به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۲۲:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ساعت ۱۸:۵۴
کد مطلب : ۱۴۴۸۹
راهیابی ایران به جام جهانی بسکتبال

تيم‌ملي‌ بسكتبال‌ایران به فينال آسيا راه يافت

گروه ورزشي: تیم ملی بسکتبال ایران با شکست تایوان ضمن صعود به فینال جام ملت‌های آسیا حضور خود در جام جهانی 2014 اسپانیا را قطعی کرد.
تيم‌ملي‌ بسكتبال‌ایران به فينال آسيا راه يافت
مرحله نیمه نهایی بیست و هفتمین دوره مسابقات بسکتبال جام ملت‌های آسیا امروز در مانیل فیلیپین آغاز شد که در نخستین بازی این مرحله تیم ملی کشورمان به مصاف تایوان رفت. ملی پوشان کشورمان که مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی محسوب می‌شوند، در این بازی موفق شدند حریف خود را 79 بر 60 از پیش رو برداشته و به عنوان نخستین تیم راهی فینال شوند و سهمیه جام جهانی را 2014 اسپانیا را کسب کنند. این سومین حضور ایران در فینال جام ملت‌های آسیا محسوب می‌شود.

مهمد بچیروویچ، سرمربی تیم ملی ایران در این بازی ترکیب اصلی خود یعنی مهدی کامرانی، حامد آفاق، صمد نیکخواه بهرامی، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی را به میدان فرستاد. تیم ملی کشورمان فردا در دیدار فینال به مصاف برنده کره‌جنوبی و فیلیپین خواهد رفت. ایران در سال 2011 نیز نخستین حضور خود در جام جهانی ترکیه را تجربه کرده بود. این رقابت‌ها از 10 مرداد آغاز شده و 20 مردادماه به پایان خواهد رسید. سه تیم نخست جواز حضور در جام جهانی 2014 اسپانیا را کسب خواهند کرد.

۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۹:۴۵
دست مريزاد... (106966)
ا
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۹:۴۵
دست مريزاد... (106967)
صالح
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۲۲:۱۳
به امید قهرمانی... (107006)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۲۲:۵۹
روحانی مچکریم (107021)