخرین لحظه بلیط پرواز خود را تعویض کرد و با پرواز تهران- یاسوج" آمد. بلیط پرواز شیراز- تهران را داشت که قرار بود روز دوشنبه، 30 بهمن مجددا برای شرکت در جلسات ورزشی به تهران برگردد.

این برادر یکی از جانباختگان پرواز تهران- یاسوج عنوان کرد: چند بار هواپیمای فرودگاه یاسوج با مشکلاتی مواجه و پروزاهای آن نیز لغو شد چرا مسئولان فکری برای ارتقاء و یا تعویض هواهیمای آن نکرده اند تا اینکه جان 66 نفر را گرفته است. با این وضعیت وقوع همچون سانحه ای قابل پیش بینی بود و مسئولان با توجه به وضعیت هواپیما می دانستند که در یک روزی بیش از 60نفر جان خود را در این هواپیما از دست می دهند.

راد تاکید کرد: در صورتی که وضعیت هوا مساعد نبود پرواز تهران- یاسوج و بلعکس لغو می شد اما روز یکشنبه، 29 بهمن ماه(روز سقوط پرواز تهران- یاسوج) با وجود مساعد نبودن وضعیت جوی این پرواز لغو نشد که مسئولان مربوطه باید پاسخگو باشند چرا در این خصوص اقدام نشد و اجازه پرواز دادند.

وی بیان کرد: حادثه سقوط پرواز تهران- یاسوج به وقوع پیوست و جانباختگان این حادثه که اکثرا افراد علمی و نخبه بودند، دیگر باز نمی گردند اما از مسئولان انتظار داریم با فراهم کردن زیرساختهای لازم در فرودگاه یاسوج و امور زیر بنایی استان کهگیلویه و بویراحمد از وقوع حوادث و اتفاقات بعدی جلوگیری کنند.

برادر اردشیر راد از جانباختگان پرواز تهران- یاسوج گفت: تلاش مسئولان اجرایی بحران حاضر در محل حادثه و همه نیروهای امدادی و کوهنورد قابل تقدیر است اما ناهماهنگی های وجود داشت و می توانستند برای جستجو و انتقال اجساد بهتر و زودتر عمل کنند.

راد افزود: در دو روز اول وقوع حادثه هوا مساعد بود که باید مسئولان تمام توان خود را بری انتقال اجساد می گذاشتند و باید مسئولان استان بجای کمک از 4 استان از استانهای بیشتر درخواست کمک می کردند چراکه این حادثه ملی بزرگ بود.

وی با اشاره به وضعیت تلفات جاده ای استان بیان کرد: جاده های ارتباطی استان کهگیلویه و بویراحمد وضعیت مناسبی نیز ندارند و مسئولان فکری برای ارتقاء محورهای مواصلاتی این استان کنند تا تلفات جاده ای استان کاهش یابد. برادر اردشیر راد از جانباختگان پرواز تهران- یاسوج اضافه کرد: حالا که ما عزیزانمان را از دست داده ایم و برگشتی هم ندارند مسئولان برای رفاه حال مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در جهت ایجاد زیرساختهای لازم بخشهای مختلف جاده ای، ریلی، هوایی و ... چاره ای اساسی و جدی بیندیشند تا شاهد سوانح و حوادث کمتری در این استان باشیم.

لازم به ذکر است که اردشیر راد، رئیس هیئت والیبال استان کهگیلویه و بویراحمد و کارمند پزشکی قانونی استان و از جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج بود.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: سقوط هواپيما