به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۲۸ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۱۴۵۵۶۴

۵ راه ساده برای مقابله با استرس

گروه جامعه: استرس، عادی و بخشی از زندگی انسان است.نباید از آن ترسید، بلکه باید آن را مدیریت کرد. ما هر روز با استرس سر و کار داریم. باید یاد گرفت که چگونه می‌توان به منظور بهره‌وری بیشتر و زندگی شادتر،‌ با استرس خود مقابله کرد. 5 راه برای مقابله با استرس توسط برایان تریسی ارائه شده‌ است:
۵ راه ساده برای مقابله با استرس
1 – برای روز خود برنامه ریزی کنید
برای هر بعد زندگی روزمره خود برنامه ریزی کنید. برای هر فعالیتی که در سطحی پیشرفته انجام می‌دهید، به ویژه اگر زندگی دشواری را تجربه می‌کنید، برنامه ریزی کنید. داشتن یک برنامه برای روز شما می‌تواند کنترل بیشتری بر روی آن را به شما هدیه کند. شما مجبور نیستید تصمیم بگیرید که چه کاری را باید پس از آن انجام دهید.وقتی به انسان موفقی در مدیریت زمان تبدیل شوید، میزان استرس شما به شدت کاهش پیدا می‌کند. بر روی کاغذ آوردن هر وظیفه و فعالیت شما در یک روز یا هفته می‌تواند تصویر بزرگی از یک ترس بسیار کم را به وجود آورد.

2 – بر روی وظایف مهم‌تان تمرکز کنید
هنگامی که شما در معرض استرس زیاد هستید، فقط بر روی وظایفی که بر بهبود زندگی شما تاثیرگذار است تمرکز کنید. شما همچنین می‌توانید از ابزارهایی استفاده کنید که در دیگر مطالب موفقیت نیز به آن‌ها پرداخته‌ایم. به طور مثال به قانون 80/20 می‌توان اشاره کرد که تنظیم و انتخاب اهداف را آسوده‌تر می‌کند.تنظیم اولویت بندی واضح برای کارهای هر روز شما پیش از آنکه روز آغاز شود می‌تواند بیشتر استرس‌های شما را از بین ببرد.سپس به خود دستور دهید که انجام کارهای مهم را آغاز کنید و تا زمانی که به اتمام نرسیده‌اند، دست از کار نکشید.

3 – بیشتر استراحت کنید
شگفت انگیز است که چگونه بسیاری از افراد در رویداد مشترک در جریان است، موفق به مقابله با استرس می‌شوند و برخی در میانه‌ی راه به اصطلاح کم میاورند. دلیل آن، خستگی است. خستگی موجب می‌شود تجربه تنش در سطوح بالاتری و برای مدت زمان بیشتری گریبان‌گیر شما شود.یک بدن به خوبی از خود مراقبت می‌کند تا بهتر در خدمت شما باشد و استرس را به طور طبیعی کاهش دهد. اگر در حال برنامه ریزی برای امروز خود هستید، در آن میان خواب بیشتر نمی‌تواند مشکلی ایجاد کند.

4 – در مورد حال خود صحبت کنید
با کسی که دوستش دارید، به آن اعتماد دارید و برای آن احترام قائلید در مورد موقعیتی که در آن قرار دارید صحبت کنید و از مشاوره‌ی وی استفاده کنید. گاهی اوقات فقط صحبت کردن در مورد موضوعی با صدای بلند به کاهش اضطراب و استرس شما می‌انجامد.

5 – از وضعیت خود درس بگیرید
یکی از چیزهایی که می‌تواند به مقابله با استرس کمک کند، این است که باید از خودتان بپرسید چه چیزی از این وضعیت یاد گرفته‌ام؟ این وضعیت تلاش کرد چه چیزی را به من آموزش دهد؟از خود بپرسید که برای جلوگیری از تکرار این اتفاق در آینده باید چه کاری را بیشتر و یا چه کاری را کمتر انجام دهید؟ اگر خودتان را در هر شرایطی تصور کنید و به دنبال درس گرفتن از تجربیات سخت خود باشید، شما همیشه یک راه برای مقابله با استرس پیدا خواهید کرد.
مرجع : برترین ها
برچسب ها: استرس