به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ - ۱۹:۳۰
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب : ۱۴۴۷۴
اتفاقی عجیب در بیمارستان؛

باورنكردني‌اما‌واقعي؛ مرگ‌در پي‌شکستن پا!

گروه جامعه: يك سایت محلی گزارش کرده زنی که بر اثر تصادف و شکستگی پا به بیمارستان امام خمینی شهر «دهدشت» مراجعه کرده بود پس از «چهار روز معطلی و عدم معالجه موثر» جان باخت!
باورنكردني‌اما‌واقعي؛ مرگ‌در پي‌شکستن پا!
سایت استان نوشت: روز گذشته اتفاقی در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت رخ داد که شاید کمی عجیب به نظر برسد. بیماری که بر اثر تصادف و شکستگی پا به بیمارستان مراجعه کرده بود پس از ۴ روز معطلی و عدم معالجه موثر جان خود را از دست داد. مرحوم عذرا تازش، ۳۵ ساله، متاهل و ساکن دهدشت که بر اثر عبور خودرو از روی پای خود دچار شکستگی در ناحیه ساق پا شده بود و به گفته برادر این مرحوم پس از مراجعه به بیمارستان و تقاضای معالجه با تعلل ۴ روزه مواجه شده که این امر منجر به فوت این بیمار مي‌گردد.

برادر مرحوم در این ارتباط  گفت: در روز ۱۳ مرداد با تصادفی که برای مرحوم بوجود آمد و منجر به شکستگی ساق پای او شد، بلافاصله وی را به بیمارستان امام خمینی دهدشت منتقل کردیم که با یک پانسمان ساده بر روی پای مرحوم، وی را به بخش داخلی برای نوبت جراحی فرستادند. وی ادامه داد: ۴ روز بعد یعنی در روز ۱۶ مرداد ساعت ۱۰ صبح مرحوم را به اتاق عمل برده و تنها پس از دقایقی به ما اطلاع دادند که بیمار فوت کرده است.

این برادر داغدار مي‌گوید: طبق گفته شاهدان عینی در اتاق عمل، بیمار اول بیهوش شده و با شوک الکتریکی به هوش آمده و متاسفانه در بیهوشی مجدد از دنیا مي‌رود و پزشکان علت اولیه مرگ را “آمبولی ریوی” یا همان بازگشت خون به ریه عنوان کرده اند، و این در حالی است که مرحوم سابقه هیچ گونه بیماری نداشته است.

وی اضافه کرد: ما معتقدیم که این مرگ فقط و فقط در اثر سهل انگاری و تعلل پزشکان و عوامل بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت اتفاق افتاده و به همین منظور با شکایت از پزشک و عوامل اتاق عمل، تقاضای کالبد شکافی کردیم که قرار است نتیجه اولیه تا ده روز دیگر در اختیار خانواده مرحوم قرار گیرد و نتیجه نهایی نیز طی دوماه آینده اعلام خواهد شد.

برادر مرحوم که در مرگ خواهر خود بسیار متاثر بود گفت: هر چند که دیگر خواهر من زنده نخواهد شد، ولی امیدوارم با رسانه‌ای شدن این موضوع و حساس شدن افکار عمومی نسبت به وضعیت بهداشتی و درمانی در شهر دهدشت، هم مسئولان به فکر چاره‌ای باشند و هم دیگر شاهد این اتفاقات در شهرستان کهگیلویه و شهر دهدشت نباشیم. در همین ارتباط خبرنگار سایت استان، طی تماس تلفنی در روز پنجشنبه، بر آن بود که توضیحات شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه را انعکاس دهد که با عدم پاسخگویی تلفن مواجه شد.

۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۰۸:۴۰
مشكل بسياري از شهرهاي كوچك ... (106749)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۵:۱۹
بسیاری از پزشکانی که در شهرهای کوچک مشغول بکارند از تخصص بالایی برخوردار نیستند. اینها بعد از مدتی که با آزمون و خطاهای بیشماری، جان عده ای را به خطر می اندازند و در برخی موارد متأسفانه باعث تلف شدن بیمار میشوند، تازه اونوقت چیزی یادمیگیرند و اسم درمیارند. بعد بارشون رو که خوب می بندند راهی مرکز استان یا یک شهر بزرگتر میشوند! (106893)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۰۹:۳۲
با احترام به جامعه پزشكي ، بايد بگويم كه متاسفانه اكثر پزشكان مخصوصا در شهر هاي كوچكتر فقط به فكر جيب خود هستند و اندكي نه به جان بيمار احترام مي گذارند نه به خود بيمار، خدا را شكر كه اين مورد تا حدي رسانه اي شده ، متاسفانه من ار موارد عديده اي اطلاع دارم كه به دليل بي سوادي و عدم پيگيري اقوام بيمار به راحتي روي آن سر پوش گذاشته شده . (106751)
غلامرضاgholamreza
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۲:۴۸
متاسفانه گاهی در برخی موضوعات نگاهی کلیشه ای ازطریق برخی مطبوعات به جامعه القا میشود که تا سالها اثار وعواقب ان دامنگیر ماشده ونمیگذارد واقعیت ها نمایان شده وبه سمت اصلاح هدایت شود.درهمین موضوع بدون انکه به ده ها دلیل مهم تر که میتوانست مورد عنایت قرار گیرد به مساله مالی اشاره شده.بعنوان فردی تقریبا مطلع میگویم اثر شهرستانهای دراین حد بیماستانها دولتی اند نه خصوصی.انهم با اکثریت کادر تحت طرح(اجباری)وبعضا با کادر ناقص وامکانات محدود ازمایشگاهی و...وحقوق های کم (به نسبت هم رشته ای خودشان)وپرداخت نشدن انهم حتی پس از یک سال وبیشتر که موارد مشابه بسیاری در هر لحظه در سطح کشور میتواند بوجود اورد ومی اورد که از لابه لای حرفهای مسولان میتوان انهارا تا حدی فهمید لذا باید مساله بطور اساسی مورد توجه وزیر اتی ودولت محترم قرار گیرد (106812)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۳:۱۰
ببخشي اشتباه + دادم (106825)
یه شهرستانی
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۴:۵۲
همیشه اینجور بوده گور پدر شهرستانی ها مهم مردم تهرانن که کلی امکانات دارن
از کمبود امکانات علمی تفریحی پزشکی و... از چی باید نالید؟؟؟
آزمایشگاه های بیمارستانها که معمولا جواب آزمایشها رو اشتباه میده دکترها هم که اکثرا به فکر جیب خودشونن و فقط میان شهرستان پول پارو کنن
خدایا گناهمون چیه که شهرستانی هستیم (106875)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۲۱:۰۲
متاسفم برات که ناآگاهانه نظر میدید و تفسیر میکنید تازه به خاطر شلوغ کاری رسانه ها با نظرات غیر کار شناسیشون خدا رو هم شکر می کنید (106990)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۲۱:۰۵
برای سایت بهار با این خبر گذاشتنش متاسفم .فکر می کردم از افراد مطلع و آگاه هم در خبر رسانی و نوشتن اخبارتون استفاده می کنید (106991)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۰۹:۳۳
امپولی چربی احتمالا باعث فوت شده نه بی مبالاتی (106752)
منصف
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۲:۰۰
علت مرگ وی آمبولی بوده که از عوارض شکستگی است لطفا شلوغش نکنید (106787)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۳:۲۷
مسأله این نیست که علت مرگ چی بوده؛ مسأله اینه که چرا باید یه نفر به خاطر شکستگی پا، 4 روز تو بیمارستان معطل بشه!؟!؟! (106831)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۴:۵۳
دوست من خوب عوارض شکستگی هم به دلیل عدم رسیدگی پیش میاد دیگه (106876)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۵:۰۸
راست مي گه ديگه ، فقط يك انسان فوت كرده ديگه !!! مگه چي شده ؟؟!!!! شايد براي بعضي ها جون انسان ها بي ارزشه و اتفاق مهمي نيست. (106882)
معین
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۰۹:۴۷
واقعا متاسفم! یعنی سهل انگاری تا این حد؟فقط از خدا میخوام به ایشون صبر بده. (106753)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۰۹:۵۱
"این در حالی است که مرحوم سابقه هیچ گونه بیماری نداشته است."
آمبولی ریوی ایشون هیچ ربطی به این نداشته که قبلا سابقه ای داشتن یا نداشتن! در اثر شکستگی و آسیبی که به عروق وارد شده خون لخته شده و لخته خون از طریق عروق به ریه رسیده و... به این میگن آمبولی ریوی. (106754)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۰۹:۵۱
البته آمبولی حین جراحی هم میتونسته باشه (106755)
آریایی
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۰۹:۵۲
اگه توی یکی از بیمارستانهای آمریکا بود.
امشب 20:30چه می کرد. (106756)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۵:۱۰
٢٠:٣٠ كه هيچي ، يك هفته همش تلويزيون نشون ميداد و ميزگرد مي گذاشتن و نقد مي كردند. (106884)
فردوس توسی
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۰۹:۵۲
روح ان مرحوم شاد اما امان از داروهای چینی! (106757)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۳:۰۹
دوست عزيز آمبولي چربي هيچ ارتباطي به داروي بيهوشي نداره چه برسه به چيني بودنش (106822)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۳:۱۷
متاسفانه برخورد پرسنل بيمارستان ها اعم از پزشك و پرستار و.... مناسب حال بيمار و همراهان نيست و همين امر منجر به بهانه گيري همراهان به دنبال همچين اتفاقات و بزرگ نمايي آن ميشود لازم به ذكر است آمبولي چربي از عوارض مشخص اين نوع شكستگي ها بوده و براي هر كسي ميتونه اتفاق بيفته در ضمن كمبود امكانات بيمارستانها و تعلل شركتها در تهيه وسايل جراحي نيز فراموش نشود. (106827)
كيا
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۰:۰۴
نمونه اي از واقعيتهاي جامعه اي كه قرار بود. . . بهتر بشه!!! (106758)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۰:۱۲
با عرض تسلیت به جای مقصر شناختن این و ان و انداختن تقصیر گردن کادر پزشکی بهتر است نظر یک پزشک متخصص را هم در این زمینه می پرسیدید و بعد این طور مغرضانه خبر می نوشتید .آمبولی ریوی یکی از عوارض شکستگی های استخوانهای بلند است و لازم نیست برای وقوع آن شخص هیچ بیماری زمینه ای از قبل داشته باشد حتی زودتر عمل شدن بیمار هم نقشی در جلوگیری از وقوع آن ندارد. (106761)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۱:۰۸
اما زود تر جراحي كردن به طور چشمگيري ميتونست شانس ايجاد لخته و حركتش رو كاهش بده. علاوه بر اون من از شما ميپرسم. آيا هر كس توي بدنش لخته ايجاد بشه محكوم به مرگه؟! هيچ درماني وجود نداره؟ (106771)
دکتر محمد
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۲:۳۰
برای آمبولی ریوی می توان یکسری اقدامات درمانی را انجام داد ولی در واقع میزان جواب قطعی نیست و گاه تا 50 در صد مرگ و میر (مور تالیتی ) برای آن ذکر شده (106800)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۲۰:۵۱
هیچ چیزی در پزشکی صد در صد نیست بله درمان داره اما وقتی وسیع باشه کار زیادی براش نمیشه کرد حتی بعد از جراحی هم می تونست اتفاق بیافته متاسفانه بعضی ها از روی نا آگاهی و شاید کم آگاهی شلو غ کاری می کنند (106985)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۲۰:۵۳
در ضمن آمبولی چربیه که در شکستگی ها اتفاق می افته و ربطی به لخته و داستانی که شما نوشتید نداره (106986)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۱:۱۶
جالبه بگم كه پروفسور كارو لوكاس پدر مدار منطقي و رباتيك ايران ، استاد تمام دانشگاه تهران ، عضو فيلو انجمن جهاني مهندسان برق IEEE ، با ده ها افتخار ديگر، هم بر اثر سهل انگاري پزشكان و عدم دقت كافي در عمل كولونوسكپي روده درگذشتند، واقعا جز تاسف خوردن كار ديگه اي نميشه كرد!!! (106772)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۵:۱۱
راست مي گيد ؟؟؟!!!! !!!!!! (106885)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۱:۴۶
شما که اینقدر متحصص هستی آیا سزوار است یک بیمار ارژانسی را چهار روز معطل کرد و بعد هم گناه را به گردان آمبولی ریوی انداخت (106780)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۵:۱۲
حتما سزاوار است كه ايشون انقد ساده انگارانه راجع به مرگ يك انسان نظر مي دهند. (106886)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۲۰:۴۶
بله که متخصص هستم و نظرم رو نوشتم (106981)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۲:۰۱
کاملا موافقم
شلوغش نکنین بذار ببینیم قانون نظرش چیه (106788)
ایوب
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۵:۰۴
قانون؟!!!
کدوم قانون؟!!!
مطمئن هستم تمام گناه های میوفته گردن خود مرحوم!!!
اصلا چرا باید یک بیمار ارژانسی 4 روز معطل بشه؟!!! (106879)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۲۳:۱۲
بذارید اقای اسحاق جهانگیری همه کاد درمانی و بیمارستانها را تعلیق کنه تا بعدا بررسی بشه (107030)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۰:۱۴
تو بیمارستانها چیزی که ارزش نداره جان بیماره و قسمتی که خوب کار می کنه بخش صندوق حسابداریه (106762)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۵:۱۳
متاسفانه درسته. (106887)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۰:۳۵
بله از ثمرات داروهای بیهوشی تاریخ گذشته است چندید نفر تا حالا مردند. (106766)
شیراز
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۰:۴۵
منم خواهرمو تو بیمارستان نمازی شیراز به علت سهل انگاری پزشکان از دست دادم و الان سه سال همه داغداریم.تو این سه سالم هرچی وهرجا شکایت کردیم بی فایده بوده.خدا ازشون نگذره (106768)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۰:۵۴
از سايت وزيني چون بهار بعيد است!!!
امبولي يعني بزگشت خون به ريه؟؟!!!!!! (106769)
علی
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۰:۵۶
اگر یک بار با چنین تعلل و تقصیری از سوی مسیولین قضایی برخورد قاطع می شد و به اطلاع غموم می رسید، امروز شاهد چنین وقایعی به طور روزانه در سطح کشور نبودیم! متاسفانه چند سال پیش شبیه به همین اتفاق برای خانواده ی بنده هم پیش آمد (تعلل منجر به فوت بیمار) اما فورا توسط مسیولین بیمارستانی معروف لاپوشانی شد!

مشکل اینجاست که مرجع رسیدگی به این نوع شکایات جمعی از خود پزشکان هستند که خوب مسلما "کارد دسته ی خودش را نمی بُرد"! (106770)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۲:۰۲
وقتی از چیزی خبر نداری واصلا نمیدونی شکستگی چه عارضه ای داره و درمانش چیه و آمبولی چیه اظهار نظر نکن (106789)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۵:۱۵
شكستگي هر عارضه اي داشته باشه قطعا تاخير در رسيدگي به بيمار هيچ توجيهي نداره. (106891)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۹:۴۲
دکتر! حرف شما آخه چه ربطی داره به کامنتِ این بنده خدا؟!! (106965)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۲۰:۵۹
کاش این فرهنگ تو مردم ما ایجادبشه که مردم در مورد چیزی که آگاهی ندارند نظر ندن.اگر این بیمار آمبولی چربی کرده باشه هیچ تقصیری متوجه پزشک معالج نیست . (106989)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۱:۳۵
ما همواره مديون شهدا ، جانبازان و آزادگان هستيم ام آيا منطقي است كه فرزندان اين عزيزان با سهميه وارد رشته هاي حساسي مانند پزشكي بشوند و بعد هم در دانشگاه با هزار و يك قانون و تبصره درس هايشان را پاس كنند و بدون داشتن تخصص كافي و با اولويت فرزندان شهدا و جانبازان در بيمارستان ها استخدام شوند. آيا اين بازي با جان مردم نيست؟ (106774)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۵:۰۰
اولآ به این صورت هم نیست که شما میفرمایید مطمئنآ یه فرزند شهید اگه استعداد نداشته باشه عمرآ نمیتونه پزشکی رو پاس کنه. مشکل اونجاس که کلید کنکور دستیاری رو شب امتحان با مبالغ بالا میفروشن اونجاست که یه شخص بی استعداد به راحتی از سد کنکور عبور میکنه لطفآ ایقد به فرزندان شهدا تهمت نزنین ،او موقعی که شما تو بغل گرم بابایی خواب بودی فرزند شهید یک عمر حسرت حداقل یه غضب و یا یه نهیب از طرف باباش بود ( نوازش که دیگه جای خودش داشت). (106878)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۱:۳۶
در ایران. . . پول نداشته باشی مرگ در انتظار است. (106775)
نسل سوخته
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۱:۴۳
این بی کفایتی در همه ارگانهای جامعه یه چشم میخورد.کشوری که میزان مدیران کشور شده مدارک سوری و پاچه خواری همینه (106778)
علی یوسفی
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۱:۴۵
شهرستان میاندوآب دست کمی از آنها ندارد، تمام مراکز بهداشتی درمانی همه اش سلیقه ای عمل میکنند و ریاست محرتم مرکز بهداشت فقط به فکر مطب خود و دوستانش می باشد چرا کسی نیست این را عوض کند؟؟؟
آیا دولت اعتدال باز هم مثل دولتهای آنها عمل خواهد کرد؟؟؟ (106779)
آذر از کردستان
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۱:۴۹
راه پیشگیری از تکرار این حوادث غم انگیز بررسی و اصلاح فرایندهاست نه پیدا کردن مقصر ، چون در کارهای تیمی اینچنین ، یک نفر نمی تونه مقصر باشه وتازه با پیدا کردن ومجازات کردن یک نفر مشکل رفع نخواهد شد من به عنوان یکی از پرسنل شاغل در نظام سلامت بارها در کمیته های مرگ ومیر شرکت داشتم،ما مشکلات زیادی در ساختارها ، تجهیزات ومنابع داریم که البته این دردسرها دراستانهای فقیر وشهرهای کوچک حاد تراست (106781)
رحیم احدی
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۱:۵۴
کارمند بیمارستان خاتم انبیا در میانه براثر ترزیق پنیسیلین چینی جان سپرئ (106782)
مهدی
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۲:۲۴
اگر یکی از بستگان بچه های بالاهم تصادف بکنه این جوری رسیدگیی میشه؟ (106797)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۵:۱۴
نخير !! (106890)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۲:۳۳
به کدامین گناه... (106802)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۵:۱۴
گناه بودن در ايران ، در يك كشور جهان سوم. (106888)
رامشیر خوزستان
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۲:۳۸
تو رامشیر هم چند وقت پیش یکی اهالی روستا به شهر اومده بود و در بیمارستان رسول اکرم ص که بیماری کلیوی داشت اشتباهی دو نوع آمپولشه زدن و بعد چند دقیقه فوت کرد. (106804)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۳:۱۷
پزشك و پرستا عزيز پول نيست ولي باور كنيد خدا هست
تملق و چاپلوسي نيست ولي دعاي خير بيماران هست
درسته كشور دچار مشكلات دارويي و درماني است شما هم شرايط سختي داريد ولي شما جهاد كنيد ونگذاريد جان هم وطنان ما بخاطر سهل انگاري از بين برود (106828)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۳:۲۰
خدایا در این کشور پای ما را نشکن. (106830)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۳:۲۸
مملکتیه ها (106832)
حامد
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۳:۲۹
این اتفاق دقیقا در بیمارستان خاتم الانبیا زاهدان برای عمویم اتفاق افتاد. عموی من هم با شکستگی لگن فوت کرد. (106833)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۹:۴۶
برای بهار نیوز که رفتاری مشابه فارس و 20:30 در پیش گرفته متاسفم . اونها کجا را گرفتند که شما بگیری
اول در مورد صحت و سقم جریان تحقیق میکردی ، با پزشک معالج صحبت میکردی و بعدش ان قلت میاوردی (106968)
فهیمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۲۱:۱۳
تیتر این خبر مشکل دارد.امبولی جز عوارض شناخته شده شکستگی اندام است که قطعاتی از چربی استخوان شکسته وارد جریان خون ریه شده و ممکن است باعث مرگ ناگهانی شود و ارتبا طی با سابقه و مشکلات قبلی ندارد.شاید اشکال پزشکان مرکز این بوده که همراهان را توجیه نکرده بودند.لطفا جو سازی نکنید (106993)
غلی
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۲۳:۵۷
خودمونیم...چه با سرعت در حال گریز از انسانیتیم (107060)