به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۲۹ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : ۱۴۵۶۳۰

مشکل پیام‌رسان‌های داخلی: بي‌اعتمادي

گروه فناوري: پیام رسان های داخلی مشکل فنی و زیرساختی ندارند، مشکل عدم اعتماد مردم است که از وزیر ارتباطات در این خصوص کاری ساخته نیست.
پروانه سلحشوری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و فراکسیون امید در خصوص اظهارات متفاوت در خصوص فیلترینگ تلگرام گفت: ما هم اخباری در این مورد شنیده ایم و امیدواریم خبر همانی باشد که سخنگوی شورای عالی فضای مجازی اعلام کرده است، چون اگر غیر از این باشد هیچ کمکی به جامعه نخواهد شد به غیر از بی اعتمادی بیشتر. الان مردم به تلگرام اقبال دارند نه به این خاطر که پیام رسانهای داخلی تکافوی نیاز مردم را نمی‌دهد و مشکل زیرساختی یا فنی دارد بلکه به این خاطر که مردم به آنها اعتماد ندارند. وزارت ارتباطات هم در این مدت به تکالیف فنی و فرهنگی خود عمل کرده است اما اطلاع داریم که متاسفانه دستگاههای دیگری که مسوولیت هایی در این زمینه دارند، اهمال کاری می‌کنند و همه مشکلات متوجه وزارت ارتباطات می‌شود.
 با وجود اینکه روی وزیر ارتباطات در ابتدای کارش نظرهای موافق و مخالف متعددی وجود داشت ولی وی  تلاش بسیاری کرد بویژه اینکه در ماه‌های ابتدایی وزارتش با چالش فیلترینگ موقت تلگرام مواجه شد. اگر چه مسوولیت فیلترینگ با این وزارتخانه نیست و تصمیم گیرنده این حوزه کمیته تعیین مصادیق مجرمانه، شورای عالی فضای مجازی و ...هستند اما امیدواریم تصمیماتی با رویکرد اعتمادسازی اتخاذ شود.