به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۰۸ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب : ۱۴۴۰۳۹

باران و برف نیمی از کشور را در برمی‌گیرد

گروه جامعه: سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور اعلام کرد، امروز و فردا باران و برف در بیش از نیمی از کشور می‌بارد.
باران و برف نیمی از کشور را در برمی‌گیرد
 این سامانه بارشی امروز سه ‌شنبه، مرکز و شرق کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و فردا چهارشنبه نیز غالب مناطق کشور بر اثر این سامانه ابری و بارانی خواهند شد. امروز بارش ها در آذربایجان های غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، زنجان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، همدان، مرکزی، غرب فارس، ارتفاعات شمال خوزستان، ارتفاعات البرز در استان قزوین، تهران، البرز، ایلام، خوزستان، بوشهر و جنوب فارس صورت می گیرد. بارش ها فردا چهارشنبه هم برای کهگیلویه و بویراحمد، خراسان های شمالی و رضوی، شمال فارس، جنوب اصفهان، بخش هایی از کرمان ارتفاعات البرز در استان سمنان، بوشهر، جنوب فارس، هرمزگان و قسمت‌های مرکزی سیستان و بلوچستان و بخش هایی از یزد و خراسان جنوبی به‌وقوع می‌پیوندد.
همچنین با ورود جریانات خنک شمالی از امروز(سه ‌شنبه) شاهد کاهش دمای هوا و بارش باران و برف در نوار شمالی کشور خواهیم بود. امروز و فردا خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان نیز مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود و باید مسافران و صیادان به هشدارها توجه داشته باشند. طی امروز احتمال گرد و خاک در خوزستان هم وجود دارد.