به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۱۵ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب : ۱۴۴۶۷۰
با ادعای انقلابی بودن سیاه‌نمایی می‌کنند

نوبخت: برای خرید ارز اتوبوس اتوبوس آدم می‌آورند

گروه سیاسی: سخنگوی دولت گفت: برخی از رسانه‌ها ادعای انقلابی بودن از زبانشان آویزان است و با سیاه‌نمایی آماری را نشان می‌دهند. بله ما کاستی‌هایی داریم ولی چرا هی تکرار می‌کنند اقتصاد ما خراب است وضع درست نیست خب این‌ها هم حرف‌های ترامپ را تکرار می‌کنند.
نوبخت: برای خرید ارز اتوبوس اتوبوس آدم می‌آورند
محمدباقر نوبخت در نشست هفتگی خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه روزهای پایانی سال را سپری می‌کنیم، گفت: دو اقدام در دستور کار دولت قرار گرفته است؛ نخست این که جمع‌بندی اقدامات سال۹۶ را به انجام برسانیم که خود دارای دو بخش است که ابتدا اقدامات در یازده ماه سال است و بخش دیگر دو هفته پایانی سال است. وی ادامه داد: بر اساس گزارش خزانه تا سوم اسفند ماه جاری دویست و ۷۱ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی و جاری هزینه شده است که این رقم در سال گذشته دویست و ۱۱ هزار میلیارد تومان بود که می‌توان گفت دولت ۲۸ درصد بیشتر برای هزینه‌های عمرانی و جاری پرداخت کرده است.

سخنگوی دولت درباره محل این هزینه‌ها گفت: صد و ۸۰ هزار میلیارد تومان سال گذشته برای اعتبارات هزینه‌ای پرداخت شد که این رقم به دویست و ۷ هزار میلیارد تومان رسید که می‌توان گفت ۷ درصد افزایش داشته است. وی ادامه داد: برای تملک دارایی‌ها امسال سی هزار و ۸۹ میلیارد تومان پرداخت کردیم که این رقم در سال گذشته هجده هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که رشد ۶۳ درصدی را نشان می‌دهد.رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در سال جاری تاکنون هزار و ۷۶۵  میلیارد تومان برای کمک به حوادث غیرمترقبه پرداخت کردیم و تا سوم اسفند بیست و دو هزار ۸۰۰ میلیار تومان برای خرید اوراق و اسناد خزانه که منتشر کردیم، هزینه شد.وی خاطرنشان کرد: درباره‌ هزینه‌ها هر هفته دو گزارش می‌دهیم که اولی هزینه و پرداخت‌ها است و دیگری عملکرد است؛ انتشار این گزارش‌ها برای ایجاد اعتماد است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه خوشبختانه وضعیت بازار بورس خوب است و ما اوراق را با سود ۵\۲۰ درصد ارائه کردیم که این عدد بدون ریسک جذاب است، گفت: بخشی از پول‌های سرگردان یا در بانک سرمایه‌گذاری می‌شود و یا بازار اوراق سرمایه‌گذاری می‌شود که علاوه بر سود ۵\۲۰ برای مردم برای ما هم سوددهی دارد. وی تاکید کرد: بی مهابا نمی‌توانیم از بازار سرمایه استفاده کنیم، برای سازمان برنامه و بودجه مهم است که خود ناظر بر اوضاع باشد. ما انظباطی به کارهای خودمان دادیم و امسال توانستیم بیش از سی هزار و ۹۰ میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی پرداخت کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره اشتغال‌زایی گفت: نخست دادن تسهیلات به بخش‌های خصوصی و سپس دادن اعتبارات به طرح‌های عمرانی را داشتیم که نتیجه آن این شد که هم سال گذشته و هم امسال رشد سرمایه‌گذاری را داشتیم.وی ادامه داد: در پاییز سال ۹۶ حدود ۹۷۰   هزار نفر وارد بازار کار شدند.

نوبخت با بیان این که مرکز آمار مرکز رسمی، است: بعضی از رسانه‌ها می‌گویند آمار مرکز آمار که درست نیست این آمار دادن‌های اشتباه تشکیک در آمار نظام است که قابل پیگیری است، برخی از رسانه‌ها ادعای انقلابی بودن از زبانشان آویزان است و با سیاه‌نمایی آماری را نشان می‌دهند. بله ما کاستی‌هایی داریم ولی چرا هی تکرار می‌کنند اقتصاد ما خراب است وضع درست نیست خب این‌ها هم حرف های ترامپ را تکرار می‌کنند.وی درباره پرداخت تسهیلات از سوی نظام بانکی به بانک‌های سراسر کشور گفت: پانزده هزار و ۵۲۷ میلیارد به بیست و یک هزار ۹۶ بنگاه تسهیلات پرداخت شد. سی هزار میلیارد تومان هم برای طرح‌های دولتی پرداخت شده است.

از امروز پرداخت حقوق‌های اسفندماه  آغاز می‌شود
رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره پرداخت حقوق‌ها اظهار داشت: از امروز پرداخت حقوق‌های اسفندماه  آغاز خواهد شد و قصدمان این است که ظرف ۵ الی ۶روز آینده این کار را اتمام برسانیم .وی با اشاره به این که از محل مالیات‌ها و نفت دریافتی به خزانه وارد می‌شود، گفت: مبالغی که می‌ماند عمده تلاشمان این است که به طرح‌های عمرانی اختصاص دهیم. منتظریم مجلس محترم با شورای نگهبان مصوباتش را به قانون تبدیل کند.سخنگوی دولت تاکید کرد: آیین‌نامه‌های اجرای باید به صورت قانون دربیاید که تا ما بتوانیم آن را اجرایی کنیم مقصودمان این است که از ۱\۱\۹۷ آیین نامه‌ها را اجرایی کنیم.

سال آینده ۱۰ درصد به حقوق‌ها افزوده می‌شود
نوبخت خاطرنشان کرد: قصدمان این است که یک میلیون و ۳۳ هزار فرصت شغلی با اعتباراتی بالغ بر هفتاد و سه هزار ۴۰۰ میلیار تومان ایجاد کنیم.وی ادامه داد: ۷۱ هزار طرح و پروژه ناتمام داریم که ۶ هزار پروژه ملی و شصت و پنج هزار پروژه دیگر استانی است.سخنگوی دولت تاکید کرد: بخشی از پروژه‌ها ماهیتا دولتی هستند که جز دولت متولی دیگری ندارد، اما طرح‌های دیگری هستند که بخشی از آن‌ها دولتی و بخشی دیگر خصوصی است که به ۱۴ هزار طرح و پروژه می‌رسند و سال آینده صد و بیست هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی اختصاص داده است.رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: سال آینده ۱۰ درصد به حقوق‌ها افزوده می‌شود.

بنگاه‌داری بانک‌ها کم خواهد شد
نوبخت درباره اظهارات رئیس‌جمهور در مجمع بانکداری با بیان این که ابتدا آقای رئیس‌جمهور از خدمات بانک‌ها تشکر و قدردانی کرد، گفت: همان‌طور که آقای رئیس‌جمهور اعلام کردند مگر یک بانک چند شعبه می‌خواهد؟ این کار بخشی از منابع بانک را فریز می‌کند، بانک‌ها بنگاه‌داری می‌کنند و ان‌شاالله این کارها کم خواهد شد.وی ادامه داد: دولت سال گذشته ۱۳ هزار میلیارد تومان بدهی خود را به بانک‌ها پرداخت کرد و حدود ۲۹ میلیارد تومان به سرمایه بانک‌ها اضافه کرد که نظام بانکی را احیا کند.

سیاه‌نمایی دولت سیاه نمایی نظام است
نوبخت درباره شروط وزیر امور خارجه فرانسه و واکنش ایران گفت: ما بارها گفته‌ایم برجام غیرقابل تغییر است و اروپایی‌ها هم تایید کردند.وی ادامه داد: بعضی جاها اروپایی‌ها حرف‌هایی دارند که اگر این بحث در بخش بنیه دفاعی است گفته‌ایم که این بحث قابل گفت‌وگو نیست و از کسی اجازه نمی‌گیریم و قطعا از منافع خودمان دفاع می‌کنیم. مگر به فرانسوی‌ها نگفتیم که شما نباید در منطقه حضور داشته باشید، مگر به امریکا و انگلیس نگفتیم که حق فروش سلاح ندارید، نظام و دولت یک پارچه هستند سیاه‌نمایی دولت سیاه نمایی نظام است.

اختلافی بین دولت و نظام نیست
نوبخت با بیان اینکه رهبری از وزیر امور خارجه تمجید کردند، اظهار داشت: اختلافی بین دولت و نظام نیست. ما غنی سازی را در داخل داریم و این کار را تا ۴ درصد انجام می‌دهیم.وی تاکید کرد: اگر ترامپ کار اشتباهی انجام دهد در مدت زمان کوتاهی به غنی‌سازی ۲۰ درصد خواهیم رسید. مواضع ما مشخص است و به همه حقوق خود در این راستا رسیدیم و دنیا می‌داند چه کسی همه چیز را صادقانه بیان کرد و چه کسی زیر توافقات خود زد.

باید وزرای کار و راه را تکریم کرد
سخنگوی دولت درباره اعلام وصول استیضاح وزرای راه و شهرسازی گفت: اگر منظور این است که از دولت در خصوص این حق مجلس می‌پرسید می‌گویم حق مجلس است. اما اگر می‌گویند که عملکرد آن‌ها این است که توانستند وظایف خود را انجام ندهند، نظر دولت مخالف مجلس است. وی یادآور شد:مگر همین وزیر برای نوسازی ناوگان هوایی مورد تمسخر و هجمه قرار نگرفت؟ دیدید که برجام به سرانجام رسید وزیر راه قرار داد خرید ۲۰۰ دستگاه هواپیما را بست و یازده فروند را وارد کرد و یا  آقای دکتر ربیعی هنگامی که از کارگران صحبت می‌کند متوجه می‌شوید که از ته دل صحبت می‌کند نگران کارگران و بازنشستگان است.نوبخت ادامه داد: هفته پیش دیدید که آقای ربیعی به میان بازنشستگان رفت، باید چنین وزرای را تکریم کرد. وی ادامه داد: شما در نشست آقای رئیس جمهور دیدید که پرسیدند چرا رکود؟ این درست. مردم آخرین ورژن اعتماد خود را در انتخابات نشان دادند. دولت از دو وزیر خود دفاع می‌کند.

کلمات تقطیع شده در رسانه‌ها نشان می‌دهد برخی در اردوگاه انتخابات باقی مانده‌اند
سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آقای جهانگیری گفت جلسات ستاد مبارزه با فساد چند ماهی است تشکیل نمی‌شود و دلیل ان اتفاق چیست، گفت: این را نمی‌دانم چرا این جلسات تشکیل نمی‌شود، شاید گاهی اوقات من هم وقت نکنم که در این جلسات شرکت کنم. دلیل را می‌پرسم و می‌گویم.وی در خصوص مطرح شدن دوباره استعفای معاون اول رئیس‌جمهور و برخی از جابه‌جایی‌ها در دولت گفت: این سخنان غیر واقعی است و به دفعات هم تکرار شده است. نمی‌دانم چرا این تلاش‌ها انجام می شود وقتی کلمات در رسانه‌ها تقطیع می‌شود نشان دهنده آن است که در اردوگاه انتخابات باقی مانده‌اند و به قول آقای رئیس‌جمهور یک قدم هم جلو نیامدند.سخنگوی دولت تاکید کرد: دکتر جهانگیری چهره محبوب فهیم دولت است ،ایشان یک شخصیت ویژه و ممتاز است و همه به او احترام می‌گذارند

مشخص است که چه کسانی پشت پرده موسسات مالی غیر مجاز هستند
نوبخت در خصوص معرفی عاملان موسسات مالی غیرمجاز گفت: قوه قضائیه باید در این خصوص اطلاع‌رسانی کند البته سران سه قوه ورود کرده‌اند و جلساتی دارند برای جبران آثار این مساله. اما مشخص است که چه کسانی پشت پرده موسسات مالی غیر مجاز هستند. به خاطر دارم زمانی دکتر سیف از وجود مؤسسات خبر داد و گفت اگر دست بزنیم مشکلات بیشتری به وجود می‌آید. بله این موضوع را می‌شود زیر فرش قائم کرد اما آقای دکتر سیف کار بزرگی انجام داد.

اتوبوس اتوبوس آدم می‌آورند برای خرید ارز
وی درباره اینکه گفته می شود دولت سربالا پاسخ سوالاتی نظیر بازار ارز را می‌دهد، بیان داشت: دولت سربزیر است و تلاش دارد حباب ارز را از بین ببرد در حالی که می‌دانیم اتوبوس اتوبوس آدم می‌آورند برای خرید ارز.نوبخت در مورد زمان پایان پروژه‌های ناتمامی که تعدادش به ۷۱ هزار مورد رسیده، تصریح کرد: چون منابع دولتی ناکافی است آمدیم از بخش خصوصی کمک گرفتیم که زودتر تمام شود. سخنگوی درباره عدم برخوردای ۲ هزار خانوار زلزله کرمانشاه از کانکس بیان داشت: حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان از پولی که دولت در سال جاری برای جبران حوادث غیرمترقبه داده است بخشی از آن مربوط به زلزله و کرمانشاه بوده است. تعداد کانکس‌های ارائه شده قابل ملاحظه است و ممکن است عده‌ای مستاجر باشند و بخواهند کانکس دریافت کنند.
مرجع : ایلنا
برچسب ها: محمدباقر نوبخت

۱۳۹۶/۱۲/۱۵ ۱۷:۲۲
واقعا رفتن آقای وزیر بین بازنشسته ها کاری فوق تصور و یک عمل انقلابی و کارگشاست من به سهم خودم از ایشون کمال تشکر را دارم ! (358747)
معلم ناامید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۲/۱۵ ۱۸:۲۰
افزایش حقوق کارمندانی مثل معلمان از10 تا20 و پلکانی یا فقط10 درصد؟؟!!! (358749)