به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۰۲:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۱۵ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب : ۱۴۴۶۷۱

درخت سحر آمیز ۱۷۰ میلیونی بارنشستگان!

گروه اقتصادی: میان هیاهوی درخت کاری و در شور کاشتن نهال در ایرانیان، داستان درخت سحرآمیز شرکت آتیه صبا وابسته به صندوق بازنشستگی نیز شنیدنی و البته قابل تامل است.
درخت سحر آمیز ۱۷۰ میلیونی بارنشستگان!
در زمان مدیریت قبلی در مجموعه آتیه صبا، در مقابل ورودی پارکینگ ساختمان شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا واقع در خیابان‌پاسداران تهران یک اصله درخت، ورود خودروها به پارکینگ را با مشکل همراه کرده بود. از این رو برای سهولت رفت و آمد خودروها به درون پارکینگ این شرکت، به منظور جابجایی درخت مذکور طی پیگیری و مکاتبه با شهرداری منطقه ۳ تهران و بر اساس موافقت صورت گرفته، مبلغ ۵۳٫۷۵۰٫۰۰۰ ریال به حساب سازمان بوستان ها و فضای سبز بابت عوارض نقل و انتقال یک اصله درخت به تاریخ 26/04/95 واریز گردید. همچنین  مقرر گردید با هماهنگی قبلی کارگزاران شهرداری منطقه نسبت به جابجایی درخت مذکور اقدام نمایند.

یا این حال این موضوع به مدت یکسال مسکوت ماند تا اینکه پس از استقرار مدیریت جدید- ولی آذروش- در شرکت آتیه صبا، مشکل این درخت، مجددا توسط آقای م. یکی از مدیران ارشد آتیه صبا پیگیری گردید و این بار این مدیر مدعی شد که شرکت متعلق به بازنشستگان، برای نقل و انتقال درخت فوق باید حدود ۱۷۰ میلیون تومان به شهرداری پرداخت نماید! به همین منظور یک قرار‌داد با آقای ف. - مسوول دفتر یکی از معاونان شرکت- ‌و شخصی دیگر خارج از مجموعه آتیه صبا  به مبلغ ۱۷۶ میلیون تومان منعقد گردید که در مرحله اول ۱۳۳٫۵۰۰٫۰۰۰ ریال و در مرحله دوم ۱٫۶۳۳٫۵۰۰٫۰۰۰  ریال جمعا ۱٫۷۶۷٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال تنها بابت انتقال یک اصله درخت پرداخت گردیده است. جالب اینکه معاونتی که رییس دفترش در این قرارداد عجیب نقش داشته بر عهده  یکی دیگر از ژن های خوب حاضر در شرکت آتیه صباست. وی داماد یکی از نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون اجتماعی است.

به زبان بسیار ساده یعنی برای جابجایی یک اصله درخت که از سوی شهرداری منطقه ۳ رسما مبلغ حدود ۵ میلیون تومان را اعلام و پرداخت شده بود، اکنون و تحت مدیریت آقای آذروش بیش از ۱۷۰ میلیون تومان از جیب بازنشستگان هزینه شده است. حال جای این سوال است که چرا در شرکتی که متعلق به سرمایه های هزاران میلیاردی بازنشستگان است، چنین تخلفات آشکاری صورت می پذیرد؟ شرکتی که وظیفه ابتدایی و اصلی آن سودرسانی به سرمایه های بازنشستگان است، با چه مجوزی اقدام به حیف و میل این سرمایه ها می کنند؟ بر همگان آشکار گردیده که وضعیت فعلی صندوق بازنشستگی به مرز زیان دهی و لبه تیغ ورشستگی رسیده است، حال چگونه است که چنین مدیران متخلفی همچنان بر مسند کار قرار داشته و سرمایه بازنشستگان را به باد می دهند؟ مسلما چنین عملکردی که برای جابجایی یک اصله درخت 170 میلیون تومان از سرمایه بازنشستگان را تلف می کند، در بروز این وضعیت اسفبار نقش مهم و تاثیرگذار داشته است. در مجموعه ای که یک درخت ۵ میلیونی به پای بازنشستگان مظلوم ۱۷۰ میلیون تومان محاسبه می شود، مشخص نیست با سایر ثروت ها و پولهای آنها چه کارهایی می کنند.
مرجع : اعتدال